Annons:
Etikettandlighet
Läst 1199 ggr
MrHenriksson
4/4/17, 8:55 PM

Hjälp mig förstå vibrationerna?

Hej! Jag är ny här och hoppas detta inlägg hamnar i en passande grupp. Jag har sedan barnsben haft utanför-kroppen upplevelser och klardrömmar. Vissa utav astralresorna har varit skrämmande medans andra har varit behagliga till underbara. Men de senaste månaderna har jag börjat känna starka vibrationer i vänster sida av magen( när susandet och smällarna börjar ) , vibrationerna är så intensiva så jag vaknat upp flera ggr. Ibland kittlas det och är "borrande" intensivt just vid en punkt så det är frustrerande!..Har aldrig upplevt detta förut. Efter några uppvaknanden och tillbakagåenden trots vibrationerna så har jag lyckats få upplevelser som jag normalt brukar. Men inatt så kom vibrationerna igen och då lyckades jag mentalt fördela vibrationerna mellan vänster och höger del av magen. Har sökt och sökt efter info om detta men inget funnit. Någon som har ideer om vad det kan vara eller har liknande erfarenheter? Hoppas det inte blev rörigt, bara att fråga så svarar jag! Mvh// Mr Henriksson

Annons:
MrHenriksson
4/4/17, 9:09 PM
#1

Lägger till mera info: Vibrationerna är alltså koncentrerade vid ett ställe ( vänster sida ) . Jag har nyligen mentalt lyckats att ta hälften av vibrationerna från vänster del till höger så det känns behagligt. Detta inträffar endast när jag frigör mig. Hmm, jag är 28 år också.

HellaBella76
4/5/17, 10:22 AM
#2

Dina upplevelser låter spännande, långt ifrån alla som får möjligheten att göra liknande resor. Jag har aldrig upplevt utanför-kroppen-resor däremot känner jag av vibrationer, dessa kan i mitt fall komma lite när som, både kittlande o  kraftigt. Jag vet inte vad det kan vara men tror att det är energier som vill nå fram, "tala om" något för oss - få kontakt. Jag tänker att man får försöka tolka känslan den för med sig  -  vad förmedlar vibrationerna för känsla hos dig o varför tror du att de kommer just då? 🤔

Lite flummigt svar tyvärr, hoppas det finns fler här inne som kan komma med lite tankar om vad det kan vara 🙂

MrHenriksson
4/5/17, 4:38 PM
#3

Ja, det är spännande med upplevelserna och fascinerande! Jo, jag har också, precis som du, känt vibrationer i hela kroppen, samt "vaggande" känsla eller att jag krymper. Känslan av att jag krymper kommer då och då och det hade jag ofta som liten, men dessa vibrationer som jag talar om nu är som att någon trycker  en elvisp in i magen och håller kvar den tills du reagerar hårt emot det. Men eftersom jag mentalt nu kan hantera det så är det inte negativt förutom att jag minns känslan och ibland automatiskt reagerar negativt på det eftersom jag minns grundkänslan. Men första tanken, som du HellaBella tog upp , var ju ifall mjälten eller levern var illa ute, men jag är fullt frisk och har tagit prover nyligen i ett annat ärende då inget har tagits upp om mina inre organ…….

Huygens
4/5/17, 10:08 PM
#4

Jag skulle utforska fenomenet mer, men exakt hur jag skulle gå till väga är en bra fråga.

J-Artur-K
4/6/17, 5:06 PM
#5

Vibrationerna är nog på grund av din andlighet. Kan tänka mig hjärnvåg din hjärna är i något med det (spekulation). Andlig kontakt ligger i alfa vågor vi är normalt i beta vågor.Jag känner som vibrationer hela tiden men tänker inte på det. ibland väldigt starkt. Har erfarenhet av astral resor. O det kan ske när vi är i Delta vågor. När vi ska sova/sover går vi ifrån Beta till Alfa till Theta o sedan Delta vågor. Du nämner det hänt när du vaknat upp under natten o då är det mycket möjligt i min åsikt då fortfarande varit i hjärnvåglängd som skapat så du känt dom där vibrationerna. När jag lagt mig på sängen för medvetet göra astral resa så har jag känt starka vibrationer i hela kroppen , då har jag sjunkit ner i hjärnvåglängderna så jag kommit ner till Delta. Jag kan ju inte säga säkert det har med något jag nämner att göra men tror det har något med din andlighet att göra .

Ny dag nya möjligheter

kim1980
4/6/17, 8:49 PM
#6

# 5 känner igen din beskrivning . Är hur coolt som helst. Vågor är olika nivå höjd på. Lärorikt är det med. Perioder har mer såna med vetet. För att förkorta det man inte trivs med. Egen resa i både vaken och även i sömnen. Visst år var det intesift . Men vet även varför . Inre egen sago resa.

Annons:
J-Artur-K
4/7/17, 1:05 AM
#7

#6 Ja hjärnvågorna i Beta är vi i vanliga fall. Är där vi har synkheten. Varje människa har synsk förmåga men olika grad utvecklad. I Beta arbetar hjärnan mer är i högre takt eller vad man ska säga. I Alfa vågor arbetar hjärnan lugnare i lägre takt. Där ligger andlig kontakt som sprituel medium som ex. Eller spirituel healer. Sedan kommer Theta vågor där arbetar hjärnan ännu lugnare o där ligger trans förmågan. Som ex trans medium / trans healer. Sedan kommer Delta vågor är där man kan göra astral resor. Du är egentligen helt borta där för hjärnan arbetar så lugnt där hjärnvågorna är så lugna där. Är i Delta vågor vi är i när vi sover o då är vi ju rätt borta.

Ny dag nya möjligheter

[Mala_]
4/13/17, 5:55 PM
#8

Det kan inte vara kundalini resning? När min väcktes så fick jag vibrationer i kroppen, man känner tydligt i vilket chakra energierna arbetar. En del får spasmer och okontrollerade ryckningar.

kim1980
4/14/17, 11:01 PM
#9

7# mm in stämmer har liksom hamnat i olika fack till stånd. Verka bli mer mer. Så döpt om det till box , för det är så enormt mycket mer en vad många tror förstår.. Har alltid vart så naturlig det bara går bara låter det flytta på. Verkar vara unikt om man läser olika trådar. . Men nån tråd som är gammal som verkar vara lika dan som mig. Men hon byt konto. Dvs tvärtom rädd. Hon vart med misstolkad. Viss ras är nog speciellt unikt. Hantera man vist fel många gånger så bakar dom ur tyvärr. En stå kvar . För dem har extrem behov av bli förstådda. Är väl ovanligt envis teja för det mesta. . Hur som så är allt i hoppa hur coolt nyttigt lärorikt är det.. Ända är att andarna kunde förtygla mer ingående. Men till sist listar jag ut. Men tar längre tid. Kanon att du finns här. Du ger bra förklaring tycker jag. Visa ord får jag googla på är lite invecklade för dyslexi mm. Men du gör osäkra folk säkrare det gillar jag.. Har inge aning hur halv stängt är egentligen. Jag anser behärskar det hur som..

J-Artur-K
4/16/17, 12:23 PM
#10

#9 Jag använder ordet box ibland med.

Som exempel inom detta område som exempel om vi ska använda sig av det synka eller andliga och vi ska få renare information tyda det vi får till oss på bättre sätt.

Så går vi in i vårat inre och sluter ifrån oss omvärlden vi är i en box med oss själva och vårat inre och vägarna i boxen tar bort annan påverkan av omvärlden o även våra egna känslor.

Man bruka säga det klassiska tänk outside the box men inom detta är det tänk inside the box. När vi tänker inside the box är det vårat undermedvetna som talar.

Som ex astral resor om man hantera tanken med inside the box som jag nämner o har sådan gåva för kunna göra det. Kan man stå upp o ändå göra en en astral resa.

Har själv gjort det en gång när jag var i slutet av 9 års åldern. Jag stod upp då o ville vara på en speciell plats o gick in i mitt undermedvetna o nästa sekund var jag på platsen jag ville vara på.

Jag skött bort omvärlden i tanken o var bara i mitt inre då (inside the box)

Kan man separera sådant saker som påverkar har man nyckeln för kunna utveckla det andliga på bra sätt. För är ju ens egna känslor o saker ifrån omvärlden som stör en inom detta oftast.

Som ex när jag första gången skulle hålla min första seans jag någonsin hade fått hålla. Var på en kurs inom det andliga. Vi var 10 deltagare.

Alla skulle få hålla en seans sista dagen kursen var o var det sista som var. Jag var även den sista som skulle få hålla seans när 10. När nr 8 höll seans så kom min far fram som är avliden. Blev känsligt för mig och börja gråta väldigt mycket, när det var klart och nästa person höll seans var det jag som skulle hålla seans efter det. Då kom min bror som är avliden fram och då blev det väldigt känsligt tårarna bara rann ner o jag kunde knappt hålla upp mitt huvud.

När det var klart. Så sade läraren på Engelska (är en mycket proffisionel lärare som talar engelska) men jag översätter till svenska här=

Joakim du är den sista och är din tur nu men jag förstår att du inte klarar av det o du behöver inte göra det.

Jag räckte upp min hand o sade = Jag klarar av det , jag gör det

Han sade = Är du säker ? (Are You Sure ? )

Jag sade = Det är lugnt , jag klarar av det , jag gör det

Jag torkade bort tårarna o tog lite vatten o gick upp

Jag berätta det som kom till mig om anden jag hade kontakt med,

Sedan fråga läraren om det var någon som kände igen det jag berätta o var 3 st som räckte upp handen.

Läraren fråga mig om jag kunde peka ut vem det var till

Jag blundade o for till höger o räckte ut min högra hand o samtidigt som jag peka åt ett håll o börja säga det är till dig började jag öppna mina ögon. (så jag visste inte vem jag pekade på för jag börja tala innan jag öppnat ögonen skede samtidigt) o jag pekade på en kvinna som hade räckt upp sin hand pekade mitten på henne.

Läraren titta på mig o sade det stämmer jag känner också att det är till henne,

Hon förstod allt jag sagt o jag lämnade budskap till henne,

Sedan titta läraren på mig igen o såg otroligt förvånad ut skulle vilja säga såg chockad ut över det han hade fått upplevt. o sade =

Jag trodde aldrig att du skulle klara av det efter ditt finna budskap ifrån din familj, Detta ska du vara stolt över.

Sedan tog han mig till sitt privata rum o hade personligt samtal med mig. Där han berätta saker (min framtid o annat)

Saken är jag hade aldrig klarat det om jag inte gick in i inside the box

och koppla ifrån mina egna känslor o omvärlden.

När man lär sig det. Är det otroligt värdefullt. Är en viktigt nyckel inom detta anser jag.

I den situationen jag var i just då hur nere jag var i mina känslor för min far kom upp o även min bror som jag själv hade hittat död o var det syskon som stod mig närmast o båda hade dött när jag var barn. att ifrån det o gå upp o klara av hålla en seans på det sätt som skede ja det är inte lätt i min åsikt , speciellt om man aldrig hållit en seans någon gång tidigare o var första gången. Är inte förvånad över att läraren var förvånad på det sätt jag uppfattade det som.

Men är för att jag gjorde det jag nämnde annars hade jag aldrig klarat av det. Det är jag helt säker på.

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: