Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1813 ggr
AdamD
9/4/17, 9:59 AM

Drömmer att jag blir jagad av rovdjur

Hej allesammans, Jag är ny på den här sidan. Jag skulle gärna vilja ha hjälp med att tyda mina drömmar som ständigt är återkommande. Inatt drömde jag att jag vart jagad av en Björn i skogen, även mina vänner sprang men det var mig den siktade in sig på. Jag sprang och sprang och den kom bara närmare och när den slår tag i mig med sina tassar så vaknar jag. Jag somnar sedan om igen och ser björnen på avstånd och börjar springa. Den springer efter igen till jag ser ett vildstångsel som jag hoppar över. Där jag jag stå still och titta på björnen på andra sidan medans den är helt galen och vill inget annat än att döda mig. Tillslut så vaknar jag helt slut! Brukar ofta drömma att jag blir jagad av vargar ormar eller björnar även hajar… brukar även drömma att jag får andnöd.. kan det bero på snarkningar eller riktig andnöd? Typ att jag blir strypt av en orm eller att jag drunknar… Har någon av er också vart med om att ni drömmer att ni vill skrika för att väcka er själva, men de går inte… fast man vet att man är i en dröm? Förlåt många frågor, skulle uppskatta svar och om någon vet hur jag får bort dessa mardrömmar. För det drabbar mitt arbete etc när jag är helt slut hela tiden… Tack Adam

Annons:
drömmare
9/4/17, 10:33 AM
#1

Som du själv säger är det andningsuppehåll som påverkar hjärnan. kanske dags ta itu med sömnlaboratium. Har haft liknade ångest drömmar tack vare detta. Nu har en andnings apparat , drömmarna är mer behagliga,

Choklad
9/4/17, 10:53 AM
#2

Vad är det som du behöver ta itu med men inte vågar? 

Björnen inom dig har vaknat och vill få dig att reagera, björnen är arg och jag tippar på att det har något med ilska att göra, något du är arg på, men du har inte modet att säga ifrån, så din inre björn säger till dig att nu måste du ta mod till dig istället för att fly.

U R us

rossy
9/4/17, 7:19 PM
#3

Det du "Choklad" beskriver tror jag är en bra beskrivning. Jag har haft liknade drömmar som jag beskrivit här tidigare, bl.a. varit jagad och fångad av en älg ( I älgkronan som en bur). Men jag har burit mycket inom mig utan att säga ifrån tidigare och har då haft flera drömmar där jag varit jagad. Har börjat "sätta ner foten" på gamla dar och drömmarna har förändrats, jag blir dock jagad men vänder mig om och möter faran i drömmarna. Vaknar oftast när jag möter "faran".

Choklad
9/5/17, 10:19 AM
#4

Det är bra, men du kanske har en massa ilska inom dig som behöver luftas ut på något sätt- göra som Astrid Lindgrens Ronja rövardotter, skrika i skogen allt vad du orkar. Eller någon annanstans.

U R us

Ninethday
9/6/17, 9:22 AM
#5

Hej AdamD  :)  att bli jagad i en dröm är ett typiskt Tecken på stress. Du kanske är i en jobbig situation just nu i livet och känner en enorm press? Att du blir jagad av djur som ormar och björnar är antagligen för ditt inre vill skrämmas och handplockar läskiga varelser. Själv blir jag ofta jagad av zombies ;)

Jag har nog aldrig lyckats väcka mig själv från en läskig dröm men jag har försökt många gånger genom att tex försöka skrika eller tvinga upp ögonen.

Som någon skrev tidigare så kan vissa ha problem med "andningsuppehåll" när dom sover och det kan ju också orsaka läskiga drömmar då kroppen får panik när den inte får tillräckligt med syre vilket kan resultera i läskiga mardrömmar. Så ett tips är att kolla upp om det kan vara anledningen. Om du bor ihop med någon så kan du be den vara uppmärksam när du sover ifall du plötsligt slutar andas.

En dröm är bara en dröm även om dom kan vara riktigt obehagliga så kan dom inte skada dig. Jag vet att en dröm kan kännas otroligt skrämmande men jag tror att dom finns där av en anledning. 

Lycka till!

AdamD
9/9/17, 10:14 AM
#6

Hej Allesammans.

jag ska framöver möta odjuret om det går att styra i drömmen, och försöka möte det jag fruktar. Men jag ska kolla upp andningsuppehållen också.

Ha en fin helg allesammans!

Adam

Annons:
Upp till toppen
Annons: