Annons:
Etikettövrigt
Läst 764 ggr
[Shia]
2017-05-18 21:09

det jag önskar blir sant- rädd?

hej, jag vet inte om jag borde bli rädd? om detta är något som bara sker slumpvis eller om jag har delaktighet i det?

det är så att jag, vid speciella tidpunkter verkligen vill /inte vill någonting- alt att det gör mig orolig, önskar en eller tre önskningar- och dem blir sanna…. ibland ångrar jag nästan det.

ex. 2012, såldes min sköthäst. jag var 9 år och vart förkrossad. jag önskade att hon skulle ha de bra, att jag skulle få veta vart hon var och att jag skulle få träffa henne igen. sommaren 1 ½ år senare får jag veta att hon har det bra, busig och sprallig fortfarande(över 18 årig shettistravare). året efter på sommaren, får jag veta vart hon är. och någon v innan jul, 2015 får jag veta att hon ska tbx till travskolan och att jag kmr få träffa henne. en vecka innan jul- exakt 3 år senare, får jag träffa henne, och allt är sig likt- (bortsett från att jag var längre) grät då av lycka.

ex 2. i början på 2016 önskade jag att allt var som förut, bara för en dag. Att jag skulle få köra snabbjobb med (de två shettisarna jag skött, hon däruppe med) - detta blev sant.

ex 3. i somras, bytte min passhäst stall. (fick fortsätta hålla på med honom, men vart aldrig av…. mamma skyllde på annat hela tiden) samtidigt skulle ägaren köpa/få en till(ny?) häst. och jag var livrädd att hon då skulle sälja honom… så jag önskade. att jag skulle få träffa honom igen, rida honom och att hon inte skulle köpa den där hästen…

natten kom då de skulle fara tbx med hästen, och jag tänkte undra hur det kom bli. -han kom aldrig. Ägaren ändrade sig i sista sekund. 

ex 4, i höstas önskade jag att min mentor skulle märka att jag mådde dåligt och fråga mig hur det var, att jag skulle gå ner till 53 kg, och att travtränaren skulle köpa en viss häst. alla tre saker skedde…

ex 5, önskade att jag skulle våga söka hjälp för ÄS, att jag skulle få börja rida monte inom kort, och att jag skulle slippa alla jobbiga tankar om kcal hela tiden. Allt detta skedde…

bör jag vara orolig? är detta slumpar eller? allt bara sker "Plötsligt" och jag har ingen delaktig het i det. Ex fråga travtränaren bara vips om jag ville börja rida monte(velat det sen 7 års åldern)

Annons:
Honestyisdead
2017-05-18 21:15
#1

Det är ju klart att en massa saker man önskar slår in. Och mycket gör det inte. Det är vi själva och slumpen som.avgör. Det är inget överlåtit.

Upp till toppen
Annons: