Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1654 ggr
Eilrahc
9/1/17, 4:08 PM

När jag sluter mina ögon

Hej,

Det här är något som händer mig lite titt som tätt - något som började för ca 2 år sedan och som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Ibland skrämmer det mig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara så Ni förstår på bästa möjliga sätt, men jag ska försöka så gott jag kan.
Det sker enbart när jag ligger i sängen, sluter ögonen och ska FÖRSÖKA sova. Märk väl att jag inte sover. 

Ibland när jag sluter mina ögon så är det som om mina ögonlock mer fungerar som ett slags genomskinligt skynke istället för att göra allt svart.
Jag sluter ögonen men ser ändå rummet jag ligger i i något slags vit-grått skimmer. Bästa exemplet är kanske ett skynke kvinnor har över ansiktet vid ett giftermål eller en begravning.

Jag ser allting i rummet, jag kan röra mig runt i rummet och se precis allting. Alla detaljer - MEN, jag ligger helt still i sängen. Min kropp rör sig inte en millimeter men jag kan ändå röra mig runt i rummet jag är i.

Nu till det som skrämmer mig. 
Ibland när detta fenomen uppenbarar sig så har det funnits något annat i rummet. Större, människoliknande skuggor. 
En natt när jag sov hos mitt ex så såg jag helt plötsligt hela rummet vi låg i, och i dörröppningen stod det en lång, svart gestalt med ett grått eller vitt ansikte. Det kändes riktigt hotfullt och jag öppnade ögonen på studs. Ingen gestalt där.

Ibland när jag ser rummet jag ligger i har jag nästan kunna ha på känn att det ska hända något och jag ber om att det ska försvinna och då blir allt svart istället.

Vad är det jag upplever? Vad är det jag ser? Varför?

Tack för svar.

Annons:
Huygens
9/1/17, 10:25 PM
#1

Troll.

Små söta troll.

Eller så är det väktaren vid tröskeln. Bara att säga: Hej, mår du bra? Du ser lite mörk ut.

Eilrahc
9/2/17, 2:09 AM
#2

Troll? Som vill skrämmas? Du får gärna vara lite mer specifik,.

Huygens
9/2/17, 11:27 AM
#3

Jag tror bara dom går där och myser lite.

Det finns lite olika funderingar om vad det kan vara. Vissa personer säger att det är våra egna skapelser som vi gjort för att begränsa oss själva. Och motiveringen till den uppfattningen är att många av dessa mörka varelser inte syns till efter ett tag, så ingen vet riktigt var dom tar vägen om dom ens existerar oberoende av våra upplevelser.

Andra säger att det är naturliga varelser ungefär som änder och strandpipare längs en sjö.

[knagg-annett]
9/3/17, 9:32 AM
#4

Du tycka ha ett öppet inre seende nåt som du kan utveckla genom kurser, böcker och lära dig hantera din förmåga. Dom människoliknade gestalterna kan vara allt från andliga guider till anhöriga samt att det här är ditt sätt att kunna se andevärlden.

Förflyttning, att du rör dig fritt är din ande som lämnar din kropp så kallad astral resa. Det är helt ofarligt och läs gärna på om ämnet och på så vis kan du lära dig hantera din medialitet eller gå kurs om det kan vara av intresse så får du många bra redskap och förklaringar på vad det är som sker.

Lussan20
9/5/17, 12:42 PM
#5

Hej!

Mina tankar rör sig lite kring Sömnparalys. Men då brukar man inte kunna röra sig alls oftast känner man en tyngd över bröstet.

Men jag har själv vaknat en gång av att en konstig varelse stod ca 1m från min säng. Han såg ut som en dvärg med krumma ben, han hade en hatt som såg ut som en pumpa, en stor överkropp med åtdraget i midjan. Hans fingrar var som rötter och han gjorde magiska rörelser mot mig i sängen.

Jag blev rädd och satte mig upp, då löstes han upp som ett pussel.

Troll  är ingen dum förklaring. Alla sådana upplevelser försvann då jag blev en troende. Även alla hemska mardrömmar, de var vidriga och hur många gånger vaknade jag inte totalt genomsur av svett. De avlöstes  sedan av bara vackra drömmar .Resor i vackra landskap, fina stunder med människor och djur. Underbart att bli fri detta elände. Jag somnar med en bön på mina läppar. Det hjälpte mig. Mvh/WL

Ninethday
9/6/17, 9:37 AM
#6

Jag har råkat ut för exakt samma fenomen några gånger under det senaste halvåret! Kul att läsa att jag inte är helt ensam om detta.

Ofta när jag försöker sova så brukar jag roa mig med att "se" bakom mina slutna ögonlock. Jag brukar alltså försöka "se" in i det svarta bakom mina ögonlock och ibland dyker det upp färgklumpar och mönster som bildar olika saker. Väldigt coolt! :D

Men det senaste halvåret har jag ibland plötsligt kunnat se mitt sovrum med ögonen helt slutna, precis som du beskriver det så är det som ett "filter" över. Och jag tänker att jag måste ha öppnat ögonen och känner efter men dom är alltid stängda! Jag sover inte när detta händer men jag är så avslappnad och nära på att somna så oftast när detta händer så brukar jag somna kort efter.

Jag har ingen kontroll över detta utan det händer av sig självt. Någon gång har jag svävat iväg över rummet också haha det låter helt sjukt men det är sant. Sen har jag somnat och vaknat morgonen efter som att ingenting har hänt. Jag har aldrig sett någon annan i rummet när utan jag har alltid varit helt ensam.

Annons:
ogre79
10/9/17, 4:53 AM
#7

har kunnat see som med ögonen oppna men bara ett få tall gpnger eftersom jag inte vet hur man gör en ock dp ser jag svart klumpar av moln på golvet set möniskor skepnader med en kan inte see ansikten på dem.

en gång var jag så rädd att jag så i vardags rummet med mit mor ock då såg jag så tidligt ett par en fet man ock en small kvinna ha villt sex mit framför mig.

en gång var jag i spårvagnen ock jag kollade en söt tjej ock fantiserade om henne att vi hade sex som dagdrömma men denna gång var det så mycket mer starkare känsla som om det jag jag det eller att någon blev glad  utav att jag tykte om att kolla på detta.

två gånger har jag sett finger små kvinliga eller tjej gestaller  eller ande i fler tall kan inte såga hur många dem var men många var dem. förståd inte vad dem så dem såg inte riktig månskliga hade svansar tro mig att dessa var gråa men tyvär kan jag nästan alltid vara see i svart ock vit så deras förgår kan vara fel.

dagen efter allt som vanligt igen. 

vara lite utav vad jag går igenom ock efter den gången som jag var räd  detta har inte hänt igen. om någon har några ideer utav vad dessa små kvinliga gestaller är skulle jag upskata detta.

Upp till toppen
Annons: