Annons:
Etikettandlighet
Läst 1387 ggr
Wingo
2017-12-14 06:46

Ambres

Det här har jag slutat att nämna för mina vänner, eftersom jag bara kan luta mig tillbaka och lyssna på deras uråldriga snack och hånskratt. Men kanskee man kan nämna det här?

Annons:
[NeferNefer]
2017-12-14 06:52
#1

Absolut. Har du själv talat med Ambres eller sett någon film som du speciellt tänker på just nu?

[NeferNefer]
2017-12-14 06:55
#2

Den här filmen är fascinerande, tycker jag.

Wingo
2017-12-14 07:06
#3

Just den filmen såg jag och bestämde mig själv för att åka dit

[NeferNefer]
2017-12-14 07:08
#4

Har du varit där och träffat Ambres? Det har inte jag. Det har liksom aldrig blivit så för min del.

Wingo
2017-12-14 07:25
#5

Ja. Det första som slog mig, jag kom dit ensam och vilsen, då ser jag Sture (Ambres), jag ska ärligt säga att jag blev lite starstruck. Men han kommer fram till mig och börjar prata om huset här, och jag blir 100% avslappnad

[NeferNefer]
2017-12-14 07:31
#6

Åh, vad härligt! Fick du träffa Ambres? Hur var han? Sa han något speciellt till dig? Jag skulle sååå gärna vilja träffa honom själv. 

Intressant artikel om regissören och inspelningen. https://newsvoice.se/2012/07/27/regissoren-anders-gronros-berattar-om-inspelningen-av-ambres/

Annons:
Wingo
2017-12-14 07:41
#7

Faktiskt 😊. Jag satt feg i ringen när alla skulle säga något om sig själva, tänker på vad jag ska säga som låter bra. Sen blir det min tur, och jag hör mig själv säga massa saker som jag aldrig säger till någon annan. Ambres bjuder mig upp till scenen och erbjuder mig hans stora näsduk. Det kändes så skönt.

[NeferNefer]
2017-12-14 07:43
#8

Vilken underbar upplevelse ❤️Tack för att du delar med dig av det här 🌺🙂

Wingo
2017-12-14 07:48
#9

Allt han har sagt tror jag ju på. Det är så långt indroktionär lära så det finns ju inte. Ambres säger: om någon sätter sig på en piedestal och säger: följ mig; dra honom i svansen 😃

[NeferNefer]
2017-12-14 07:50
#10

😂Bra sagt!

Wingo
2017-12-14 07:50
#11

så långt från *

Wingo
2017-12-14 07:53
#12

Sen så vackert ställe som Sture byggt. En kupol.Hur många människor bygger en kupol? Man ser ut över alla väderstreck. Eller tänder ljus

[NeferNefer]
2017-12-14 07:56
#13

🙂Låter verkligen som en härlig plats.

Annons:
Wingo
2017-12-14 08:02
#14

Så: min tid med Ambres var på många sätt mycket skön, sen var jag inte ett helt okritiskt, det var en eller ett par saker han sa som jag inte håller med om och kanske skulle ifrågasatt

Wingo
2017-12-14 08:04
#15

men. det är småsaker

[Wigwam]
2017-12-14 17:51
#16

Ta reda på fakta först , jag vill inte ta ifrån dig något alls men det här är rena rama bedrägerierna och jag skulle hålla stora avståndet om jag vore du.

Du har redan kontakt med din egen guide och du behöver ingen annan för  att få bevis för denne.,

Det behövs inga kupolliknande tempel för din Guide han eller hon finns där ändå och det kan du lita på❤️

Wingo
2017-12-14 18:10
#17

Ursäkta Wigwam, med all respekt. 

Fakta har jag. Jag är en mycket kritisk skeptiker

Det behövs definitivt inget tempel, det skrev jag för att jag var imponerad av vad Sture åstadkommit. En vacker byggnad med fönster runtom.

Vad skulle en bedragare vinna på att sprida kärlek? Pengar? Tro mig, Sture och hans fru lever inte ett lyxliv, de lever ett jordnära liv i skogen.

Det är underbart om dina guider guidat dig rätt i livet, men var försiktig innan du sätter dig på piedestalen och pekar ner ❤️

Wingo
2017-12-14 18:20
#18

Ursäkta Wigwam, med all respekt. 

Fakta har jag. Jag är en mycket kritisk skeptiker

Det behövs definitivt inget tempel, det skrev jag för att jag var imponerad av vad Sture åstadkommit. En vacker byggnad med fönster runtom.

Vad skulle en bedragare vinna på att sprida kärlek? Pengar? Tro mig, Sture och hans fru lever inte ett lyxliv, de lever ett jordnära liv i skogen.

Det är underbart om dina guider guidat dig rätt i livet, men var försiktig innan du sätter dig på piedestalen och pekar ner ❤️

[Wigwam]
2017-12-16 18:31
#19

Oj Wingo jag ber så mycket om ursäkt om du tar det så för det var inte alls min avsikt och jag har ägnat 52 år åt andlighet både kritiskt och öppet så av ren vana kan jag nog bara gå på i tron om att alla ska förstå och hänga med så jag ställer mig i skamvrån en  god stund och skäms 😊

Det är väl så att har man vart med ett tag så tror man att alla andra också har vart med och min andemening är att vi har alla våra guider och vi behöver inte betala pengar till andra för att få eller ha kontakt med dom och vi behöver inte heller en massa kurser för ärligt dom vilseleder oss så mycket och varför jo för att alla andliga resor är så personliga.

Avsikten med mitt inlägg var inte att peka ner mot dig men ibland är jag i tron att alla vart med i många år och vet vad saker och ting rör sig om och det här får jag nog ta och lära om lite för så är det inte alla gånger.

 Piedestalen ja vad säger man om den ? det heter så ofta att vi inte ska sätta oss på en  piedestal andligt men varför inte om vi känner att vi har trygghet och är säker och övertygad på vår sak ?

Många människor är sökande och det är det inget fel i men att fastna i läror som inte gäller oss själva kan vara förödande för både vår ande och vår fysiska kropp och det är just det jag menar med mitt föregående inlägg, ta reda på och var övertygad innan du köper allt en annan människa säger och går vi till just Ambres så är det åter en komplicerad form av religion och religioner dom ska vi undvika dom ska bort medan vi ska ta vara på vår egen ljusa ande och det är den som alltid leder oss rätt ❤️

Upp till toppen
Annons: