Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1189 ggr
NesoOberon
2017-07-26 19:25

Ang. Intuitionsövningarna

Hej! Jag går ibland in på intuitionsövningarna och gissar, då jag inte direkt har nån intuitionsförmåga och känner inte så ofta saker, och absolut inte att det bara kommer till mig, fastän jag gärna skulle önska att det var så. Så jag undrar, om jag hänger på intuitionsövningarna tillräckligt mycket, kan jag då träna upp min intuitionsförmåga?

Annons:
Amandla
2017-07-26 20:25
#1

Ja, det kan hjälpa till att träna upp dig, gå gärna in på gamla övningar också, det finns mängder. Andra saker du kan göra ifall du vill träna är till exempel när du åker bil kan du försöka känna efter när bilarna framför ska svänga av, eller kolla i högerkanten här på iFokus där det står "Nya inlägg på ifokus" och känna in vilken sajt de olika inläggen finns på 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
NesoOberon
2017-09-03 21:53
#2

Oj det lät avancerat! Tack för svar :)

drömmare
2017-09-04 10:38
#3

Amanda

Att köra bil och fokusera på vart andra bilar svänger är totalt förkastligt, rent av livsfarligt.

[nevamisse]
2017-09-04 11:29
#4

#3 Jag tolkar "åker bil" som att man åker med, inte att man själv kör och fokuserar på annat. Så dum hoppas jag inte att någon är.

drömmare
2017-09-04 12:11
#5

Tolka kan man klart göra  vilket  håll som helst  . Här är känsliga sökande människor, man får ta hänsyn till det.  Man ska INTE öva ngt sådant i bilen. Oavsett om man kör eller inte.

Amandla
2017-09-04 13:25
#6

#3 Jag fokuserar inte särskilt på det, jag noterar det bara. Det är inget jag lägger kraft på! Inte ett dugg farligare än att se på andra bilar i trafiken, jag vill ju veta vad förarna hittar på så jag är beredd  på om  det händer något.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2017-09-04 14:17
#8

#7 Gör jag?  Jag har inte skrivit att man ska göra det när man kör. Jag skrev "när du åker bil". Viss skillnad.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[knagg-annett]
2017-09-04 16:34
#9

Intuitionsträning i alla former är bra och beträffande bilkörning har den räddat mig många  gånger eftersom jag kunnat känna in vissa situationer som jag kunnat undvika.

Sker det spontant utan ansträngning om vi sitter bakom ratten ser jag inga problem men fokus får självfallet inte falla bort från körning  däremot är vi vana och inte anstränger oss så är intuitiva redskapet bra att ha i vardagen så även i bilen.

Intuitionsträning kan bakas in i allt, är vi medpassagerare i en bil så  låt känslan känna vilken färg har nästa mötande bil och det här är träning vi kan lägga in i allt vi gör i vardagen för intuitionsträning har inga gränser och vi kan låta fantasin flöda fritt så gör jag med mina elever och vi får fantastiskt roligt tillsammans vilket är så viktigt när man börjar bygga upp sin medialitet eftersom glädje ger säkerhet i allt vi gör.

[nevamisse]
2017-09-04 23:31
#10

#5 Märklig inställning, varför kan man inte göra sådant om man åker med i en bil? Att tolka det som köra bil är också märkligt, att läsa in saker som ingen har skrivit.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2017-09-06 13:25
#12

Lite OT (mod. får ta bort) men något jag kom att tänka på angående kommentarerna ovan om attköra/åka bil och gissa andra bilisters beteende.

Hjärnan gör faktiskt så hela tiden, vare sig vi vill det eller inte. Alltså att den ligger steget före och mycket snabbare än vi skulle kunna göra det medvetet hela tiden, räknar ut vad som kommer att hända i omgivningen. 
Det är livsviktigt, rentav.

Att intuitionsträna medvetet är kanske att göra en liknande process, fast medvetet eller att träna sig att bli mer medveten om de omedvetna reaktionerna?

Se gärna tråd på Hjärnan:

http://hjarnan.ifokus.se/discussions/59284336ce12c474ba0016d3-kan-hjarnan-forutse-framtiden


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-09-06 13:34
#13

#12: Det har säkert varit en mycket viktig förmåga som evolutionen har försett oss med. 👍

Annons:
tarantass
2017-09-06 14:20
#14

#13: det är det säkert. (Tycker inte att det är OT. Det handlar i högsta grad om intuition.)

Beträffande bilkörning kanske det är så "enkelt" (och komplicerat) att för vissa skulle det funka utmärkt att träna sig medvetet då – det kanske de redan gör på sätt och vis, längs just den väg som Magi-cat visade på – för andra skulle det bli ett infernaliskt störmoment som tog bort livsviktig koncentration (och kanske förstörde intuitionen, åtminstone till en början – vilket en sådan person kanske kan kosta på sig i andra situationer, men inte när man kör bil). Vi brukar ju funka olika.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[vandringen]
2017-09-06 17:15
#15

# 5 drömmare, jag vet inte vad det är du hakar upp dig på så enormt men läs i Amandlas inlägg ett så står det tydligt åker bil  ingenting annat.

Varför skulle vi inte få använda intuitionen oavsett vi kör eller åker med, jag gör det och andra gör det så varför läsa in saker som inte ens finns ?

Tänk ibland tror jag att folk läser andras inlägg som 😈 läser Bibeln 😓

Upp till toppen
Annons: