Annons:
Etikettövrigt
Läst 1362 ggr
Siaa88
9/27/17, 9:27 AM

Tänka sig osynlig?

Hej!

Jag jobbar i en butik och igår satt jag i kassan. Det blev lång kö i kassan mitt emot men ingen kom till mig. När jag ropade att det går bra i min kassa så kom en kvinna dit som hade stått och sett lite mot mitt håll. Hon sa att hon inte sett att jag satt där också sa hon att jag kanske har en förmåga att göra mig osynlig. Jag skrattade lite åt det och sa ja kanske det.  Sen började jag fundera. Kan man typ tänka sig "osynlig". Jag tycker det är lite jobbigt att sitta i kassan och få blickar på mig. Kan man skapa nått slags skydd? Bara lite funderingar jag fick :D

Annons:
Choklad
9/27/17, 9:54 AM
#1

Det vore bra om man kunde tänka sig osynlig. ja ingenting är omöjligt som Gunde Svan säger-  jag har varit med om underliga saker som inte har någon förklaring, så varför inte? Det kan ju ha varit damen i fråga som inte såg dig fast hon tittade på dig, sånt kan också hända, ibland blir jag själv "blind" av  olika orsaker.

U R us

Magi-cat
9/27/17, 10:28 AM
#2

#0 Intressant fråga!

Kanske har det med kroppsspråket att göra, det där som man sänder ut omedvetet och som uppfattas lika omedvetet?
Du skriver att du tycker det är lite jobbigt att sitta i kassan, så du kanske sände ut de signalerna, tittade bort, verkade upptagen med någonting bakom kassadisken så de som stod i kö trodde att kassan kanske inte var öppen?

Eller så är det ett annat vanligt fenomen: att följa massan. Är det fullt i en kassakö och tomt i en annan så är den andra säkert inte öppen!🤦‍♂️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
9/27/17, 11:17 AM
#3

Det är nog vanligt att man inte registrerar vissa människor, vad det beror på vet jag inte. Själv fick jag en fråga från en nära släkting varför jag inte hälsar på maken då vi syns i släktsammanhang och på stan.

Jag kände mig snopen och sade bara-gör jag inte, men oj då-, jag funderade länge på detta och kom på att det var som om jag inte såg honom mentalt. Jag får lägga mig vinn om att tänka på det då vi ses.Att jag är dålig på att känna igen folk i vanliga fall har inget med detta att göra. Enda förklaringen jag har är att kvinnan är nära släkting och att jag ger min uppmärksamhet till henne. Men det ursäktar inte detta beteende, det händer ibland att jag får ta i för att komma ihåg….Ja vad beror det på? Inte är han osynlig fysiskt i alla fall. Han är stor och bullrig och tar plats. Ja nog sker mycket vi inte förstår!!!! Mvh/MW

Siaa88
9/27/17, 3:54 PM
#4

Tack för era svar :) 

Satt rakt upp och ner när det blev så i kassan så gjorde inget som skulle kunna uppfattas som att jag var upptagen. 

Men nog kan det vara så att jag bara är en människa andra inte lägger märke till så lätt. Är ganska försiktig och tystlåten så kan ju ha med det att göra att man kanske ger ett sken av att man är lite obekväm ibland.

Heberniclobochs
9/29/17, 12:15 PM
#5

Det går inte att tänka sig fram till att bli osynlig. Att vi syns är för att ljuset reflekteras på våra kroppar som har en högre densitet än luften.

[vandringen]
9/29/17, 5:20 PM
#6

# 0 Jätteintressant att du tar upp frågan och ja det går att göra sig osynlig och nu menar jag inte i bemärkelsen att vi skulle bli genomskinliga så som vi kan se i olika tecknade serier som Kalle Anka med flera där dom då och då plötsligt är genomskinliga i en serieruta.

Du är inne på svaret själv att tänka sig osynlig och det finns många olika sätt att mentalt sätta skydd omkring sig både medvetet och omedvetet.Det som sker är en form av dematrialisering som även andevärlden använder sig av för att dölja vissa föremål för oss och vi kan ha letat och letat på  ett tomt bord efter exempelvis en bok som är synlig men plötsligt finns inte boken där hur vi än tittar och letar så är boken väck men vi återgår för vi vet med oss vi har jämmerligen lagt den där förbaskade boken på bordet det vet vi så vi går dit om och om igen men ingen bok.

Plötsligt ligger den bara där och det kallar andra sidan för att dematrialisera en förmåga både andevärlden och vi fysiska har och det som skiljer är att vi fysiska drar in vår aura mentalt om vi i vissa situationer känner obehag eller helt enkelt inte vill synas så då sätter vi ett beskydd kring oss och på så vis får vi vara ifred.

Andra sidan använder sig ganska ofta av det här för att få uppmärksamhet och få oss att se dom så det går lite åt andra hållet där att synas om vi inte uppfattar och uppmärksammar dom så då kan dom dematrialisera saker för oss som vi absolut med all säkerhet vet vi lagt på en plats  och plötsligt är dom borta för att sen bara finnas där som om ingenting har hänt.En härlig humor som dom gillar att leka med.

När det kommer till oss den fysiska människan så kan vi även medvetet skapa beskydd om att bli "osynliga" det är en förmåga vi kan träna upp men också en förmåga som bara finns med oss oavsett vi är medveten om den eller ej så kan vi mentalt få vår ande att inte lysa lika starkt och på så vis kanske slippa undan att behöva prata med en massa bekanta på promenaden eller i affären och det är ju så vi är inte alltid upplagda för att vara så där sociala och kan känna att idag vill jag gå ut men jag vill vara ifred och då drar auran in sig och på så vis kan man säga vi blir osynliga fast vi inte är osynlig men vi har satt beskyddet och då får vi vara ifred.

Innan du drar slutsatsen att det är på det viset ta och kolla i olika situationer och se om det här är nåt som upprepar sig för dig,försök minnas dina egna tankar om du tänkt att nu vill jag inte ha nån inpå mig eller nu vill jag bara vara ifred och upprepas det att du faktiskt inte syns då har du helt klart stängt ner för andra att se dig och inom shamanismen kallar vi det här för transformation ett stadium där vi och våra guider tar befälet över energin som vi sänder ut och vi kan göra oss "osynliga" fast vi är helt synlig men vi lämnas helt enkelt ifred.

Shamanen transformerar på så många olika plan och det här är ett av dom och vill du går jag gärna in djupare på vad transformation innebär  för det handlar om så många olika nivåer där vi kan göra så mycket inte enbart att göra oss osynliga för omgivningen med mentalt beskydd men jag tror jag avslutar här men gör som så också att du kollar upp om det här händer dig fler gånger och inte bara en gång  i kassan utan i alla möjliga situationer för då har du omedvetet skapat ett andligt skydd just för du vill lämnas ifred i olika situationer och det är inget konstigt alls tvärtom alla gör det medvetet eller omedvetet.

Härligt ämne du tog upp, jättekul för det här kan alla oavsett det är medvetet eller omedveten handling och det är ett suveränt beskydd i så många avseenden för ibland vill vi ju faktiskt bara få vara i fred  👍

Annons:
Siaa88
9/30/17, 8:17 AM
#7

#6 tack för ditt svar. Väldigt intressant läsning. Du får gärna gå in djupare på vad transformation innebär :) Jag är ju en sån person som blir helt slut efter jobbet och inte orkar umgås eftersom jag träffar så mycket människor på jobbet och lätt tar åt mig av andras sinnesuttryck. Det tar mycket av min energi känner jag. Därför hade det varit skönt om man kunde "koopla bort" ibland.

[vandringen]
10/1/17, 5:57 PM
#8

# 7 Det du beskriver är inget ovanligt alls tvärtom det är många som ger av sin egen energi till andra så dom blir helt slut efter jobb eller efter att ha umgåtts med vissa människor och det här kan ske på distans såväl  som forum och internet så kan andra fullständigt suga musten ur oss fast vi inte alls vill.

Jag vet inte om du är bekant med ordet Energitjuv men om du googlar fram ordet får du många träffar både andligt och världsligt inom psykiatrin för det här är ett sånt vanligt fenomen som vi alla utsätts för i så många situationer i vår vardag och där måste vi själva sätta stopp om vi vi behålla vår egen energi.

Att jag nämner psykiatri beror på att det här är nåt som är vetenskapligt bevisat och har inget med våra psyken att göra mer än att vi är oerhört mottagliga och öppna i olika avseenden vilket gör att vi omedvetet ger av vår energi till andra fast vi ska behålla den inom oss själva och inte låta andra ta den ifrån oss.

Energitjuven är en lurig jäkel och dom finns mitt i  bland oss överallt hela tiden  och det gäller att avslöja energitjuven och vad den sysslar med då först kan vi också skapa vårt eget beskydd och få energitjuven att backa tillbaka men det är svårt för det är en beteendestörning  som man sällan rår på och det där lät ju optimistiskt men det vi måste göra är att avslöja vart går vår energi,vem tar den och är det en grupp som inom ditt yrke så måste du stänga av och bara vara i din egen bubbla först då kommer du att bevara din egen energi .

I olika serviceyrken så ger vi så stort av oss själva så pass att vi blir lidande istället och det är inte meningen med olika serviceyrken för mitt i yrket måste vi bevara oss själva för att orka med det jobb som vi har tagit på oss.Det får inte bli som så att yrkesrollen tar över våra liv och här får vi stanna upp, sätta gräns att vi är vi och vi är individer 🌺

Jag lämnar transformationen utanför en stund för den kan vi komma till sen men främst måste du göra dig av med energitjuvar 🌺

Upp till toppen
Annons: