Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1052 ggr
michellan97
2017-04-06 20:07

En närvaro, skuggor

Vet inte om detta är rätt grupp men jag skriver ändå.
Det är nämligen så att jag under en tid nu liksom känt av en närvaro. Exempelvis när jag står och tittar mig i spegeln kan jag se en skugga svepa förbi bakom mig. Man kan inbilla sig saker men det har verkligen känts som att det är nånting. Sen för nån dag sedan när jag låg i sängen och skulle sova fick jag bara en så stark känsla av att det stod nån bredvid sängen och tittade på mig. Jag tror mig kunnat ana en gestalt men vet inte helt säkert… Dock har närvaron inte känts hotfull på något sätt.

Jag undrar vad det är jag upplever.. 🤔

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Annons:
Dioramabyggare
2017-04-06 20:22
#1

Jag och hustrun har upplevt något liknande här hemma. Hon upplever som du "skuggor" medan det jag upplevt är av  mera "handfast" sort; häromdagen när jag skulle ta bort en belysningsarmatur passade inte skruvdragarens bitshållare utan jag fick använda en polygrip. Vid ett tillfälle tappade jag mejselbitsen, och plötsligt var den försvunnen, på riktigt… jag letade på bänken jag stod vid, och runt omkring mig på golvet, men den fanns ingenstans. En 5-6 centimeter stor handdukshängare med sugpropp som vi hade i badrummet lossnade från väggen för flera månader sedan. Jag har kollat bakom tvättmaskinen, dragit fram tvättmaskinen, tittat noga under badkaret, men kroken är försvunnen.

Mellan hallen och ett rum har vi ett draperi. Normalt när jag ska in i eller ut ur rummet sätter jag handen vid sidan av draperiet och trycker det åt sidan, men vid ett tillfälle fick jag för mig att jag skulle sätta min knutna hand mitt på draperiet, och döm om min förvåning när jag upptäckte att det just innanför draperiet satt en "brandkårsstång"… då tänkte jag "vi ska inte ha någon brandkårsstång. Ta bort den!" och när jag gick in i rummet var den borta.

🤔

[Jbgs]
2017-04-06 21:06
#2

Visst är det häftigt ! Det tar inte slut när vi dör. Livet fortsätter fast på en annat sätt. 0# det är inte din guide du känner av ?

michellan97
2017-04-07 09:26
#3

#2 Haha,  jo man får väl tänka så  ;-)  
Guide?

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

[Jbgs]
2017-04-08 20:50
#4

#3 använd sökfunktionen här å sök på guide

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2017-07-12 11:12
#6

Inget prat om onda andar och dylikt, det bryter mot sajtens Skrivregler (klicka på länken och läs ifall ni inte gjort det tidigare!).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2017-07-12 12:22
#8

#7 Trivs du inte just här på Övernaturligt så finns det flera hundra andra sajter på iFokus. Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Dioramabyggare
2017-07-14 06:37
#9

Jag kom häromdagen hem från en "jobbsemester" hos en släkting som tidvis bor i Norge. När vi passerade gränsen mellan Härjedalen och Dalarna kännde jag plötsligt att vi inte var ensamma i bilen… hela vägen hem kännde jag att det var någon bakom mig, trots att hela bakre delen av bilen var full av saker vi hade med oss… en "närvaro" som hela tiden känndes väldigt behaglig… som när en nära vän håller en tröstande stöttande hand på ens axel.

Upp till toppen
Annons: