Annons:
Etikettövrigt
Läst 1043 ggr
rossy
9/7/17, 2:57 PM

Förutsåg olycka

Har varit med om en del varsel och sanndrömmar men en gång var det mycket starkare "känsla/oro" där jag förutsåg en olycka på min arbetsplats 15 min före det skedde. Jag fick till mig att en person skulle skada sig, det låter konstigt och jag visste att jag skulle bli idiotförklarad om jag sa något, men känslan var så stark att jag sa till arbetsledaren. Han tittade på mig med konstig blick men gick efter ett tag för att kolla personen jag nämnt. När han kom fram hade olyckan precis hänt, och den skadade blev sjukskriven en lång tid. Ville bara dela med mig om detta.

Annons:
flocken
9/7/17, 3:09 PM
#1

Man ska verkligen lita på sin intuition. Sa din arbetsledare något efteråt?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

rossy
9/7/17, 5:05 PM
#2

Arbetsledaren såg väldigt orolig ut efteråt, troligen för att han inte agerade snabbt nog. Men han sa inget och det gjorde ingen annan heller. Kan inte klandra arbetsledaren för han gick faktiskt för att kolla men tyvärr var det försent. Funderar på detta med intuition, i mitt fall verkar det som jag är som en telefon med dålig mottagning men ibland har jag "perfekt täckning" och har extra bra intuition. Är det något du eller någon annan känner igen?

tarantass
9/7/17, 5:20 PM
#3

#2: jag känner i alla fall igen det från både mig själv och många andra. Både folk jag själv känner och andra. Intuitionen består ju av så mycket, även borträknat eventuella "övernaturliga" delar (om man nu inte gillar tanken på sådana – och vad nu än uttrycket "övernaturligt" skulle innebära). I varje enskilt fall vet man så litet om vad det är man har uppfattat och hur man själv har bedömt och tolkat det.

Det gör det också desto modigare att du sade till arbetsledaren. Man vet ju aldrig när det är falsklarm.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

flocken
9/7/17, 6:25 PM
#4

#2 Jag känner igen mig som du förklarade med telefon. Ibland mottagning, ibland inte. Men jag har bara försökt utveckla min intuition och det andliga i snart 2 år. Alltid varit känslig o känt av. Men när jag en morgon var ute o gick , körde pappa förbi på vägen. Vi hälsade som vanligt. Tänkte inte mer på det förutom att han var ute o körde svårt sjuk. På kvällen ringde min svåger till min man. Pappa hade dött på fm. När jag hälsade på honom låg han på sjukhuset redan medvetslös. Har ingen kontakt med min släkt mer än min syster. Efter det började min resa för att utvecklas.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

rossy
9/8/17, 6:36 AM
#5

Stark upplevelse. Första gången jag upplevde något "märkligt" var som barn då grannen dog och jag pratade med honom natten efter i en dröm. Gissar att alla har mer eller mindre intuition och det gäller att lita på det som du "flocken" skrev.  Hur som helst är det intressant för mig att få dela med mig av erfarenheter som jag funderat på i många år, och även att få ta del av era liknade erfarenheter. Undrar hur man gör för att utvecklas? Är med på intuitionsövningar och har börjat drömma om speciella saker. Kanske mer mottaglig nu när jag är flitig på denna sajt?

flocken
9/8/17, 6:50 AM
#6

Jag har själv förstått att jag är en gammal själ. Förstått varför jag är som jag är. Tror mkt att man måste hitta sig själv. Efter upplevelsen med pappa så förstod jag att jag är inte som alla andra. När jag blev tryggare i mig själv fick jag lättare med intuitionen och att både höra och se. Jag litar på min känsla. Skrattar fortfarande åt min man som inte är mottaglig. Vi hade precis köpt nya dynor till altanen. Han hade torkat av dom. O sen hade vi inte varit där ute under dagen. På kvällen gick min man dit o fläcken på dynan var tillbaka. Klart skällde han på oss ;) Men sa att vi har inte varit där ute. Du vet att vi har andra i huset. " de kan väl låta dynorna vara " muttrade han.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[vandringen]
9/8/17, 5:12 PM
#7

Det här är så vanligt och många upplever och är med om och det viktigaste av allt när sånt här sker är att aldrig någonsin döma sig själv och det skriver jag för många gör tyvärr så dom dömer sig med tankar och ord som om hade jag gjort så,hade jag förstått eller hade jag lyssnat på min egen intuition eller sagt så hade det inte blivit si och så.

Jag har levt med det här i hela mitt liv och närmar mig 52 år och det tog många år för mig att förstå att jag kan inte alltid påverka en situation och det är inte heller meningen att jag ska spela Gud men många gånger har jag stått inför faktum att om jag bara hade sagt,om jag bara hade bett den och den tagit en annan väg hem så hade det gått bra.

Det här är en fin gåva och den ska vi vara tacksamma för, den är inte alltid lätt att leva med men vi kan aldrig påverka andras livsplaner som dom gjort upp för sig på andra sidan innan dom kom hit till jordelivet så vi får helt enkelt lära oss att leva med och när vi kommer upp i åren så ser vi en helhet och kan hålla en distans och en del utvecklar förmågan för andras räkning men vad gäller olyckor med mera så anser jag att det förmedlar man aldrig till någon oavsett vad man ser för faktum är vi är bara människor och vi kan skrämma upp helt i onödan och vi kan ha fel så därför är jag helt emot allt vad spådomar om framtid innebär och alla måste leva sina liv och ta ansvar för det dom valt in i sina livsplaner.

Det är en fin gåva att vårda ömt med respekt och inse att vi ser men vi kan inte påverka andras liv och livsval oavsett vad det månne vara  🌺

tarantass
9/8/17, 5:27 PM
#8

#7: nej, vi kan inte ta ansvar för andras val eller för att försöka vara perfekta när vi inte vet vad som vore det "perfekta" att göra. (Oavsett vad vi sedan tror om det hinsides.) Och det kan en del av oss behöva påminnas om.

Men samtidigt vill åtminstone jag gärna se det som en viktig uppgift för oss att vara så snälla och hjälpsamma vi kan. Där kan det krocka. Och jag tror det kan vara utvecklande att se den komplexiteten i ögonen.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

rossy
9/9/17, 5:25 PM
#9

Jag förstår att man inte ska ta ansvar för andras val och kanske det var fel av mig att försöka förhindra olycka, nu skette det i alla fall och personer blev förvirrade av att jag försökte varna innan. Jag har pratat med flera avlidna personer i mina drömmar utan att säga detta till anhöriga. Det kan bli fel reaktion. Så det som jag förstår nu efter denna tråd är att person med intutition eller andra "gåvor" har ett stort ansvar och måste vara försiktig med att försöka påverka sin omgivning.

Upp till toppen
Annons: