Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1774 ggr
Mikaelv955
9/23/17, 10:41 PM

Andlig aktivitet i huset?

Hej, är ny här på forumet! Hoppar rakt på sak. Vi har köpt ett hus av en bekant till familjen för 1år sen. Säljarens morbror bodde i detta hus tills han gick bort. Morbrorn hamnade på ålderdomshem och hans önskan var att få komma hit en sista gång, vilket han ej fick tyvärr. Så vi har givetvis börjat renovera kök,gjort om i rum och så vidare. Det har varit lugnt ända tills för 2-3månader sedan. Första grejen var att jag gick upp på toa ca kl 01, och efter mina toabesök har jag fått klagomål att ringen är uppfälld, så jag tänkte på det den här gången och fällde ner den. Kl 05 ringer klockan, uppstigning för jobbet. Jag passerar toan och går till köket, varpå jag hör en smäll. Antog att jag var sömnig och inbillade mig, men nej toaringen var uppfälld. Det andra som har hänt nu är att vi har börjat skänka iväg vår ved från vedrummet i källaren till en bekant. Första helgen då han hämtade ved så startade brandvarnaren i källaren mitt i natten. Vad jag vet ska man aktivt slå av en brandvarnare, men direkt jag kom ner till korridoren där varnaren är så slog den av. Ja och nu idag då han har varit och hämtat ved igen, så hörde jag en melodi visslas i köket när jag kom hem ikväll. Förutom brandvarnaren så är det endast jag som hör/berörs av detta. Min sambo märker inget under dagarna. Känns bra att skriva av sig. Men vad tror ni om detta?

Annons:
Mikaelv955
9/23/17, 10:47 PM
#1
MarWall
9/17/18, 9:38 PM
#2

Hej Mikael, Jag tror att förklaring är så enkel som den ser ut. Farbrodern är väldigt fäst vid sitt jordiska hem. Kanske tror han inte eller på att han kan leva vidare efter döden. Så då är det kanske så att han bara fortsätter att leva sitt liv där han trivdes bäst, ovetandes om att han inte passar in här längre. Det finns lösningar på problemet.

Upp till toppen
Annons: