Annons:
Etikettandlighet
Läst 2043 ggr
illerälskaren
2017-11-30 19:59

Vad händer efter döden

Vad tror ni händer efter döden eller är ni helt hundra övertygade på någonting.  Vad fick er att vara övertygade. Behöver jag vara orolig för vad som händer? Jag är ofta ledsen och orolig över att döden är slutet så mår bra av att höra  vad ni tror. Sjlv tror jag att man kommer till andevärlden

Annons:
P.O
2017-12-01 08:42
#1

Det är bara kroppen som ligger där och tankar och känslor är energin och du är medveten om det sen utanför kroppen och flyger upp till ljuset som leder till andevärlden. Min mamma överlevde 2 hjärtinfarkter och berättar att hon flög i ljuset över berg och dal.

illerälskaren
2017-12-01 22:36
#2

tack för svaret. vill gärna ha fler

Morgan Björkman Björling
#3

Hej illerälskaren. Jag kan säga Att jag känner igen mig mycket i det du skriver. Jag själv har haft samma känsla som du har inför döden. Jag tror helt och hållet som du, att man kommer till Andevärlden. Jag kan berätta att min storasyster har vart med om övernaturliga upplevelser mer än en gång. Bland annat när hon var liten (innan jag var född) så gungade hon och så råkade hon ramla av gungan. Och precis när hon ramlade så hade hon sett en mörkhårig kvinnas ansikte. Och hon berättade detta för mamma sen och min mamma var helt övertygad att det var en storasyster till som jag skulle ha haft som dog i spädbarnsdöd. Och sen nu som äldre har hon också vid flera olika tillfällen haft upplevelser. Tar lite lång tid att beskriva dessa med detaljer dock. Sen har jag en nära vän som också har haft många liknande händelser. Bland annat så har hon (min nära vän) känt av sin bortgångna mamma. När hennes mamma precis hade gått bort så kände hon väldigt tydligt hennes närvaro. Och sen har hon också en son och när han var väldigt liten så var min vän med sin son ensamma i sin lägenhet. Och så börjar sonen att vinka, men min vän kunde inte se att det stod någon där han vinkade. När hon frågade vem han vinkade åt så svarade han att han vinkade till sin gammelfarmor. Det här var precis efter att hans gammelfarmor hade dött. Hoppas att mår bättre av att läsa detta!

LeeKnow
2017-12-10 19:02
#4

Jag tror att om man inte är nöjd med sitt liv, man fått en orättvis och tragisk död eller liknande, och man helt enkelt inte är redo att gå vidare, så kan man inte gå in i ljuset och man stannar då på jorden som en ande. Har man däremot haft ett lyckligt liv och man är "klar" och redo att gå vidare så kan man gå in i ljuset och föds i en ny kropp. De flesta glömmer bort sitt gamla liv men vissa kan komma ihåg det. När man dör så åker själen ut ur kroppen och ev. smärta eller liknande försvinner medan man upplever sina minnen och sen antingen kan gå in i ljuset eller fastnar som ande. Kroppen är bara ett skal som varken hör till dig längre eller på nåt sätt känner något. Vet inte om det är någon tröst. Men enligt min mamma, som jobbar på ålderdomshem, så är man nästan alltid "klar" med livet när man är gammal och har nästan aldrig ångest över döden :) Vet hur det känns dock, har själv otrolig dödsångest från och till :(

illerälskaren
2017-12-10 19:54
#5

allt ni skrivit har gett mig tröst! mår mycket bättre nu och mediterar mycket och försöker bjyda in andarna. HAr inte hunnit öva så mycket men ibland känns det verkligen som att någon är närvarande. Ganska magiskt och spännande det här med andra ändå

P.O
2017-12-12 02:55
#6

Min pappa dog för 4 år sen i en olycka och sedan efter begravningen som var på sommaren och det som fanns hos mig under hösten när jag tog kort med mobilen på natten och sen kollade på bilder och fanns det många Orber som flög överallt och min pappas ansikte på väggen, bara tillfälligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: