Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1564 ggr
AjnaV
2017-10-02 22:25

Kanalisering

Vad tror ni? Kan man "kanalisera in" en annan människa utan att man vill det? Alltså känna vad en annan person känner, fastän man befinner sig många mil ifrån varandra och inte har kontakt.

Annons:
AjnaV
2017-10-08 07:43
#1

Ingen som vet?

Loris M
2017-10-08 09:29
#2

Jag skulle nog inte kalla det för kanalisering, men ja, det tror jag. Eller snarare det vet jag att man kan. Om man har starka (själsliga)band till personen så kan man känna vad hen känner och hur hen mår. Jag har fått det bekräftat många gånger genom att jag tog kontakt med personen i fråga och frågade om allt var som det ska. Jag kunde exempelvis känna att hon var i fara på något sätt eller sjuk.

AjnaV
2017-10-12 08:52
#3

Kanalisering är kanske fel att kalla det för, men det är svårt att beskriva fenomenet. Det är inte bara att jag kan känna av den här speciella personens starka känslor under längre tid, utan vid vissa tillfällen är närvaron under en stund så stark så att den nästan känns fysisk. Ett par gånger har det skett under djup Meditation. Andra gånger har det bara kommit över en. Har tyckt att det varit skrämmande, men inte nu längre. Det känns nu mer som att få besök av en kär vän.

Loris M
2017-10-12 10:35
#4

#3 Jag förstår precis. Bra att du ser det så för det är egentligen inget att vara rädd för, utan rätt så häftigt, tycker jag. Härligt att du kan uppleva det under meditationen så starkt. Det är ju då som vi är som mest avslappade och kan ta in sådant. 

Det här som du skriver "det bara kommer över en", det är precis så jag också skulle beskriva det. Det är bara en starkt känsla av närvaro som kommer över en och det går nästan att ta på det. Jag blir oftast röd i ansiktet och känner värme, pulsen blir högre. Då brukar jag blunda och ta in känslan och tänka intensivt på personen i fråga. Ibland skickar jag ett budskap i tanken. 

Det var för ett par dagar sedan som jag fick uppleva det sist. Den här väninna har jag inte träffat sedan i mars och inte skrivit något till sedan juni. Vi träffas inte så ofta då vi bor långt ifrån varandra. Men jag har tänkt på henne hela sommaren och att jag borde skriva några rader men det blev aldrig av. Sen så för ett par dagar sedan kommer den där känslan över mig igen och jag bestämde mig för att skriva till henne direkt. 

Hon svarade ganska snabbt och skrev att hon tänkt på mig hela sommaren och undrat hur jag hade det och bestämde sig för att mejla när hon fick ett mejl från mig. Så är det ofta för oss och jag tror verkligen på att det går att känna någon annans tankar, känslor och framförallt när personen i fråga tänker på oss.

Upp till toppen
Annons: