Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1034 ggr
[nollsju]
1/2/18, 3:51 PM

Vad är det som händer?

Är detta övernaturligt eller finns det en naturlig förklaring…?

Jag har varit hos en kompis över nyårshelgen, i fredags så var vi på en second hand butik och skulle handla lite, jag hittade en snygg t-shirt som det stod "Don't touch" på (tycker bara detta är ironiskt med tanke på vad som hände sen)

När vi kom hem så var vi lite smått stressade för vi skulle iväg nästan direkt så jag sprang in med alla grejer, helt 100% övertygade om att vi fick med oss allting in INKLUSIVE min tröja. 
Jag la den på en byrå hon har i hallen, jag la allting vi köpte där på och sen rörde vi inte det mer utan åkte iväg. 
Dagen efter så tänkte jag att jag skulle ha på mig denna tröjan men den var borta, jag letade igenom hela lägenheten, under soffa, i alla skåp och lådor hon hade, alla garderober, hörn och vrår. Den fanns ingenstans. 
Den dagen skulle även hennes mamma komma förbi och baka lite tillsammans med oss och min kompis son, han hade  fått lite bakgrejer i julklapp som han så gärna ville använda men dom var också spårlöst försvunna, ingen av oss hade rört dom och sist vi såg dom låg dom på samma ställe dom gjort sen han fick dom. Hennes mamma sa sen "men kolla i frysen då?" för hon har också upplevt en hel del hemma hos sig och är van vid såna här grejer, men vi tänkte att nej dom ligger inte där för det är ingen av oss som flyttat på dom. Sen gick det kanske en timme eller nåt och så sa vi äsch vi kollar i frysen då bara för att, tro fan att grejerna ligger där inne. 
Hennes mamma sa att det kan vara vanligt att andar/spöken/whatever kan ta saker och flytta på dom. Detta har hänt tidigare hos henne med ett par hörlurar hon letade efter, letade precis överallt som vi gjorde nu, inget spår av dom, senare under den kvällen hittade hon hörlurarna mitt på sängen som hon redan letat på.

Tillbaka till min tröja, kan andar besätta saker och ting? Att man kanske fick med sig nåt hem efter jag köpt tröjan? Därav komiskt att det stod Don't touch på, som en pik att nej, köp inte denna tröjan för då kommer något hända. 
Hela helgen har både jag och min kompis varit så fruktansvärt utmattade och trötta, då kom jag och tänka på att andar kan suga energi från en, stämmer det? Vi sov bra, gick o la oss i tid osv men ändå så fruktansvärt trötta, vi orkade knappt busa eller leka med hennes son. 
Jag har även känt en klump i halsen, ungefär som när man är ledsen och vill gråta eller har ångest, den försvann inte. Kände mig hela tiden orolig, på spänn, känt att det varit något med oss (klyschigt att säga) men det var som att det var någon mer hos oss som typ satt i köket där vi inte kunde se men ändå visste att den var där.

Sen när vi kollade på en serie på min dator igårkväll så spelades någon trudelutt av nåt slag, svårt att förklara men det lät som att det kom från en leksak, eller som att man fick ett meddelande på datorn, det var ett "tecknat" ljud om ni förstår vad jag menar? Och jag var övertygad om att det kom från min dator men jag hade inga program alls igång och jag har aldrig hört det ljudet någonsin under alla år jag haft den datorn. Min kompis son har heller inga leksaker som kan föra såna ljud från sig. 

Vad är det som händer?! Kan det vara något/någon som spökar..?

Annons:
[nollsju]
1/2/18, 6:53 PM
#1

Det sista jag nämnde med det ljudet som jag tyckte komma från min dator, ljudet kom direkt ur datorn, vilket borde vara omöjligt då vi hade den uppkopplad till tvn och alla ljud borde komma ut därifrån i så fall…

[Jbgs]
1/2/18, 10:43 PM
#2

Är ett känt fenomen att dem kan få saker att försvinna å få dem att dyka upp där man letat efter dem innan. Även att dem kan ta energi från människor. Men är detta det första som inträffat? Vänta ett tag å se om det fortsätter. Isåfall behövs det kanske ett medium

[nollsju]
1/2/18, 11:56 PM
#3

Ush va otäckt. För mig är det första gången jag känt av något såhär starkt, för min kompis har det hänt innan (med hennes hörlurar bl.a), men jag tror den här helgen har varit lite extra för oss båda. Nu är jag hemma hos mig igen, jag har inte märkt av något mer, min kompis har inte heller känt något märkvärdigt än. Tröjan är dock fortfarande försvunnen… Vi har sagt att vi ska hålla varann uppdaterade ifall nånting mer skulle hända eller ifall det blir värre. Frågan är vart man kan vända sig för att hitta ett medium om det skulle behövas? Kan verkligen ingenting om sånt här och jag vill vara "förberedd" om det skulle behövas.

Magi-cat
1/3/18, 12:03 PM
#4

#3 Det finns inget att vara rädd för!

När man väl blivit rädd är det lätt hänt att man underhåller själva rädslan och tolkar allt som att det hänger ihop och så blir man ännu räddare…

Hoppas tröjan kommer tillbaka! Har du kollat tvätten? Lurigt ställe. 😉 (Egen erfarenhet,)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[nollsju]
1/3/18, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tröja uppfunnen….. den låg i tvättmaskinen hos min kompis, där ingen av oss lagt den… herregud 😢

Magi-cat
1/3/18, 5:25 PM
#6

Då hade den nog hamnat där i misstag. 🙂

Bra att den kom tillbaka!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Jbgs]
1/3/18, 10:14 PM
#7

Va bra den kom till rätta !

Upp till toppen
Annons: