Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1703 ggr
LinaCaster
2017-12-19 15:10

Tidigare liv/född i fel tidsperiod

Hej, hoppas detta är rätt grupp för detta.

Jag är människa som är väldigt intresserad av paranomalt, onaturligt osv. Men en sak jag märkt är att jag saknar något, det är nästan som att jag sitter och tycker livet är tråkigt och att jag söker ett äventyr. Jag kan se filmer om äldre tider, svärd strider, samurajer och så vidare och jag får bara en känsla av att jag hör hemma där, vid lite mer action och sådant.

Jag gick till en vän som kan bl.a spå. Hon sa att mitt tidigare liv som jag nu står ut mest är ett liv där jag faktiskt var med i en grupp  av människor som hamnade i mycket strider. Och jag känner bara den där längtan till gamla tider.

Jag är självklart glad i livet, jag är en människa som inte är rädd för att dö men samt älskar jag detta liv, jag gör saker jag älskar. Men det är bara en längtan jag har att få komma tillbaks  där "jag hör hemma".

Så ställ frågor om ni undrar något. Min stora fråga är vad ni tror, skulle vi säga att man dör i 2000 kan man återfödas i 1800? Jag tror på parallella universum och massor av saker så är bara intresserad.

Annons:
Huygens
2017-12-19 15:20
#1

Envar som svärd brukar, ska med svärd förgås. (gammalt ordspråk)

[PeterTM]
2017-12-19 15:35
#2

#0 "Var och en är salig på sin tro" finns det ju ett annat ordstäv som heter. 

Jag tror inte som du på "tidigare liv", "parallella universum" eller någonting sådant, men jag vill ändå lägga en kommentar om detta och det är att min övertygelse är att ju längre tillbaka i tiden man går, desto mindre "action" finner man. Umbäranden och strapatser visst, men action? Nej icke. 

Världen "brinner" mer nu än vad den någonsin har gjort tidigare, så vill man ha action är det bara att ge sig in i någon härd någonstans på planeten.

illerälskaren
2017-12-23 08:46
#3

Enligt min tro kan du möta folk från tidigare liv i andevärlden och vad vet jag …. Prova att gå och fektas eller börja på teater dr du kan leva dig in i en roll frpn den tiden

Lussan20
2017-12-26 09:25
#4

Reinkarnationstanken  är svår för mig av många olika skäl. En kvinna jag känner som är väldigt rik sade att de fattiga lidande barnen hade varit onda i tidigare liv.

Kanske började min avoga tanke där? Men att människor är mycket olika utvecklade det är ibland konstigt då man möter ett så klokt barn med visa ögon.Men vad skulle det tjäna till? Utveckling är en sak om man fick föra visdomen med sig mellan liven. Men att göra gott för andra är aldrig bortkastat, det föder godhet tillbaka, precis som att vänlighet och ett leende inget kostar, det ger något tillbaka.

En återkommande dröm jag haft är att jag flyr genom en skog med nazister i hasorna. Vi förs till en bunker där vi skjuts ner utmed väggarna, men runt om vakar Änglar och tar emot oss då vi faller. Jag ser det som historia som samlats i minnet.

Generna kan säkert också bära minnen genom århundradena. Bara lite tankar så här på annandagen. Mvh/ WL

Upp till toppen
Annons: