Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 4284 ggr
Isolede_Aurora
2017-07-25 19:11

Det är något i huset

jag har bott i hus i ett halvår och känner att jag börjar få nog. Det är särskilt en händelse som gör att jag känner så här. Det som finns i huset är inte trevligt. Men jag vill inte flytta. Och om jag ändå flyttar är jag rädd för att dra med mig det. Jag vill mest skriva av mig. Vad kan man göra för att värja sig från negativa energier?

Annons:
Huygens
2017-07-25 19:14
#1

Prata med den.

Isolede_Aurora
2017-07-25 19:17
#2

#1: jag tror inte att det är mänskligt. Jag har försökt att be den lämna mig ifred men tycker bara att det har blivit värre då.

Huygens
2017-07-25 19:26
#3

Jag får bilden av en söt liten gubbe med en tjock röd näsa, kolla även denna tråd.

Ghosthunter
2017-07-25 19:29
#4

Med andra ord så tar anden, varelsen eller vad det nu är, åt sig och tycks bli irriterad att bli avvisad. Hmm…det kan vara en knepig situation. 🤔

Testa med att föreställa dig att du fyller ditt hem med gudomligt kärleksfullt guldglittrande vitt ljus, samtidigt som du sänder ut kärlek, som strömmar ur ditt hjärta!

När du har gjort det, så avvakta och se vad som händer i fortsättningen. Men gör inget mer förrän du vet mer….för då kan situationen förvärras.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Isolede_Aurora
2017-07-25 19:45
#5

3# åh det låter inte skrämmande, men det som finns här skrämmer mig från vettet. Kan det finnas fler andar kanske? 4#jag tar upp känslor och intryck väldigt lätt, jag ska försöka att göra som du säger. Jag har en bokhylla med böcker som jag har hittat på loppis, det ramlar ibland ut böcker på nätterna. Särskilt gamla biblar. Det känns väldigt fientligt.

Isolede_Aurora
2017-07-26 11:31
#6

Inatt vaknade jag av tre smällar inifrån krypvinden. Jag väckte sambon som öppnade och kollade, det var inget där. För några veckor sedan när jag var ensam hemma hörde jag som hovslag på ovanvåningen, det lät som hästhovar, men när jag gick upp slutade det.

Annons:
Isolede_Aurora
2017-07-26 11:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Krypvinden

Ghosthunter
2017-07-26 19:46
#8

Hästhovar? det låter inte bra. Får dessutom lite dåliga vibbar när jag ser bilden. Nackhåret reser sig!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
2017-07-26 20:06
#9

Jag ser en liten flicka som leker med sin låtsasponny.

Ghosthunter
2017-07-26 20:30
#10

Ja kanske det?…..förmodligen är det mer än ett väsen i huset!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Isolede_Aurora
2017-07-26 20:34
#11

Tack för era svar. 8# ja det lät precis som hästhovar, det var den händelsen som gjorde mig riktigt rädd, innan dess har jag hört mycket saker men inte som det här. Vad tror du att det kan vara? 9#kan du känna/se om det är en ande?

Huygens
2017-07-26 20:38
#12

#11 Det känns inte som att det är min uppgift. Kan det vara din uppgift? Om jag upplevde samma saker här, där jag bor, skulle jag själv undersöka saken.

Isolede_Aurora
2017-07-26 20:56
#13

#12: frågan är vad jag kan göra. Jag har bett det att lämna mig ifred. Men då blev det värre. Det är svårt att beskriva hur stämningen känns här men det är som en tryckande känsla, som att luften är tjock. Den mesta aktiviteten är på natten men det händer också saker på dagarna. Vet inte om jag får skriva det här men jag är livrädd för att det ska vara något omänskligt!

Annons:
Huygens
2017-07-26 21:01
#14

Det står lite i länken jag lämnade i #3. Jag är ganska säker på att dina besökare är snälla.

Dimocarpus
2017-07-26 21:02
#15

Kontakta någon medium som kan komma förbi och hjälper dig att kommunicera med dem. Ta det lugnt! Tänk en ljus bubbla omkring dig som skydd under tiden du letar efter någon medium som kan hjälpa dig med kommunikationen och stämningen. För ni ska inte bli sjuka av sån energi, bara onödigt!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Isolede_Aurora
2017-07-26 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Dessa biblar brukar rivas ut.

Denna kommentar har tagits bort.
Dimocarpus
2017-07-26 21:24
#18

Ta det via pm Ghosthunter om du tror att det hjälper TS. Annars får vi hoppas att TS letar upp medium så fort som möjligt…

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Isolede_Aurora
2017-07-26 21:56
#19

#14: tack, ska gå in och läsa mer noggrant. #15: det ska jag göra när jag får råd, sambon börjar jobba i september så då får vi mer pengar. Jag ska göra research efter medium. 17#du får gärna PM:a mig.

Dimocarpus
2017-07-27 00:09
#20

Ts: när stämningen blir för tung hemma. Tänd några lagerblad och tänk en ljus bubbla runt dig. Det är vetenskapligt bevisat att lagerblad lugna och har antiinflammatorisk effekt på kroppen. Det luktar gott också.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Isolede_Aurora
2017-07-27 19:21
#21

20#tack för tipset, det ska jag testa. Tänkte uppdatera i den här tråden varje gång det händer något nytt. Det har hänt så många saker sedan vi flyttade in så det är svårt att sortera allt. Bland annat följer katterna något med blicken ibland, burrar upp sig och fräser. Men det som höra mest är knackningarna och klampandet i krypvinden.

Isolede_Aurora
2017-07-28 13:52
#22

Inatt har det varit lugnt. Men en av katterna hade bajsat ner sig imorse när jag steg upp. Kanske har den blivit skrämd? Jag börjar fundera på att be en katolsk präst komma hit. Min mormor är katolik och hon känner en präst som kanske kan hjälpa till.

Dimocarpus
2017-07-28 14:26
#23

Var kritisk mot metoderna. Alla vet inte vad de gör och absolut inte hur. Jag hopps att det löser sig.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Isolede_Aurora
2017-07-28 17:44
#24

#23: tack, jag ska vara kritisk. En tanke, kan loppisprylar dra med sig andar?för huset är byggt 1960 så det är inte särskilt gammalt. Men jag köper nästan allt på second hand.

Isolede_Aurora
2017-07-28 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här brukar böcker också ramla ner.

Ghosthunter
2017-07-28 18:10
#26

#22 Vilken fördel att din mormor känner en katolsk präst👍Jag tycker absolut att du ska be honom/henne att komma och rena huset. Det är ju just katolska präster som brukar kunna sätta stopp för de problem som du har!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Isolede_Aurora
2017-07-28 18:14
#27

#26 ja jag tänkte att man kan börja där, och se om det hjälper. Annars får jag kontakta ett medium. Nu vågar jag knappt vara ensam hemma, tycker det är djupt obehagligt!

Annons:
Dimocarpus
2017-07-28 18:21
#28

Det är klassiskt, jag köper aldrig begagnade möbler just av den anledning. Återkoppla och håller tummarna! :)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Isolede_Aurora
2017-07-28 18:29
#29

#28 ja egentligen ska man kanske inte köpa begagnade saker. Jag har prylar från 1700-talet och framåt så det kan kanske vara något där som har en bakgrundshistoria. Sedan funderar jag på om det kan vara något som marken för med sig också. Det spökade som bara den i min systers sommarstuga, sedan visade det sig att man hade avrättat snapphanar i byn för många hundra år sedan. Kanske fanns lite av de energierna kvar. Därför jag hoppas att en prästs välsignelse kan hjälpa. jag lovar att återkoppla när det händer något!

Ghosthunter
2017-07-28 19:39
#30

Jag har fullt med antikviteter från 1700-1800 - talet och vissa av dessa ger starka energier.  Men det ger ju inte spökerier som du har. Men det kan hända att andar följer med gamla saker som dom älskade i sitt liv och inte vill släppa.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Isolede_Aurora
2017-07-28 20:05
#31

#30: ok, då kommer inte spökerierna därifrån. vad det än är så känns det fientligt.

Isolede_Aurora
2017-07-28 20:05
#32

#30: ok, då kommer inte spökerierna därifrån. vad det än är så känns det fientligt.

Ghosthunter
2017-07-28 21:22
#33

De katolska prästerna brukar fixa det. Låt de rena ditt hem på sitt vis!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Isolede_Aurora
2017-07-28 22:04
#34

#33: ja jag hoppas det:)jag har ju barn också och jag vill inte ha något som skrämmer dom hemma.

Annons:
Isolede_Aurora
2017-07-29 09:43
#35

Det har varit en jobbig natt. Mycket knackningar och steg från krypvinden. Jag har haft svårt att sova för jag blev så rädd.

Ghosthunter
2017-07-29 10:07
#36

Det förstår jag. Själv så hade jag älskat det😃(men jag är spökskadad😃) Men är man rädd och vill inte ha med det att göra, så blir det till ett problem. Det kan jag förstå och har respekt för!

Jag har satt upp två regler för spöken här. Det första är att de får inte förstöra några föremål och det andra är att de inte får störa mig när jag sover.

Och de har hållit det!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Isolede_Aurora
2017-07-29 10:36
#37

#36:vad skönt att de "följer" regler. Jag har ju försökt kommunicera med det som finns här men tycker bara det blev värre av det. Nästan som att de blev arga!

Isolede_Aurora
2017-07-29 11:31
#38

Jaha, nu när jag var på toaletten började den stora spegeln som hänger på ena väggen att röra sig från sida till sida precis som att någon puttade på den.

Dimocarpus
2017-07-29 13:53
#39

Den vet ju om vad du ska göra. Precis som vi har de också förflutet och personlighet. Har ni funderat på sova över nånstans tills ni fått hjälp?

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Isolede_Aurora
2017-07-29 18:39
#40

39# jag har funderat på att sova hos mina svärföräldrar men dels har jag katterna hemma och sedan tror familjen inte på det övernaturliga, förutom min syster och mamma som har upplevt saker hemma hos oss. så jag vet inte vad jag ska säga.

Isolede_Aurora
2017-07-30 18:23
#41

Nu precis när jag, min sambo och hans kompis satt i vardagsrummet hörde vi ett jäkla brak från ovanvåningen och sedan snabba steg. Sambon och kompisen fick gå upp och kolla men det var naturligtvis ingen där.

Annons:
Isolede_Aurora
2017-07-31 19:35
#42

Jaha, prästen som jag skulle be om hjälp har semester hela augusti ut…och tanten jag pratade med på expeditionen verkade tycka jag var galen när jag försökte förklara att jag behövde någon som välsignade huset. Jag vet inte om hon trodde att jag försökte driva med henne men hon var väldigt skeptisk. De hade minsann ingen annan som kunde hjälpa till.

Isolede_Aurora
2017-08-04 17:25
#43

Nu är det så mycket aktivitet här att jag och sambon har börjat skämta om det. En kväll när jag skulle lägga mig stod dörren till krypvinden på vid glänt trots att den alltid är haspad på utsidan. Barnen kan inte gå upp på ovanvåningen själva, det är de alldeles för små för. Och sambon hade inte öppnat där heller. Knackningarna fortsätter, ofta mitt i natten runt tretiden. En kväll när jag hade släckt ljuset kände jag hur någon satte sig ner längst ner i sängen. Jag trodde först att var sambon men när jag tände såg jag att det inte var någon där. Jag har bestämt mig för att anlita ett medium, eftersom prästen har semester. Och jag hoppas jag kan få hjälp snabbt. Tips på bra medium i Blekinge mottages tacksamt.

Isolede_Aurora
2017-08-10 23:09
#44

Jaha, hovtramp på övervåningen igen. Försvinner när jag öppnar dörren till krypvinden. Är så trött på det här nu, rädd och förbannad. Är orolig för mina barn, känner obehag när jag stiger in i huset, jag mår så mycket bättre när jag inte är hemma. Jag är så sugen på att sälja huset just nu, sitter och tittar på hemnet och drömmer om att byta bostad.

Huygens
2017-08-11 00:11
#45

Hur mycket av ljudet har du spelat in och dokumenterat?

Magi-cat
2017-08-11 07:51
#46

#44 Du är säker på att det inte är något djur som tagit sig upp på krypvinden?
Eller att det är typ skator som hoppar och leker på taket?

Jag bara undrar, för jag bor själv i ett gammalt hus och har råkat ut för det där. 🙂 Det kan låta oväntat mycket om små tassar…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Isolede_Aurora
2017-08-11 19:45
#47

#45: knackningarna har jag spelat in, men inte hovslagen än så länge. Kan man lägga upp video här? #46: ja jag tror inte det är något djur, sambon har varit inne och tittat och knackningarna låter verkligen inte som från ett djur. Men man vet ju aldrig!

[Kritan]
2017-08-12 12:50
#48

När man möblerar om så blir dom oroliga och vandrar omkring.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-08-12 18:03
#49

# 0 Nu har jag inte lusläst tråden in i minsta detalj men ögnat igenom den och du har fått många goda råd och tips på hur göra och gå tillväga dock skulle jag avråda från den katolska prästen för dom metoderna är inte hållbara och dom ser bara ont och elakt när det i själva verket handlar om att anden/andarna måste få komma till tals först då är dom nöjd precis som vi för får vi inte vårt sagt så ger vi oss inte heller lika dant är det med andarna dom vill förmedla sitt annars kommer dom bara tillbaka.

Det härliga  är att när jag började läsa trådstarten så kom just en katolsk präst in så även biblar som rivits ner och det skriver du ju om i tråden samt att jag gick genast tillbaka i 1700 tal vilket kan ha att göra med din fina samling av antika föremål och dom föremålen ska du vara rädd om och inte fly från.

Nu är det ju så att du har all rätt ätt inskaffa och köpa "deras" saker i nutid och flytta nej nej nej det ska du absolut inte behöva göra däremot måste den//dom som stör inse att nu är sakerna dina och inte deras och släppa greppet om hur det var på deras tid och varför.

Jag bor själv i ett riktigt gammalt hus som har en stor historia bakom sig och när vi flyttade hit för 34 år sedan så testades jag  men just för att jag är medveten om andlig existens så blev det inte så storslaget av det andarna försökte göra för dom såg att jag såg dom och insåg att jag ser och hör dom precis som jag hör oss fysiska och då tog det slut för dom behövde inte bevisa sig för mig .

Har ni nån gång lekt med det andliga,bräden med mera  ? en fråga bara som inte behöver få mer svar än ja eller nej ? ÖN vill inte ha dom frågorna så vi går inte in i detalj mer än ja eller nej  på den frågan😉Jag ser att ni har på nåt vis försökt få kontakt och laborerat vilket blir en inbjudan som man sen inte hanterar eller ens förstår för så fort vi öppnar oss mot andevärlden så finner dom vårt ljus och det kan bli ett riktigt hallelåja vilket man kan lära sig att hantera på rätt sätt och jag åker gärna ner till Blekinge men en sak är viktig och det är att  inga barn finns som kan störa arbetet så är jag med ❤️

[Vandrar med Wolf]
2017-08-13 10:58
#50

Här är ett medium i Blekinge som har goda ord om sig, personligen har jag ingen erfarenhet av henne men Ronneby ligger kanske inte så långt från dig så där har du ändå närmare hjälp.

Hoppas det löser sig för er och framför allt försök att inte känna rädsla för det enda andarna vill är pocka på uppmärksamhet och bli förstådda och då kan dom väsnas på rejält,farligare än så är det inte ❤️

Isolede_Aurora
2017-08-13 19:10
#51

48#, hm, det gör jag En del, kan inredning påverka dom?jag har inrett hela huset i gammaldags viktoriansk stil nämligen. 49# tack för ditt svar, jag känner mig villrådig ifall jag ska "anlita" präst eller medium, men det är kanske bäst med ett medium i så fall. Tack för tipset med medium! Har faktiskt fått lite förslag på Facebook också, ska se vem jag tar hjälp av:) Det hade ju varit "bra" ifall det var en präst som hemsöker oss och inte något mörkare som jag har trott att det är. Bräda har jag inte lekt med sedan jag var tonåring, då jag fick negativa erfarenheter av det, men det kanske man inte för berätta om på den här sidan så att man inte skrämmer någon. I alla fall hände något som gjorde att jag aldrig mer har lekt med bräda. Än en gång, tack för din hjälp.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-14 16:32
#52

#51 Ibland händer det att andar är fäst vid sina saker och det kan bero på så många olika orsaker.Min gamla mor är en sån som inte kommer att släppa greppet om det fysiska när hennes tid är inne så där har jag ett stort jobb att ta tag i framöver när hon går över och det är mycket beroende på hur man är som person men också vad saker betytt och det kan vara så många andra olika orsaker varför.En del blir helt enkelt för fäst vid fysiska ting både som ande och under sina jordeliv.

Vad härligt hem du verkar ha och det såg jag på bilderna du lagt in,genomfint och mysigt och en stil som är min smak också.Tjusigt och hemtrevligt på alla vis 👍

Det där med bräda såg jag att du lattjat med,ajabaja  😉nä men det är så enkelt att oavsett hur många år det gått om man provat,lekt och laborerat så har man en gång öppnat upp sig och så får folk besökare som dom inte vet hur hantera och där kommer rädsla in för dom förstår inte vad som sker och hur mycket dom än skriker och säger sluta så kan aktivitet öka istället och varför ? jo för anden/andarna vill få sitt sagt och förmedlat och väl dom får då brukar lugnet infinna sig igen.

Toppen toppen att du får tips om medium via fb och även här,kommer jag på nåt mer jag känner till som är nåt att ha så skriver jag det i tråden.

Lycka till och jo en sak till du och din familj ska absolut inte behöva flytta,tänk inte ens tanken  tvärtom det är ert hem och inte andarnas så dom får vackert backa tillbaka och inse att det är ni som bor där och det är ni som äger både fastigheten och alla saker. Det är ert hem helt enkelt  ❤️

Isolede_Aurora
2017-08-20 19:28
#53

52#det hade varit jätteskönt att slippa flytta, vi trivs ju här annars och vill bo kvar. Idag har vi varit hos min pappa hela dagen, när vi kom hem hade någon möblerat om på spjälsängen så att den stod raklång ut från väggen istället för längst med väggen. Dessutom låg barnleksakerna fint i en ring mitt på golvet. Jag är rätt freaked out nu, vi har larm som har varit igång hela tiden medans vi var borta så vi hade märkt ifall någon hade tagit sig in.

Isolede_Aurora
2017-08-20 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Leksakerna

Dimocarpus
2017-08-20 20:18
#55

Det är ju en tydlig kommunikation. 

Tänk, hur mår dina barn? Sover de bra, brukar hen klättra ut från spjälsängen? Hur är det mellan dig och din man? Er relation.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Isolede_Aurora
2017-08-20 23:12
#56

55#Barnen vaknar ofta på nätterna, är oroliga och gråter. de brukar försöka klättra ur spjälsängen ja, men de är för små än. Min och mannens relation är väl bra men stressad just nu. Vi har problem med huset för övrigt också och måste göra omfattande renoveringar snart.

Mia-45
2017-08-21 10:48
#57

Isolede

Jag bodde själv i ett hus som vart hemsökt tills för 6-7 år sedan.

Sonen och jag bodde där i 5 år. Första året vart lugnt men sen började det. 
Knackningar på väggar, dörrklocka som började ringa 4 på morgonen, vettskrämda katter, ansikte i fönster, skepnader, flyttade möbler, saker försvann, lampor som släcktes och tändes och mycket mer.

Jag hade dit ett medium. Blev lugnt ett tag men sen satte det igång igen. 
Så vi fick flytta. Orkade inte bo kvar eftersom vi mådde så dåligt av det. 

Mitt råd är att ta dit ett medium. Hjälper inte det så flytta. 

Kram

Isolede_Aurora
2017-08-22 20:54
#58

57#det låter mycket som det vi är med om här. Är rädd för att vi ska behöva flytta tillslut, jag börjar bli smått galen på det här. Min ena flicka kan följa något med blicken ibland, sedan pekar hon och säger "bubbe", vilket jag tolkar som "gubbe" (för det kallar hon nämligen svärfar också). Det är så mycket saker som händer hela tiden. Jag har kontaktat ett medium som ska komma på fredag, det känns jätteskönt!

Isolede_Aurora
2017-08-25 21:04
#59

Idag har mediet, Annelie, varit här. Jag måste säga att jag var rätt skeptisk till det innan, även om jag vet att det spökar hos mig så tvivlade jag på att hon skulle kunna få kontakt. Dessutom "arbetar"hon med det här på sin fritid. Men hon kändes väldigt trovärdig och kunnig. Den enda information jag har gett henne är att det spökar här och jag skulle behöva hjälp så att det lugnar ner sig. När hon hade gått runt i huset en stund berättade hon att hon kände av flera andar: dels en äldre herre. Hon beskrev honom som gemytlig, skojfrisk och väldigt mån om andra. Han var på besök för att hålla koll på min familj, och skydda oss mot ******* som Annelie säger finns här. Hon beskrev hans utseende för mig, en kort man med långt skägg, gulblek hy, glasögon och pipa i munnen. Annelie fick också svårt att andas och kände ett tryck över bröstet. Hon sa att mannen hade problem med andningen. Beskrivningen lät precis som min gammelmorfar som dog i kol när jag var barn. Annelie berättade att han inte ville något illa utan bara ville hälsa på och beskydda familjen, och att han hade blivit så glad när han märkte att min flicka kunde se honom. Då hade han gjort roliga grimaser som fick henne att skratta, och det stämmer väl för hon har skrattat rakt ut i luften ibland, och ju pekat ut rakt i luften. Annelie kände också av en munk,som inte hade gått över till andra sidan. Han levde under medeltid och bodde i klostret på Bäckaskogs slott där han arbetade med att skriva och binda böcker. Men efter ett besök i kyrkan blev han rånad och knivmördad nere vid ån. Rövarna stal boken han hade i packningen och så begravdes han i en omärkt grav. Annelie sa att han försökte ge sig till känna genom att knuffa ner böcker och att han var intresserad av mina biblar. Han ville inte heller något ont men hade "fastnat" på den här sidan på grund av sin våldsamma död. Han visste inte riktigt var han befann sig utan letade efter sitt hem och boken han blev av med när han mördades. Boken gavs till honom i stort förtroende och han ville återbörda den till klostret igen. Annelie fick också kontakt med en liten flicka i femårsåldern, som letade efter sin docka. Hon härstammade också härifrån, hon bodde på en bondgård som stod där vårt hus står nu. Annelie berättade att gården revs i början av nittonhundratalet och att flickan levde på 1800-talet. Hon dog i feberfrossa. Flickan tyckte att barnens rum var så fint med alla fina leksaker, dockor och saker. Annelie sa att flickan tyckte om hur kärleksfulla vi var mot våra barn, själv hade flickan en hård och sträng uppväxt. Därför valde hon att stanna här hos oss. Hon brukar leka med leksakerna när vi inte är hemma, men Annelie sa att hon hade lagt leksakerna i ring för att vi skulle lägga märke till henne. Annelie kände också att någon som har bott i huset innan oss har bjudit in ett väsen genom att ta kontakt med andra sidan, antagligen genom Anden i glaset. Men detta kan jag tyvärr inte skriva mer om här inne p g a Skrivregler. I alla fall bad hon munken och flickan att gå in i ljuset. Hon berättade lugnt och stilla att de skulle gå vidare, in i ljuset. Det var väldigt odramatiskt. Detta var en häftig upplevelse, mycket som hon berättade stämde in på det jag har upplevt, och nu är jag sugen på att göra lite efterforskningar om marken där mitt hus står på. Men jag är fortfarande rätt skraj. Annelie tyckte att jag skulle kontakta den katolska prästen för att få vidare hjälp med ett kvarstående "problem".

[Jbgs]
2017-08-25 22:48
#60

Spännande ! Du måste berätta hur huset känns om några dagar !

Isolede_Aurora
2017-08-26 19:23
#61

60#ja det lovar jag att göra^^

[Jbgs]
2017-08-26 22:10
#62

Bra !

Annons:
ylvala
2017-08-29 07:59
#63

Intressant att läsa! Har följt tråden. Är nyfiken på ljuden du har hört som lät som hästhovar. Fick du reda på något om det?

Isolede_Aurora
2017-08-31 17:03
#64

63#ja det fick jag!men sajtens Skrivregler förbjuder mig att skriva om det. Kan ta det i pm om du vill!

ylvala
2017-08-31 20:24
#65

#64 Du får jättegärna skriva om det i pm. Tycker att det här är väldigt intressant!

[Jbgs]
2017-08-31 20:59
#66

Men hur känns det i kåken nu då ?

Isolede_Aurora
2017-09-03 12:56
#67

65#jag skickar PM till dig ikväll! 66#jodå, jag har hört knackningar, en lampa har tänt och släckt sig själv och jag får med konstiga ljusklot när jag tar foton, men utöver det har det varit lugnt!

[Jbgs]
2017-09-05 21:05
#68

#67 ok så känns det bra nu då ?

Isolede_Aurora
2017-09-16 19:38
#69

#68 jodå, efter att prästen också har varit här har det lugnat sig helt!det är otroligt skönt och jag hoppas att det fortsätter så! Ylvala: har PM:at dig men vet inte om du fått det?

Annons:
Isolede_Aurora
2017-09-18 14:09
#70

Knackningarna har börjat igen:-/

HamstersIsAwesome
2017-09-18 17:54
#71

Igen??, måste kännas jobbigt! ;/

Isolede_Aurora
2017-09-18 19:52
#72

71#ja det känns skitjobbigt. Jag vaknade av knackningarna, det höll på länge och var väldigt ihärdigt. Fick säga till mannen att öppna krypvinden, då stoppade det. Mitt ena barn har berättat att det kryper en gubbe baklänges i taket, känns ju lagom kul…

Freddie.blomqvist@gmail.com
#73

har följt tråden väldigt intressant. kan du skriva i PM om det du inte får skriva här?

Isolede_Aurora
2017-09-19 18:34
#74

73#det kan jag göra, eller hellre maila dig?vet nog inte riktigt hur PM fungerar. Är det din mailadress du har som användarnamn?

Freddie.blomqvist@gmail.com
#75

okej ja gör det. ja det är det

Freddie.blomqvist@gmail.com
#76
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2017-09-20 11:08
#78

#77 Lägg din fråga i Avläsningstråden istället eller skicka pm till den medlem du vill kontakta. Ingen avläsning får ske i trådarna enligt sajtens Skrivregler, läs dem gärna. Du hittar dem genom att klicka på länken.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isolede_Aurora
2017-09-20 14:41
#79

Har mailat dig nu.

Freddie.blomqvist@gmail.com
#80

Jag har läst och svarat dig :)

Isolede_Aurora
2017-09-20 20:15
#81

Har svarat:)

Freddie.blomqvist@gmail.com
#82

du har svar

Isolede_Aurora
2017-09-29 17:56
#83

#82svarar ikväll:) Vaknade sent igår kväll av att någon morrade mig i örat. Det lät mänskligt. Tittade ner vid fotändan, där låg en svart figur, som en människa men helt svart med nån typ av borst som stack ut från ryggen. När jag satte mig upp försvann figuren. Orkar inte ens förvånas längre…

Annons:
Isolede_Aurora
2017-10-02 19:10
#84

Vi har nu beslutat oss för att sälja huset. Vi orkar inte med detta mer. Mäklaren kommer på fredag. Man får ju hoppas att näste person som flyttar in här inte är öppen för det övernaturliga.

Upp till toppen
Annons: