Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Drömmar/Drömtolkningar

Drömmer om zombies

2017-12-13 05:33 #0 av: rossy

Jag har återkommande drömmar om zombies när jag är stressad eller väldigt trött och sliten. Läste en blogg där en person hade liknande drömmar vid stress, kanske fler som känner igen detta.

Har nyss vaknat efter ännu en zombieattack där jag alltid slåss för att överleva. Det beror inte på att jag gillar zombiefilmer för de undviker jag. Har sett en film "I am legend" för ganska länge sedan.

Filmen har helt klart påverkat mig eftersom drömmarna ofta börjar med att jag eller någon annan glömt stänga och låsa fönster och dörrar. Jag tror att jag alltid lyckats slå mig fri än så länge. Känns som jag är på avsnitt 35 i en serie. 

Vaknar ibland mitt i natten och vill ej somna igen direkt. Är lite yr och fortfarande trött när jag vaknar.

Anmäl
2017-12-14 08:15 #1 av: Wingo

Zzzombie. Om jag får skoja lite. Men på allvar, om denna dröm besvärar dig: Innan du somnar, kolla på dina händer, räkna fingrar. Sen försök påminna dig att räkna fingrar. Till slut gör du det i sömnen.Då kan du möta vilka zombies som helst, du kommer kicka deras ass

Anmäl
2017-12-14 12:27 #2 av: Spikmatta

#0: Det låter jobbigt med dessa återkommande drömmar. Jag kan tyvärr inte komma med någon lösning på hur man blir av med sådana drömmar, men jag känner igen mig. Jag drömmer också återkommande drömmar. Inte om zombies, utan om simbassänger. Jag har ingen aning om varför jag drömmer om just simbassänger, men jag är ganska säker på att det är något som mitt undermedvetna försöker säga mig nattetid. 

Anmäl
2017-12-14 18:50 #3 av: rossy

Jobbigt med återkommande drömmar om de är otrevliga. Har lyckat drömma medvetande drömmar någon gång när jag drömt om annat. Önskar att jag lyckas med det nästa gång jag slåss med zombies. Men jag tyder själv drömmarna som kroppens varningssignal för att stressnivån är för hög. Att det sen är just zombies i drömmarna kan jag inte förklara.

Anmäl
2017-12-14 23:21 #4 av: rossy

Zombies på besök. Kanske ser lite annorlunda ut i drömmen dock.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.