Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1256 ggr
FruDrusse
2017-07-11 10:23

Har jag fått varsel om min egen död?

Jag har tidigare haft sanndrömmar om olika händelser. Mest varsel om folks/djurs bortgång. Men aldrig om något som skall hända mej själv. I natt drömde att jag gick till ett medium som sa att jag skulle dö om ett år. Men att det inte var menat så. Som att jag skulle råka förvålla detta själv. Jag "vet" i sej att drömmar om död handlar om att tex lämna något bakom sej och gå in i något nytt. Blir ändå nojig att detta är ett slags varsel. Någon som har tankar kring detta? (Tilläggas skall att jag mått psykiskt dåligt en stor del av livet. Har fått nio diagnoser vilka jag börjat ifrågasätta då jag grunnat på om all min ångest och inre stress beror på diverse trauman jag gått igenom. I vilket fall bestämde jag mej nyligen för att försöka börja leva. Tillåta mej själv att må bra, göra saker jag tidigare inte vågat/sett som omöjligt. Lever fortfarande med ångest men försöker att inte låta detta dränka mej helt utan försöker se framåt med ett ljus.)

Annons:
Choklad
2017-07-11 10:37
#1

Drömmar om död förekommer, men de har speciella symboler, och ofta är dessa symboler personliga så jag kan inte säga vilka du har. Men man vet inom sig då det kommer en sådan dröm, de är mera verkliga än vanliga drömmar. 

Jag tror att det handlar om din ångest och om din rädsla, det var din egen inre "spådam" som  visade dig på detta sätt att du komme att bli bättre, det som du utstår nu kommer att försvinna.  Och då blir du "som ny" , alltså dör ditt gamla Jag och du kan leva ett annorlunda liv som inte bär på denna ångest och rädsla, och detta därför att du själv jobbar med detta, kämpar  för att bli fri från ångest.

U R us

Carmarino
2017-07-11 10:51
#2

Håller med Choklad. Tror att drömmen är ditt undermedvetnas sätt att säga att du nu är klar med ditt gamla liv och går in i en ny och bättre fas.

Det kan vara skrämmande att göra detta, för vi är så vana vid att leva på ett visst sätt, även om detta sätt inte är bra för oss. Att då gå vidare och vända livet i en mer positiv riktning kan kännas jobbigt, eftersom det är något helt nytt som vi inte riktigt vet hur vi ska hantera.

Tolkar din dröm som att ditt gamla jag (med alla gamla trauman) kommer att "dö" om ett år, och att det är du själv som "råkat orsaka" det genom ditt beslut att börja leva. Du har kommit en bra bit på väg redan. Det är strongt gjort och jag är säker på att du kommer att lyckas. Kramas


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

FruDrusse
2017-07-11 11:47
#3

Tack:) ❤️ Det kanske var så att spådamen gestaltade mej själv på detta sätt.

RainyDays
2017-07-11 16:29
#4

Det betyder kanske inte att du bokstavligen kommer dö, som du sa så betyder drömmar om död att något ska förändras, och att du nyligen har försökt ändra på ditt liv. Då kanske drömmer betyder att om ett år kommer du lämna detta bakom dig, att allt det jobbiga i livet kommer dö och du kommer få det bättre! :)

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Upp till toppen
Annons: