Annons:
Etikettmedialitet
Läst 916 ggr
Empaten Martin
3/11/17, 8:56 PM

Jag tror jag utvecklass.

Hej. Det är som så att empati har jag varit hela livet och lätt plockar upp folks känslor till höger och vänster både frivilligt och ofrivilligt. MEN på senare tid har jag via en ny arbetsplats träffat en kamrat som redan vid första gången vi pratade bara så klick! Vi är inte tillsammans men vi blev vänner direkt och känner någon mycket stark sammhörighet. När jag var hemma hos henne en gång efter jobbet så (Jag kommer inte ihåg varför) ville hon att jag skulle hålla mina händer över hennes (som bär man spår i händer). Direkt när jag höll mina händer över hennes (handflator mot handflator) så blev det en otrolig värme och hennes ena arm började skaka lätt och fick gåshud. Efter kanske 20 sekunder hade jag även börjat känna nästan magnetiskt motstånd som höll min hand på ca 2 3 cm avstånd svävade i luften. Vi blev nog båda lika förvånade båda två. Efter detta så har särskilt vårt band mellan oss utvecklat min förmåga så jag kan sitta hemma och helt plötsligt känna när hon dushar (jag känner helt plötsligt värme över hela mig följt av doften av schampo) jag har frågat henne i efterhand och då har det visat sig att hon hade duschat och lukten (fruktig söt doft av typ hallon smultron jordgub något sånt) jag har problem att avgöra vilken doft som är vilken nästan även om jag har flaskorna framför mig. Och för några dagar sedan så hade hon fuskat med sin lunsch vilket ju gjorde att hon fick ont i magen, och då självklart fick jag också ont i magen. Jag skrev och frågade att hon inte ätit va? Hon erkände och att hon hade fått ont i magen tack vare det men att hon skulle dricka något bara för hon skulle äta med sin pojkvän sen när han kom hem. Då kände jag vid flux en fruktaktig smak följt av en riktig kolsyra rap! Jag kände själv att det där var inte min rap!!! Jag pratade. Med henne dagen efter och sa att det var visst något med kolsyra du drack va! Hon vara skrattade och sa förlåt. Så från att bara känna känslor av folk jag ser kan jag känna särskilt henne på håll och även känna dofter ibland som ifall hon ska till sin häst eller tänder en cigg och smärta olika känslor osv undrar jag hur mycket mer kan jag utvecklas och hur tränar jag för att kontrollera detta. Som när hon dushar känner jag mig som en ofrivillig stalker. Och jag vill t ex INTE behöva känna ifall hon och hennes kille har samlag! Mvh//:martin

Annons:
Amandla
3/11/17, 9:42 PM
#1

Du behöver definitivt träna på att stänga ner dig, för ärligt talat är det inte rätt att hålla på och känna in andra utan deras tillstånd. 

Har du sett Hjälptråden?  Där finns mängder med tips om sånt som är bra att veta och hur man tränar sig. Klicka på det underprickade ordet så hittar du dit.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Empaten Martin
3/11/17, 10:44 PM
#2

Hej. Jag hittar inte vad du menar att jag ska gå till för senter. Nej jag tycker inte heller att det känns rätt att jag rätt som det är känner en doft och direkt känna t ex aha hon är hos sin häst nu eller liknade. Det roliga är att jag lättare kan känna av henne än tvärt om. Så länge inte vi roar oss med att t ex ge varandra en kram eller något mentalt, då kan hon känna mig. Men kan jag också lära mig där att se och känna tydligare? För ibland så känns det som att det skulle vara hur mycket störningarsom helst längs vägen. Som när hon känt obehag och ber mig att känna av henne.

Amandla
3/11/17, 11:08 PM
#3

Klicka här:  Hjälptråden


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: