Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 3252 ggr
Hope7
2017-04-24 10:28

Att möta sig själv

Hej! Jag hade en intressant dröm inatt. Jag drömde att jag mötte mitt 7-åriga jag. Det var vår och efter sommaren skulle lilla-jag börja i första klass. Lilla-jag var på en annorlunda balettuppvisning(jag dansade ballert på den tiden) vilket nutida jag var och tittade på. Lilla-jag kände igen mig och attackerade nutida mig med en stor kram. Jag bar undan mig själv så vi fick vara ensamma och för att vara säker så frågade jag mig själv om jag visste vem jag var. Lilla-jag svarade "Ja, du är jag!", varpå jag sa att det stämde. Det var ett känslosamt möte för nutida mig där vi satt på golvet och höll om varandra. Jag var mer ledsen/emotionell än mitt yngre jag. Mitt yngre jag var mest glad/förväntansfull, upplevde jag det som. Jag gav mitt yngre jag rådet att lugna ner sig och försöka att inte vara så hyper om jag ville att folk skulle tycka om mig, för de kan tycka att jag blir för mycket ibland. Lilla jag svarade "men kan jag vara mig själv över sommaren bara?" Varpå jag halvskratrandes svarade. "Absolut. Över sommaren går bra. Men glöm inte bort". Lilla-jag svarade "nej då" och sedan efter en avskedskram och tårar från mitt nutida jag så följde jag henne tillbaka till vår mor. Efter det vaknade jag. Vad innebär det att drömma om sig själv på detta viset? Lite av drömmen kan jag tyda själv, så som varför jag gav lilla-jag just de där rådet. När jag var liten var jag väldigt hyper, alltid glad, men full av energi och jag körde mitt eget race. Struntade totalt i vad folk tyckte och tänkte om mig och jag var även faktiskt lite egoistisk (men ändå empatisk då jag kunde känna av andras lidelser). I efterhand fick jag lära mig att jag var väldigt oomtyckt bland många vuxna när jag var liten. De gillade mig inte alls och tyckte att jag var jobbig. När jag var runt 10-11 år så tog min personlighet en brutal vändning pga av saker som hände i mitt liv. Från att ha varit framåt, glad och obrydd så blev jag blyg, försiktig och tillbakadragen. Det vill säga, den totala motsatsen. Där är jag än idag, men jag jobbar för fullt på min blyghet. Kan det vara så att mitt undermedvetna försöker påminna mig om hur min personlighet end gång var? Fast det vet jag ju redan om… Någon som känner sig manad att hjälpa mig att tyda denna dröm?

Annons:
Hope7
2017-04-24 10:34
#1

Såg nu att några ord blev konstiga. Jag skrev på mobilen och då blir inte alltid texten vad man vill att den ska bli, hehe. Här kommer en liten "översättning": Ballert= balett Halvskratrandes = halvskrattandes End = en

Amandla
2017-04-24 11:29
#2

Vilken fin dröm! ❤️Jag får känslan av att det menas att du ska komma ihåg hur du var som liten, att du behöver ta till dig barnets glädje och lätta sinnelag 🙂Fast bäst tolkar du din dröm på egen hand.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[stuntman]
2017-04-24 17:19
#3

Det var verkligen en vacker och rörande dröm  ❤️

Drömmarna är så viktiga för oss och vår ande får möjlighet att ge oss ledtrådar till förändring. Jag tror du själv bär svaret och som redan skrivits  tolkar vi själva våra drömmar bäst.

Kan det vara som så att den dagen när du började känna att allt tog en vändning i 10 - 11 års ålder så begränsades du i ditt eget spontana sätt att vara och nu längtar du tillbaka till att få vara den fria själ som du var innan, innan andra hindrade dig i din framfart och att du i nutid saknar ditt eget äkta jag som då togs ifrån dig.

Många gånger kan vuxna vara klumpiga och ser inte det positiva hos ett barn som kör sitt eget race och med ord kan man så lätt förstöra det naturliga sprudlande som barn har men även hos vuxna kan ord begränsa livsgnistan om en person är framåt och orädd och enbart lever sitt liv.

Om jag känner in den mediala vägen utan att kliva för nära på ditt privata för det är nåt jag inte går in på utan tillåtelse men här känner jag en längtan av att få vara så fri som ditt Lilla Jag en gång var, att ta tillbaka det sprudlande härliga orädda energiknippet igen och det är nåt som du ska sträva efter att göra för då får du frid och harmoni i hela din ande.

Det har du nog redan kommit fram till helt själv men ofta behöver vi få bekräftelser på upplevelser och drömmar för att våga ta det där steget och gå vidare mot friheten när andra har begränsat oss som person och vi känner vi får inte ge utlopp för vilka vi verkligen är och det kan bli en sorg inom oss som gnager och gnager fram till den dagen vi helt och hållet släpper taget om andras rycken om hur vi ska vara och släpper fram våra äkta jag.

Jag vet inte hur gammal du är nu men orden att du var mer  ledsen/emotionell  än ditt Lilla Jag vittnar om att du vill känna dig lika fri igen, ta tillbaka och få släppa fram dig som den du är utan att andra ska sätta begränsningar på dig som dom gjorde en gång när du var liten men rädslan att inte bli omtyckt då som nu finns kvar inom dig och blir ett hinder som du måste jobba med att ta dig över.

Rådet du gav till ditt Lilla Jag där ser jag du sitter med svaret redan och på något vis är det färgat av vad vuxna sa på den tiden vilket tog så hårt på dig och nu fick du möjligheten att möta ditt Lilla Jag igen och ni fick krama om varandra och tillbringa en stund där ni bara var ni och det är så oerhört fint och vackert och våga släppa fram ditt jag och leva det fullt ut, inte bara över en sommar utan resten av ditt liv ända in i evigheten för ingen annan har makten eller rätten att ta ifrån oss dom vi verkligen är.

Jag önskar dig all lycka och glädje Hope, ta tillbaka din glädje och ditt fria liv är mitt råd ❤️

Upp till toppen
Annons: