Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1330 ggr
Corgitok
2017-10-13 11:07

Universums svar?

Jag upptäckte Law of attraction för något vecka sedan. Jag har sagt att saker ska ske med hopp om att det ska hända, men det har det inte riktigt gjort. Igår blev jag frustrerad och sa högt att "universum gillar inte mig" och att dem inte lyssnar på mina ord och min energi. Jag har för mig att man inte ska göra sådär då det blir värre då, men jag kände inte att jag hade bevis för att detta stämde.. Iallafall, till min  dröm: (Som jag trodde var på riktigt först)

Jag var i min säng, och det var natt. Allting såg precis ut som om jag hade sett det med egna ögon helt vaken, förutom att jag ibland kunde se mig själv ovanifrån. Jag hade varit negativ under kvällen innan så tänkte fortfarande massor av negativa tankar. Satte på en podcast för att försöka få bort tankarna, men det funkade inte. Sedan sa jag "vad vill världen mig, ge mig ett svar". Sedan tänkte jag att det gäller att tro på universum. Jag kollade ut ur fönstret och såg ett fyverkeri avfyras up i luften. Sedan sa jag tyst för mig själv att jag behöver vara positiv och sluta ge upp. Snabbt smällde ett fyverkeri, fast på golvet nära mitt hus (som jag kunde se genom fönstret).

Förlåt om detta är flummigt, men tycker att detta är intressant. Kan detta betyda någonting?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Loris M
2017-10-13 18:59
#1

Det där med LoA gör mig irriterad ibland för att läser man om det så får man intrycket att man behöver bara önska sig något och uttala det högt och "på rätt sätt" så kommer det att hända. Sedan när det inte händer säger de att personen i fråga inte tänkte rätt. Snacka om att skuldbelägga människor. Men som tur är, livet funkar inte så. 

Jag är inte emot tanken och jag tror att det ligger mycket i det att Positivt tänkande kan leda till att du uppnår dina mål. Men jag är rätt så säker på att du inte kan få det att hända genom att enbart tänka. Du måste jobba aktivt för att få det liv du vill leva. 

Och vad gäller din fråga, ja det kan betyda något om du tycker att det gör det. Hur tolkar du fyrverkeriet? Ser du det som ett Tecken? Ett Tecken på att det kommer att gå bra och att du inte ska ge upp? Att du ska fortsätta kämpa. Så skulle jag tolka det som.

Här är en gammal tråd där jag och några andra skrivit om hur vi tänker kring affirmationer. Kanske får du några insikt. 

https://overnaturligt.ifokus.se/discussions/519d23c7ce12c47e2c001153-affirmera-dig-till-ett-battre-liv?participating-7

Corgitok
2017-10-14 15:44
#2

Tack för länken. Du har helt rätt i vad du säger. 🙂

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[vandringen]
2017-10-14 18:15
#3

# 0 Du har fått ett jättebra svar av Loris och jag känner samma som henne att det här med LoA kan få mig irriterad för det hela är så oerhört komplext så det tycks inte ha nåt slut för vad man säger att folk ska göra för att finna lyckan 😕

Att vara positiv i sina tankar är ett värdefullt redskap som vi har och det är nåt som vi verkligen ska ta vara på i alla lägen och det är nåt vi alltid ska sträva efter för det är så enkelt att vår egen tanke styr oss dagligen.

Däremot LoA är en sekt,ursäkta men så är det och det är en inbillningsteknik som inte grundar sig öht i verkliga livet för ingen kan önska sig saker och sen ska dom plötsligt uppstå framför oss.

Universums svar frågar du om och jag tycker du ska lyssna till ditt eget inre och dina guider för där har du dom absolut rätta svaren,följ det som för DIG känns rätt inte vad andra predikar och försöker slunga på dig för vet du i den här andliga djungeln finns så mycket skit och så mycket falska läror som vill få oss att tro en massa och sen heter det köp.köp,köp 😕

Pengar med andra ord styr inte andlighet i sitt renaste enklaste där vi och andra sidan interagerar där finns frihet men jordiska saker kommer emellan så som politiskt och åsikter i olika frågor och begär så som LoA.

Tragisk utveckling och vi måste se anden den rena anden i oss inte den ytliga som både styr tycker och tänker .

Upp till toppen
Annons: