Annons:
Etikettandlighet
Läst 894 ggr
[Vandrar med Wolf]
2017-07-15 18:15

Rädd För ?

Nu var det några år sedan jag startade en tråd här inne på ÖN men jag läser och svarar ibland om jag känner att jag vill dela med mig av mina enkla tankar.

Jag kom med på i fokus 2008 så låt er inte luras av ett nytt konto för jag har insikt och vet mycket om vad som sagts och skrivits genom årens lopp och nåt som återkommer tragiskt nog är rädsla,rädsla för andar eller så använder man ordet negativt.

Jag har sagt i många trådar på i fokus överlag att andevärlden dom är inte annorlunda än oss och att vi måste se på oss själva och tänka steget längre för en dag är vi på andra sidan och då kanske dom som lever kvar här är rädda för oss.

Om vi tänker den tanken en stund så kan vi skala bort mycket rädsla när vi för över det på oss själva i ande form och hur känner vi då som ande om dom fysiska plötsligt blir rädda för oss ? dom som alltid var så vänliga och ville så väl men plötsligt är dom rädda för oss.

Vi kan alla gå en hastig död till mötes, många har gjort det och det är allt från barn till vuxna i en släkt eller bekantskap,vänner,arbeten med mera och ger vi då oss till känna men möts med rädsla hur skulle vi känna då ?

Min personliga tanke skulle vara varför är dom rädd för mig nu men dom var inte rädd för mig när jag var i en fysisk kropp och det skulle ju så klart bli en väldigt konstig känsla för att inte tala om min egen reaktion som ande.

Jag skulle personligen bli aningen arg och inte förstå varför och när jag som ande inte förstår varför så för jag oväsen och vill synas precis som vi gör i fysiska livet vi för oväsen om folk inte lyssnar till oss så enkelt är det.

Nåt jag vill att ni alla tänker på som läser på detta forum är att andevärlden är så dramatiserad av oss människor och där kommer rädsla in genom TV,filmer med mera och det skapar helt enkelt drama där drama inte finns.

Vi är alla en del av universum och alla kommer vi  till andra sidan en dag och föreställ er då hur dom jordiska människorna skulle uppfatta oss med rädsla vi som var vänner,vi som hade så kul och plötsligt så är dom rädda för oss.

Håll med om att det går inte ihop och så enkelt är det men vi människor gör saker så ofattbart komplicerade för vi söker spänning där spänning inte finns och på den vägen för vi över en massa onödiga rädslor både på varandra och på Andevärlden.

Jag har alltid hört och sett andar i hela mitt liv, precis som fysiska personer är snart 52 😊 så jag är en gammal tant i jämförelse med många som besöker ÖN  som är unga och nyfikna  sökande på men vi måste få bort rädsla så är det bara och lägga fokus på hur vi själva är för alla är vi ande och ingen ingen av oss vill att andra blir skrämda av oss den dagen vi går över till andra sidan  lika lite som dom på andra sidan blir rädda för oss.

Var rädd om er är mitt råd 🤗

Annons:
Ghosthunter
2017-07-15 18:43
#1

Jag är väl insatt i det hela och jag är inte ett dugg rädd för andar och spöken. Tvärtom, så vill jag ha kontakt med dom och veta hur det är där på andra sidan. Jag kan mycket väl förstå att folk blir rädda om saker börjar att röra på sig själva och det är en massa ljud och syner och annat….men de är bara de som har gått över på andra sidan eller sitter emellan dessa dimensioner

Det finns ett men till….men det kan jag inte tala om här, för det är tyvärr inte tillåtet i forumet🤫

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[NeferNefer]
2017-07-15 20:48
#2

Vandrar Med Wolf: du har så rätt, så. Mina kära som har gått över till andra sidan är fortfarande mina kära, och det finns ingen anledning att vara rädd för dem. 🌺Precis som våra guider, de är inte heller farliga eller skrämmande.

Amandla
2017-07-15 21:34
#3

Att många blir rädda är nog för att det är ovant, vi är inte vana vid döden på det sätt som förr när man levde tillsammans på ett annat sätt. Man tog hand om varandra, i vardagen, när någon var sjuk, när någon dog så var det ofta de anhöriga som tog hand om kroppen, tvättade och la den fint i kistan. Nu för tiden är vi så fjärran allt sånt, vi överlämnar oss själva och våra anhöriga till vården. Kroppar tas om hand av begravningsbyrån som sedan kör kistan till begravningen. 

Några av oss kanske är med när den anhörige dör, men de flesta är nog inte på plats. Få av oss har sett en död människa. Sen har vi alla filmer och tv-serier där handlingarna går ut på att skrämmas och göra oss skräckslagna, sånt ses av allt fler och yngre personer. Inte underligt om många är så rädda…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Vandrar med Wolf]
2017-07-16 06:23
#4

Härligt GH och du om nån är ju nyfiken,undersöker och vill veta istället 👍

Så sant Nefer,dom är fortfarande våra nära och kära precis som guiderna.Ren värme och den kraftfullaste kärleken ❤️

Amandla där har du verkligen en poäng och så långt tänkte jag inte när jag skrev men det är exakt som du skriver att vi idag är så fjärran sånt och det naturliga har försvunnit i så mycket.Bra skrivet 👍och det där är lätt att glömma bort när man är helt orädd själv.

Ghosthunter
2017-07-16 10:28
#5

Ja du Wolf och i min nya lägenhet här i Åmotfors så är det starka energier. Jag har ännu inte hunnit med att undersöka ordentligt, eftersom jag knappt är klar med flyttstöket. Men jag känner stark närvaro, någon tar på mig, min EMF-mätare ger utslag, min luftfräschare sprayar utan att den är på och det är en massa märkliga ljud. Men jag bara älskar det!😃

Jag har bara gett två regler till andarna/spökena. Det ena är att de får inte förstöra något föremål och det andra är att de får inte störa mig när jag sover……..och de har de hållit, för inget har gått sönder och jag sover gott👍

Jag ser fram emot mer spännande möten!👻

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Azuria
2017-07-16 16:02
#6

Jättebra inlägg! Jag skrev ett inlägg förra veckan om hur jag ska göra när jag ska till släkthuset angående en ande.. och jag skrev att jag var rädd, att jag faktiskt är rädd. Men jag är kanske inte rädd för anden och andevärlden i sig, utan mer hur anden har uppenbarat sig för mig. Att jag blivit chockerad och inte förstått vad som hänt/händer. Jag tror att jag är/varit rädd mest för att jag har en sån okunskap när det kommer till andevärlden. Men jag ska verkligen tänka på att inte vara rädd, försöka acceptera och möta min rädsla istället. Vara lugn och avslappnad. Det kanske gör att det inte händer lika mycket aktivitet också kanske? :)

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-07-17 06:54
#7

#5 Har du flyttat igen och Åmotsfors som är så vackert med en del fina gamla byggnader.Det är år sen jag var där men fint är det och hela Värmland är så vackert 😎Hoppas du kommer att trivas med både ort och andarna 👍

#6 Tack snälla och det här med rädsla är klurigt för det är enkelt att säga till andra var inte rädd.Jag är inte rädd av mig men jag har en rädsla att brottas med och det är getingar som så många andra också har och säger nån åt mig bara strunta i dom men ändå så ser jag dom överallt och jag springer för full maskin ☺️ men jag har jobbat med det där och det är mycket bättre än när jag var yngre men en fördel är jag får en himla massa nyttig motion tack vare getingarna så inget ont  som inte har nåt gott med sig  😃Hoppas det går bra för dig i ert släkthus så du kan njuta och slappna av,håller alla tummar och tår att du kan känna lugn  😎

Ghosthunter
2017-07-17 09:44
#8

Tack Wolf!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-17 17:36
#9

Tack själv Spöket 🤗,det som är så fränt med dig är att du vågar undersöka och ta reda på utan att låta dig påverkas av all onödig skrämsel som finns inom det här andliga och det ska du faktiskt ha en eloge för tycker jag 😎

Ghosthunter
2017-07-17 19:05
#10

Tack igen Wolf!

Jag vet inte varför jag inte är rädd för det paranormala? Antagligen har jag nog inte varit med om något riktigt skrämmande ännu i kombination med att jag vet att det mesta är ofarligt!?🤔Det som däremot skrämmer mig är den levande världen med allt otäckt som vi människor kan göra emot varandra.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: