Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1291 ggr
Elvira11
1/2/18, 9:08 PM

Hjälp med kunna lita på sin känsla, intuitionen

Är tacksam för alla svar till denna tråd! 

Jag känner alltid när något är fel eller kommer att sluta negativt. Och då är inte inte bara när det handlar om mig. 

Man kan väl säga att det jag känner blir sant. 

Jag undrar om det är möjligt att kunna vända detta och även känna dem positiva sakerna som blir sanna. För ibland kan man få en bra känsla men sedan inse att det bara var hoppet så gjorde att man trodde att det var "känslan". 

Oerhört svårt att förklara, men tycker inte om att det jag känner blir sant när det oftast är negativa saker. 

För jag är väldigt öppen, jag är säker på att jag har andar omkring mig och känner dessutom närvaro. 

Väldigt förrvirrad text, från en förvirrad tjej.

Annons:
[The Wolf]1
1/3/18, 5:18 PM
#1

Halloj Julia 🙂

Vet du det är inte så konstigt alls att människan uppfattar dom negativa sakerna före dom positiva,fråga vem som helst så är det ofta så att man ser lätt det negativa och inte det positiva.

Om jag förstår rätt av ditt nick så är du född 95 och du är fortfarande väldigt ung rätta mig om jag har fel men jag läser nu bara innantill och i din ålder händer så mycket så fort och utveckling andligt kan ske med enorm fart.

Jag är snart 52 och kan känna igen mig i det du skriver om för så var det för mig också innan jag insåg att jag såg och hör saker som sker av godhet utan olyckor eller drastiska händelser och vet du det är så lätt att fastna vid det mer dramatiska än det enkla och positiva som vi faktiskt möter varje dag i vår vardag och det beror på att det skrämmer medan det positiva liksom bara flyktar förbi och vi inte stannar upp och ser hur fantastiskt allt är omkring oss .

Mitt råd är att försök släppa känslan av att nåt ska gå snett för det är så att det finns så mycket positivt som sker och som vi ser andligt både med hörsel,röst från våra guider men av nån anledning är vi mer mottagliga för det negativa och varför det är så är svårt att förklara men det är som om människan överlag och oavsett ålder är mer inriktad på det negativa när det borde vara helt tvärtom.

Hitta dom positiva sakerna, leta så ska du se att dom finns där och lita på din intuition för den har alltid rätt i alla lägen  ❤️

Upp till toppen
Annons: