Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1300 ggr
AboveandBeyond
2017-07-04 09:37

Hjälp med intuition, farlig vän?

Hej, 

Jag är väldigt känslig för energier och har alltid haft en väldigt bra intuition. På senaste tid har jag inte vårdat mina "gåvor" och jag märker att jag börjar stänga av (av olika anledningar), dock hinner intuitionen alltid ifatt och jag är tacksam för att vara "kopplad" och vill nu omfamna den helt!  ❤️

Nu till min fråga: Vilka hjälpmedel finns för att kunna få svar på sina frågor?

Jag har en vän som jag älskar djupt, hon är väldigt snäll och omtänksam MEN det finns något otroligt kraftfullt i henne - en slags större energi som ger mig obehagskänslor.  Hon är väldigt viljestark och har en ENORM utstrålning men som sagt, jag tycker hon känns obehaglig och ibland lite mörk även om hon är snäll (jag tror inte ens att hon själv är medveten om det). Min intuition brukar ge mig svar men jag har så svårt att sätta fingret på vad det kan vara när det gäller henne ….. hur får jag mina svar kring henne?

Fråga 1: År det någon som känner igen den energin jag beskriver?
Fråga 2: Hur får jag mina svar?

Tack så mycket för vägledningen! <3

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-04 09:45
#1

Mitt råd är som alltid att gå på magkänslan. Känns det fel, då är det fel.

AboveandBeyond
2017-07-04 09:47
#2

#1 

Tack NeferNefer, så rätt du har! Men … jag vill så gärna förstå vad det är som är fel! Jag brukar vara så bra på att kunna peka ut kärnan eller det viktigaste… men i detta fall är jag blind och döv.

Choklad
2017-07-04 09:48
#3

Att läsa av någon annan utan dennes tillåtelse är inte ok, men ibland  händer  det att det sker spontant, som i ditt fall. 

Det du kan göra är att fråga din vän om du får läsa av/känna av henne, och du kan ju alltid fråga hur hon mår,

U R us

AboveandBeyond
2017-07-04 10:01
#4

#3
Tack Choklad, jag håller verkligen med dig.  Jag har fått läsa av henne en gång dock kände jag INGENTING - jag fick inte fram någon känsla eller energi. När jag umgås med henne har jag svårt att sluta titta på henne, hon har  en enorm utstrålning och kan se änglalik ut (mjuk, varm)- sedan skiftar hennes ögon och de kan se beräknade och inåtvända ut. ibland känns det som att jag kan SE henne på riktigt (om du förstår) men  jag kan inte få grepp om obehagskänslan hon skapar i mig.

[Vandrar med Wolf]
2017-07-05 04:40
#5

# 4 Kan det vara som så att hon i sin tur känner in dig utan din tillåtelse och därför känner du obehag.När vi gör så går vi in på andras privata vilket vi känner obehag med för då inkräktar dom där dom inte har rätten att vara utan våran tillåtelse.

Ett tips är att stänga den tillgången vilken kan göras på flera sätt bland annat med guiders hjälp vilket jag gjort sen många år och på så vis kommer dom inte åt oss eller så får dom helt fel information istället och det kan ju vara riktigt retfullt och vilseledande för den som snokar runt 😃

Känner hon in dig fast du inte alls vill får du en känsla av obehag och det med all rätt just för att ingen ska gå in på andra utan tillåtelse oavsett det är medvetet eller omedvetet.

Det var bara en tanke som for igenom mig när jag läste ditt inlägg 🙂

Choklad
2017-07-05 11:47
#6

#4

Kan det vara din egen känsla du erfar som skapas av det som hon utstrålar ?  (Jag vet hur du menar 🙂)

Det bästa för dig är att släppa taget om det du känner,  och låta henne vara i det hon är. 

Kanske hon har erfarenheter i sitt nuvarande liv, eller något annat av de liv som har funnits, som hon själv inte är medveten om.

Kanske är det din egen känsla du känner som har med tillit inför andra och för dig själv, att göra? Kanske du inte litar på personen fullt ut? 

Jag känner en sorts tvivel mellan er, något som inte är klargjort ännu,  och att det skapar denna fråga som du ställer henne rent energimässigt, men som hon inte vill svara på,  och detta får dig att känna dig som att du går en balansgång mellan er,  och den skapar en sorts oro. 

Om personen har en egen "agenda" så behöver det inte ha med dig att göra, hon kanske bara är såhär just nu, och det är upp till henne. 

Fråga henne och se vad som händer.

U R us

Annons:
Ninethday
2017-07-05 12:31
#7

Jag tror det är lugnt :) men om du känner ett obehag så kan jag tipsa dig om att bara umge dig med människor som ger dig en behaglig känsla.

[NeferNefer]
2017-07-05 12:33
#8

#7: Det var ett riktigt bra råd! 👍

[Vandrar med Wolf]
2017-07-05 17:50
#9

# 6 Choklad, bra fråga varför inte bara fråga helt enkelt 👍 toppensvar 👍❤️

# 7 Så enkelt är det😎 bort med det som tynger ❤️

Choklad
2017-07-06 08:50
#10

När man frågar får man en reaktion, och ofta ser man om svaret är sanningsenligt eller inte.

Och sedan kan man ju börja en diskussion och säga vad man känner och hur man upplever personen, allt är ju beroende på hur väl man känner varandra och hur privat man vågar vara, och hur sanningsenlig man vågar eller vill vara. Ofta får man känslor till sig som man har missuppfattat, och kommer man ändå inte fram till en bra lösning så kan man bara låta det vara eller som redan sagts, sluta att umgås med personen. Men ibland hjälper det inte, för personer kan påverka andra på avstånd, men slutar man att ha tankarna riktade mot personen, så brukar den släppa taget. Men man kan ändå känna hur den personen mår, trots mils avstånd.

Och det kan vara väldigt jobbigt.

U R us

Upp till toppen
Annons: