Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1104 ggr
LaLuna95
7/22/17, 1:52 PM

Hjälp, står inte ut längre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi har besök från andra sidan som vi har märkt genom att vi hör någon eller flera gå omkring på övervåningen, gå i trappen och ibland har hen/de även stängt dörrar. Jag får panik för jag tycker att det är så extremt obehagligt och jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag har provat att säga till på skarpen att jag inte vill att hen/de är här och att låta mig vara men det har inte hjälpt. Inatt fick jag max 2 timmars sömn för att jag var så rädd. Om du har tips på vad jag kan göra eller om du själv är ett medium och kan känna av något från bilden vore jag evigt tacksam. Kan ta bild på övervåningen imorgon om det skulle behövas då jag kommer sova borta inatt.

Annons:
[Penemue]
7/22/17, 2:20 PM
#1

Hej,

är det ett nybyggt hus eller ett gammalt?

LaLuna95
7/22/17, 2:36 PM
#2

Hej! Det är från 80-talet, ett våningshus på 4 våningar. Vet att det förr om åren legat bondgårdar omkring samt att det någon gång varit ett stort slag i närheten, vi hade ett medium hemma för ca ett halvår sedan som berättade det och tror att det hände på medeltiden om jag inte minns fel.

Huygens
7/22/17, 10:11 PM
#3

Jag tror inte det är någon från medeltiden och det finns inget att vara rädd för. Det är lugnt. Det är bara andar som rör sej lite. Någon kanske är lite vresen av sej, men ofarlig.

Du kan leta i äldre inlägg och hitta råd. Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan i ett annat fall.

LaLuna95
7/23/17, 11:30 AM
#4

Okej tack så mycket! Hur menar du med vresig av sig?

Huygens
7/23/17, 12:20 PM
#5

Jag kan inte säga säkert att jag verkligen vet vad som döljer sej i huset.

Men jag fick intryck av tre personer och ingen av dom verkade egentligen störa med avsikt.

.

Själva fotot i #0 ger ett starkt intryck av harmoni och trevnad. Det kan vara så att andar som är orolig söker sej till huset för att där finns en djup och behaglig harmoni som dämpar den orolige själen en smula.

Den som byggt huset har lyckats placera det på en harmoniplats.

Jag såg en dam som såg ut som hon gick i mörka sorgkläder. Jag funderade först på om hon kände närhet till någon i huset och därför sökte sej dit, men jag tror att hon bara är där för att hon trivs, men har en inre ledsenhet. Jag vet inte om hon faktiskt tagit sej vidare eller om hon är fast i mellanvärlden. Det är inte säkert att hon säger så mycket, hon verkade ganska förnuftig och kan ha varit förtryckt i livet.

Sen såg jag en senig äldre man. Du nämnde att det funnits gårdar där, så jag funderade på om han var bonde, men han kändes snarast som en kroppsarbetare som jobbat med träd, timmerstockar och ved. Han hade platt hjässa, var delvis skallig och hade aningen utstående öron. Han hade nog jobbat hela livet även om han ibland sökte ro i brännvinet. Han är max 170 cm och hans armar är smala men väldigt starka och seniga. Han är lite kärv i personligheten och kan vara den som är vresig ibland, men mitt intryck är att han faktiskt inte stör någon utan håller sej för sej själv.

Så såg jag en man i rock med stövlar. Kanske går han inomhus med stövlarna för att han var van att bestämma. Rockmannen verkar dock väldigt frånvarande och är mest i sina egna tankar där han funderar vart alla tagit vägen och varför allt är så annorlunda. Han verkar vilja klampa runt för sej själv och ägna sej åt sina egna tankar, vilket ibland kan göra att hans närvaro märks igenom till vår värld.

Jag tror att allihop går att prata med och man kan uppmuntra dom att titta efter gamla vänner eller släktingar. En del kan ha brutit kontakten med andra människor, så det kan behövas lite uppmuntran.

Mycket beror på hur modig du är. :)

.

Även om du får en del att gå vidare, kan det komma nya dystra själar som söker sej till harmonin. Då är det bara att upprepa, prata med dom som fastnat och var uppmuntrande. Fundera på vad dom kan vilja göra eller om dom letar efter något.

LaLuna95
7/23/17, 1:20 PM
#6

Wow, tack så jättemycket, verkligen! Jag är väldigt icke modig hehe men jag kanske ska göra ett försök att prata med dem. Vi har haft andar i lägenheten under alla år vi bott där, vi har haft besök av medium som hjälpt dem över men det kommer alltid nya. Jag har så svårt för att inte tycka att det är obehagligt, jag vet att risken för att de skulle vara illasinnade är väldigt liten, men jag är dels rädd för OM de skulle vara det och dels rädd för om de visar sig, jag vill inte se dem. När jag mindre kunde jag väldigt lätt känna av om det var personer där men jag förtryckte det för att jag var så rädd, och är fortfarande. Vill bara vara ensam :S eller ja, jag bor ju där med min mamma och syster men jag menar ensam från personer från den andra sidan. Om jag försöker prata med dem, kan det finnas en risk att de blir ännu mer påtagliga?

Annons:
Huygens
7/23/17, 1:38 PM
#7

Ja, risken finns, men ofta blir dom mindre påtagliga efter ett tag om man är ihärdig.

Om man får kontakt med den senige arbetarmannen kan man berätta för honom att det finns någon som vill ge honom en varm vinterjacka. Han kan troligen se den personen (en kvinna tror jag) stå en bit bort med jackan. Arbetarmannen frös nämligen väldigt mycket på vintern när han jobbade utomhus och det blev värre i takt med att han blev äldre.

Han tycker om värmen i huset, fast har kanske inte insett sambandet mellan det varma huset och dom som bor där.

LaLuna95
7/23/17, 4:44 PM
#8

Ihärdig som i att be dem kontakta sina nära och kära? Okej, det ska jag försöka göra, tack. Jag pratade med min mamma idag som kommer hem ikväll och sa att någon har gått omkring jättemycket de 2 dagar jag sov hemma (var i Göteborg i 2 veckor innan) och hon sa att de inte hört någonting på ett tag så hon tror att det har börjat igen för att jag har kommit hem och hon sa att jag borde försöka stänga ner men jag har ingen aning om hur jag kan göra det, jag tänker ju på det här i princip hela tiden när jag är hemma:/ vet du hur jag skulle kunna göra det? Om det nu är så att det är jag som gör det "värre" hemma.

Huygens
7/23/17, 5:47 PM
#9

Jag försökte stänga ner i många år, det gick inte. Kanske funkar för vissa.

Olika saker motivera olika andar. Jag provar mej fram tills jag hittar något som hjälper individen.

LaLuna95
7/23/17, 5:52 PM
#10

Okej, ska försöka så gott jag kan. Tack för all hjälp och alla tips!

Upp till toppen
Annons: