Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Andlighet

Skyddsänglar

2017-04-25 11:31 #0 av: Sparven88

Tittade precis på "Räddad av Änglar" som går på kanal 7. Det fick mig att fundera lite.
Har alla skyddsänglar?
Är det någon närstående som agerar skyddsängel, eller kan det vara någon "okänd"?
Kan man veta vem som är skyddsängel?

Anmäl
2017-04-25 11:42 #1 av: flocken

Jag tror alla har skyddsänglar. Om man har tur finns de bara och inte behöver stiga in o hjälpa.
Behövs de kommer dom.
Jag hade varit död om mina inte hade ryckt in o hjälpt till.

Sajtvärd rexkanin Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2017-04-25 11:45 #2 av: OlgaMaria

Enligt Bibeln blir man inte en ängel när man dör, utan änglarna är sin egen sort, skapade för att tjäna Gud och hjälpa människor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-04-25 12:37 #3 av: setfree

Jag håller med OlgaMaria helt. En ängel är inte en död närstående.

Änglarna tjänar Gud. Jag tror att vi kan ha skyddsänglar.

Anmäl
2017-04-25 21:20 #4 av: Dioramabyggare

Jag håller med både OlgaMaria och setfree.

Jag har upplevt änglanärvaro flera gånger. Starka men underbara upplevelser.

Anmäl
2017-04-26 08:45 #5 av: Sparven88

Tack för svaren!
Jag har fått för mig att det oftast är en avliden närstående som tar på sig rollen som skyddsängel.
Tryggt att veta att de finns! =)

Anmäl
2017-04-26 08:57 #6 av: setfree

#5 Man kan funera lite på hur det skulle gå till om det är så att de är närstående.

Min mormor och morfar och farmor och farfar är alla döda.

De har sammanlagt 25 barnbarn. De räcker inte till alla. Det betyder att vissa blir utan. Sedan kan man fundera på vad som händer längre fram när nästa generation växer upp och de inte längre har en funktion att fylla. Vad händer då?

Anmäl
2017-04-26 09:45 #7 av: Sparven88

Som sagt, det var bara vad jag trodde..
Men är ens skyddsängel med en hela tiden eller bara om något skulle inträffa?
Ni får ursäkta om ni anser att det är dumma frågor, jag har inte funderat så mycket på det innan, så därför är det många tankar och funderingar.

Anmäl
2017-04-26 10:10 #8 av: setfree

#7 Inga konstiga frågor alls. De är helt befogade.

Jag tror att vi har med oss en skyddsängel genom livet. Fundera på följande:

Se till att ni inte föraktar någon enda av dessa små. Jag säger er att deras änglar i himlen alltid ser min himmelske faders ansikte. (Matt 18:10)

Inte bara barn behöver beskydd. Vi vuxna behöver minst lika mycket.

Anmäl
2017-04-26 10:51 #9 av: OlgaMaria

Svaren beror väl helt på vem som svarar. Det finns många som har olika teorier. :)

Jag tror att det inte är det minsta svårt för änglar att skydda oss ifall de har befallning om att göra det. Men vi vet ju att olyckor sker, ofta. Att änglar griper in hör nog mer till ovanligheterna, men det sker, absolut. Men, enligt Bibeln så lyder änglar endast Guds befallningar. Vi ska inte tillbe dem eller tro att vi kan påverka deras handlingar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-04-26 11:20 #10 av: setfree

Änglarna lyder bara Gud. Vi ska inte söka kontakt med dem.

Helt rätt, olyckor sker trots allt. Varför de ingriper ibland kan vi inte veta.

Ett lite kul exempel gäller en vän som upplevde att han skulle be om beskydd för sin bil. Den natten blev det inbrott i garaget och flera bilar blev skadade, men inte hans. Kanske inte änglabeskydd men ändå.

Anmäl
2017-04-29 09:50 #11 av: J-Artur-K

En skydds ängel kan byttas ut med. Vi säger att det sker något i ens liv där man behöver en skydds ängen som kan skydda på annat sätt har mer kunskap som krävs inom det området.

Alla änglar har ju inte samma kunskap.

Olika personligheter o så vidare.

Vi säger att en person går in i armen o far ut i krig då kanske en annan skydds ängel är bättre lämpad då.

Jag har tidigare haft en kvinlig skydds ängel men kände av att skydds ängel inte hade kunskapen / styrkan jag behövde i situationen jag var i o behövde i framtiden igenom hur mitt liv ändrats om o kommer fortsätta.

Jag tala med Gud då o förklara o han väglede mig hur jag skulle göra o sedan byttes skydds ängel ut.

Känner ganska stor skillnad hur det var innan o efter bytet .

Skydds ängel bruka man säga är igenom hela livet men behöver inte vara så. Livet kan ju förändrats o annan skydds ängel kan passa en bättre senare.

Sedan är det alltid bra att man har någon form av relation med sina änglar. Dom vet nog mer om oss än vi själva gör. :)

Ny dag nya möjligheter
Anmäl
2017-04-29 09:58 #12 av: J-Artur-K

Sedan att skydds ängel bytts ut är inget vi kan bestämma själv. Men vi kan ta upp det o om Gud eller Ärkeängeln som har den rollen ta beslutet (är en ärkeängel som tar det beslutet ) anser det är bäst att göra så kan skydds ängeln byttas ut.

Änglar lyder inte bara Gud ärkeänglar har chefs positioner o änglar är över dom men Gud är högst som Vd kan man säga.

Hiearki

Ny dag nya möjligheter
Anmäl
2017-05-04 10:54 #13 av: Empaten Martin

Vi har alla en skyddsängel/livsguid. Och vi har också våra nära avlidna som kollar till oss och backar upp vår ängel/guid, som en avlastning kan man säga. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.