Annons:
Etikettövrigt
Läst 1818 ggr
[fridan1000]
10/5/17, 11:05 AM

profetior, utvalda med mer

hej, jag undrar om ni vet om några gamla profetior eller nåt om några utvalda, med mer.  tack och hej, leverpastej.

Annons:
Lussan20
10/5/17, 2:44 PM
#1

Hejsan!

Det finns många profetior. Den mest kända är väl -uppenbarelseboken- i Bibeln.

Nostradamus mfl. Det finns många om man googlar. De flesta Kristna profetior.

Men samtidigt finns det många om ändens tid. Men man ska inte tro allt man läser för enligt Bibeln vet inte ens änglarna i himlen något om tiden. Mvh/WL

[fridan1000]
10/20/17, 11:38 PM
#2

ok men finns det något som skulle kunna stämma… alltså inte biblen eftersom jag inte är kristen

Magi-cat
10/21/17, 7:33 AM
#3

Många har läst in saker som stämt i Nostradamus' profetior. De är dock skrivna så att de ger tolkningsmöjligheter och var kanske mer en skrift om samtiden än framtiden, men väldigt intressant i alla fall.

Det finns böcker att låna på bibliotek, bl.a. denna:

"Nostradamus profetior, skrivna på rimmad vers, är en nattsvart fresk över mänskligt lidande. Olycksbådande järtecken löper som en röd tråd genom de märkliga visionerna av krig, tyranni och katastrofer. De första profetiorna utgavs 1555. I sin inledande essä tecknar Anna Carlstedt bilden av Nostradamus liv och samtid. Profetiorna placeras i sitt ursprungliga sammanhang och fram träder en ny bild av Nostradamus – en humanist – och en mäktig text som manar till eftertanke. Parallellt med översättningen följer en faksimil av originalutgåvan. "

https://www.adlibris.com/se/bok/profetior-anno-1555-9789178447589


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
10/22/17, 5:08 PM
#4

En märklig profetia som jag läste om Kristineberg och ändens tid -märk namnet-

Krist ine berg, när berget sprängdes kom en enorm Kristusgestalt fram inne i berget. Det såg nästan ut som han rörde sig med sin gyllene mantel. Man vallfärdade dit och det blev en tid en kyrksal . Men med tiden så ansågs platsen farlig för ras och idag tror jag inte man får gå ner dit. Profetian sade sedan att man skulle även hitta en svart Kristusbild i Kristineberg också ett Tecken på ändens tid.

När man rev en butik med marmor disk fann man motsvarande bild på dess baksida.

Jag tror man kan googla på detta -Kristus i berget- ev. Om inte annat intressant. Mvh/WL

Tant Grön
10/23/17, 8:55 AM
Lussan20
10/31/17, 6:53 AM
#6

Efter att ha funderat så minns jag boken -Synen- skriven av David Wilkersson.

Han har också skrivit -Korset och stiletten- bla. Jag tror boken är skriven på 50 talet och länge följde jag profetiorna i den och skrev ner då saker hände som han sagt sig se. Den handlar om den yttersta tiden, om krig, farsoter, miljön, stormar, även små saker.Många hånade honom för han skrev i en tid då allt syntes bra och inom Kristenheten var framgångsteologin på stor framgång, så hans profetior störde den rörelsen. Här hemma så var väl -Livets Ord- en gren av framgångsteologin.

Han fick sedan en syn till och sedan dog han, det finns de som tror han blev mördad för sina svåra framtidssyner. I min bok var alla sidor fulla av anteckningar om när saker inträffade.Jag minns just en sak-pojkar kommer dra genom parkerna och våldta flickor- nej det kommer aldrig att ske sade folk. Kan vi säga att det sker idag?

Min bok ligger i källaren efter flytt. Den finns nog att googla på ev?

Ingen läsning för räddhågsna! ……Mvh/Sunny

Annons:
Upp till toppen
Annons: