Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1611 ggr
Spikmatta
12/29/17, 6:42 PM

Ande som plingar

Att det bor en ande i min mammas hus har jag länge vetat. Det känns tydligt att vi levande inte är ensamma här utan att det bor någon annan, ganska tungsint, person här. Det är ingenting som skrämmer mig, men personen har alltid varit väldigt tyst. Först nu under julen har både jag och mamma hört ljud som vi inte hittat någon naturlig förklaring på. Det rör sig om pling-ljud. Kvällen före julafton hörde vi plötsligt bjällror när vi satt och tittade på TV. Först trodde vi att ljudet kom från TV:n, men när jag lyssnade mer noga så lät det som om ljudet kom från nedervåningen. Det höll på konstant i någon minut, sedan slutade det. Igår kväll kom ett annat, mer ljust klingande, pling-ljud. Även det ljudet höll på konstant i max en minut. Vi hörde tydligt att detta ljud inte kom från TV:n utan från nedervåningen. Men där fanns ingenting som kunde plinga. Det finns heller ingenting utomhus som kan plinga, då huset ligger mycket ensligt. Jag fick känslan av att det är anden som vill säga någonting till MIG, men jag förstår inte vad. Teorier?

Annons:
Ghosthunter
12/29/17, 7:00 PM
#1

Bjällror och plingande ljud hör ju julen till, så min känsla är att någon ande helt enkelt vill ge sig till känna och att denne gillar julen mycket. Svar kanske du kan få om du springer ned till nedervåningen och fråga vem det är och vad den vill nästa gång du hör ljud därifrån?!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Spikmatta
12/29/17, 7:10 PM
#2

#1 Det låter sannolikt. Jag ska fråga nästa gång jag hör ett ljud!

Ghosthunter
12/29/17, 7:25 PM
#3

Känns lite som en ande av en släkting eller vän.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

mörkaögon
12/29/17, 7:28 PM
#4

Ja, jag får känslan av en bortgången närstående som vill göra er uppmärksamma på att hen finns där och vill er väl.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Denna kommentar har tagits bort.
[Jbgs]
1/1/18, 1:34 AM
#6

Ja känns som den vill något… kan funka att säga till den att komma till dig i dina drömmar och berätta vad den vill… uppdatera gärna sen 😊

Annons:
Spikmatta
1/1/18, 2:30 PM
#7

Tack för att ni delar med er av vad ni tänker och känner kring detta! 🙂

Igår förstod vi vad det förmodligen är som plingar. I mammas kök hänger en prydnadshylla som jag gjorde i träslöjden som barn. På den hyllan står några bjällror/klockor. Hyllan är liten och sitter ganska högt upp på väggen, i ett hörn, så katterna kan omöjligt komma upp dit. Någon måste ha använt bjällrorna. 

Det som jag själv finner mest intressant är att min syster, när vi berättade detta för henne, sa att hon hade hört bjällror som barn. Då bodde vi i ett helt annat hus, fyra mil härifrån, och ingen av våra föräldrar bor kvar där idag. Till det här huset flyttade mamma för fem år sedan och hon är den enda (levande) som bor här. 

Igår gick jag ner i köket och frågade om det var någon där och i så fall vem. Jag märkte inget Tecken på något svar. Jag ska göra som #6 föreslår och be anden att komma till mig i mina drömmar. Kanske får jag veta vad den vill då.

Ghosthunter
1/1/18, 3:13 PM
#8

Man kan också höra ett lågt plingande inom sig i huvudet (rent medialt) Ett lätt ljust ljud som av väldigt små klockor/bjällror. Då gäller det att vara uppmärksam, för då kan man kanske få budskap från de högsta änglarna. Jag har hört detta vid ett par tillfällen och jag har t.o.m lyckats att spela in ljudet. Men jag kan dock inte minnas att jag fick något budskap.

Kan det vara det som din syster har hört?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Spikmatta
1/1/18, 7:29 PM
#9

#8 Intressant! Det visste jag inte. Det är möjligt att det var ett sådant plingande som min syster hörde när hon var liten, i vårt dåvarande hus.

Aviz
11/17/18, 2:37 PM
#10

Kort efter att min mormor hade gått bort så  vaknade jag av ett plingande ljud från vardagsrummet (sovrummet ligger precis bredvid, utan dörr). En väldigt hög, ljus ton. Typ som när man plingar ett glas i kristall innan man ska hålla tal. Men bara ett pling åt gången. Pling………pling…….pling. Jag har försökt återskapa det, men inte lyckats, tonen är för hög/ljus.

Ghosthunter
11/17/18, 3:15 PM
#11

#10 Det där låter verkligen som om någon vill ha uppmärksamhet. Högst troligt att det kan vara din mormor som vill visa att hon finns med dig🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

P.O
11/18/18, 11:06 AM
#12

Älvor tycker om plingdljudet och harpor musik. Jag vaknade mitt i natten och såg ut i fönstret och hörde svagt plingande. Nån gång mitt i oktober.

Upp till toppen
Annons: