Annons:
Etikettandlighet
Läst 1292 ggr
Alicealizee
2017-10-25 06:53

Reinkarnation av djur

Hej! Under några få år så har min familj drabbats av fyra förluster av våra kära familjemedlemmar. Väldigt kort inpå varandra vilket var tagit otroligt hårt på oss. Pappa blev av med sina två hundar och jag med mina två herrar. Nu har min mamma skaffat sig en söt liten valp som jag passar emellanåt. Hans namn är Prins och han är ju ett riktigt charmtroll! Det som jag lagt märke till de senaste gångerna är att jag gärna vill kalla honom för Zeus, som pappas hund hette som var den första av de fyra att somna in. Tror ni det kan vara Zeus som fötts igen i en annan kropp? Hans namn har jag inte sagt på många år, så det känns nästan lite konstigt att det bara dök upp sådär. Ha en trevlig dag!

Annons:
Lussan20
2017-10-25 10:14
#1

Reinkarnation eller gemensamhetssjäl?

Efter att min älskade Lucky lämnade oss och vi bestämde att inte skaffa någon mer hund pga ålder och hälsa så letade jag efter hundar som behövde dagmatte eller rastvakt. En dag hittade jag två Labbeblandningar och de kom några dagar i veckan.

En dag frågar ägaren om hon får ta med en tredje hund som lämnats tillbaka. Trist historia. Då de andra var enormt lydiga så tänkte jag att okey, en i koppel borde jag väl orka. Den dag hon kom stod jag i fönstret, en bit bort stannade bilen. Ut sprang en yster unghund. Hon for genom häckar och rabatter fram till min dörr. Mötet kändes som ett återförenande.

När ägaren kom på eftermiddagen vägrade hon gå med, hon gömde sitt söta lilla huvud i mina knäveck. Hon bad att få stanna!

Det fick hon, Ella är nu 11,5 år och åren har varit så välsignande, aldrig har jag varit besviken på henne. Ett väsen är hon. Hon kom och tröstade i all sorg, mina föräldrar dog och min älskade Lucky. Hon hade ett märkligt smeknamn Lucky. En dag sade jag smeknamnet av misstag. Ella lystrade och kom fram till mig.

Slumpen ? Slumpen kan vara mycket, men inte allt…..Mvh/WL (jag vet sorgens ansikte efter en älskad hund)

Upp till toppen
Annons: