Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1647 ggr
LinaCaster
2018-01-08 14:21

Ande i drömmar

Hej,

jag har börjat drömt drömmar där jag är medvetande men kan inte styra mig själv. Jag kommer ihåg allt jag gör och personer jag träffar, jag kan komma ihåg alla mina tankar men det är som att jag sitter och kollar igenom en tv, jag kan inte göra något åt det som händer.

För inte länge sedan drömde jag att jag åkte i baksätet av en bil som min pappa körde, vi åkte från landet och var tvungen att ta en omväg då det helt plötsligt var trafik på vägen vi brukade åka. Omgivningen blir annorlunda i ett ögonblick och jag kan inte se ut tydligt genom fönstret så jag vet inte vart vi var men min tanke var att vi var på en bergskant och körde. Jag tänker att vi kommer krascha, bilen ramlar av något stup och jag kommer dö, får panik för en sekund men sedan lutar jag mig tillbaks och tänker att jag accepterar döden, att inte göra någon stor sak av det hela. Sedan vaknar jag.

Somnar om och jag drömmer då att jag vaknar it ett tomt rum som var ganska mörkt men jag var rädd för något. Det fanns varken dörrar eller fönster. Jag hade vänt mig om i dörren och ser en skuggfigur som var C 2 meter rätt framför mig, men ser inga ögon etc. Figuren lägger sin hand på min axel innan den försvinner, jag har då vänt mig om igen till att se mig själv i äldre form, jag visste att det var jag. Jag som säger "du måste gå" och jag går, när jag gått hör jag mitt "äldre själv" prata.. "det som tynger dig är gömt" men jag vänder mig inte om, utan gå vidare innan jag vaknar upp.

Någon som har någon aning till vad mina drömmar kan betyda?

Annons:
Skr00ban
2018-01-08 22:02
#1

Hej. Det du upplever kan vara sömnparalysering. Många kan uppleva att man är vaken/paralyserad, men fullt medveten om vad som händer men oförmögen att röra sig. Har själv aldrig upplevt paralysering men har haft flera klardrömmar. Vet inte om du kan frammana klardrömmar självmant eller om du bara upplever dessa typer av drömmar. Är det så att du inte kan klardrömma självmant så kan det vara ett bra sätt, för att ta kontroll över dessa drömmar. Det finns mycket att läsa om detta. Sök på "lucid dreaming" och " reality checks" det är verktyg som hjälper dig ta kommandot över dina drömmar. Jäkligt Fränt när man somnat och inser att man drömmer och kan styra vad som ska hända. Själv flög jag mellan stadens kyrktorn senast jag hade en klardröm. 🤣 Lycka till!

Amandla
2018-01-08 22:49
#2

Läs gärna mer här: sömnparalys


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: