Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1008 ggr
[fiffof]
11/13/17, 12:18 AM

spökar i vårt hus

min sambo och jag har nu bott lite över två veckor i hans föräldrars gammla hus. Före vi flyttade in blev jag varnad av min sambos syster och mor att det försig gått spökligheter i huset förut. När systern flyttade hem tillbaka efter att ha studerat på annan ort hade hon och min sambos mor hört raska fotsteg på vinden. Min sambos mor hade ju trott det var min sambo men han var inte hemma, de var alltså bara de två,där. En tid hade gått och min sambos mor var ensam hemma och hörde igen raska tunga fotsteg på vinden och hade ropat i trappen "varför e du så orolig" och trott att något av barnen varit hemma. En bra tid efter upplevde min sambo åter igen fotstegen, bara ett par dagar efter att han börjat packa flyttlådorna och skulle flytta hemifrån. Andra saker som har hänt före min tid här är också att det börjar knapprats på tangentbordet till en dator och datorn har startats. Samt att min sambo och hans syster sett en ljusvålnad springa snabbt förbi deras rum en kväll för cirka 10 år sedan. De senaste spökerierna började första eller andra natten som vi bodde här. Min sambo satt på toaletten sent på natten och jag hade somnat. Han säger sig ha hört steg utanför toaletten. Några dagar senare stog jag i köket en kväll och min sambo satt på datorn och pratade lite nu som då med några vänner via datorn. Han hade varit tyst i flera minuter när jag plöstligt hörde en röst jag inte kännde igen seija "hallå". Det kändes som att rösten kom från strax bakom mig. Jag frågade min sambo om han nyss sa något. Han sa nej. ,en ja tänkte inte just då mer på de utan först efter en stund kände jag att de var som någon rörde min rygg, men stötte fort bort den tanken också. Tills det tillsist började låta som om stora tunga möbler flyttades på vinden, Jag fick panik, vågade inte heller undersöka vinden före dagen därpå. Sedan dess har dett gått några dagar mellan olika händelser. Bland annat fotsteg utanför sovrummet på nätterna och att vår hund fått panik och vaknat vättskrämd på natten. Prassland ljud har kommit från köket och det har varit knackningar på dörrar. nu i morse hade min sambo varit ute och festat inatt och hade inte hunnit hem före jag skulle stiga upp och jobba. Väckarn ringde och jag steg ut. När jag steg upp hörde jag ljud av pantburkar som plockades och trodde det var min sambo som städade. När jag åt frukost föll bestick av köksbänken och jag kände att någon rörde mitt ben. Nu börjar jag nog bli så rädd att jag knappt vågar vara hemma när det är mörkt. Kan någon hjälpa mig?

Annons:
[fiffof]
11/14/17, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

här e bilder av vårt hus. mycket tacksam för svar.

Huygens
12/2/17, 5:05 PM
#2

Det låter som att det spökar lite, men vad vill du ha hjälp med?

Har du försökt prata med spökena?

Upp till toppen
Annons: