Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Mytologi/Naturväsen

Digital karta till det övernaturliga

2017-09-09 20:21 #0 av: Amandla

"Institutet för språk och folkminnen släppte den nya digitala plattformen för en dryg vecka sedan. Av de 5 000 berättelserna från hela Sverige som nu digitaliserats kommer en femtedel, 965, från Värmland. De flesta upptecknade på 1920-1940-talet."

Läs mer:

http://nwt.se/familj/2017/09/09/ny-digital-karta-till-det

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2017-09-09 20:22 #1 av: NeferNefer

Spännande, tack BlommaTummen upp

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-09-09 21:11 #2 av: Tarotstollan

Intressant och spännande! Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-09-11 04:40 #3 av: [vandringen]

Det där var intressant,tack Amandla Tummen upp

Det finns mer av det här än vad vi tror och vet om Cool

En bok växer fram om sann  andlighet där ljus fått ge vika för förtal,skitsnack,avund,utfrysning.Vad hände med ljus och kärlek,det är bara tomma ord,boken kommer att avslöja det som sker i andliga kretsar, sanningen.

Anmäl
2017-09-15 15:04 #4 av: Ghosthunter

Tack, det var intressant. Men jag förvånar mig inte att en så stor del kommer ifrån Värmland. Här lever mycket av detta kvar och berättartraditionen är stark i detta landskapGlad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-09-15 17:06 #5 av: Amandla

#4 Ja helt klart, Värmland har mycket att ge på många olika sätt Glad

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2017-09-15 17:22 #6 av: Ghosthunter

Tummen upp

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"