Annons:
Etikettofftopic
Läst 1201 ggr
Carronella1
2017-03-03 16:02

Ögonfärg

Hej alla!

Jag har verkligen ingen aning vart jag ska skiva detta men testar här Gapskrattar

Jag har sen jag varit liten alltid haft mörkare färger än min syster. Jag har mörk mörk blont hår och mörka ögonbryn även väldigt mörka ögon. Medans min syter har ljusblont hår och nästan inte synliga ögonbryn alls om hon inte färgar de. Hon har även ljusare ögon än mig.

Nu är jag 15 snart 16 år och har märkt en stor förändring på mina ögon de senaste månaderna. Jag har alltid haft mörkt mörkt blåa/grå ögon men nu så är de mörk gröna med en nästan svart rand runt. (Eftersom mina ögon e så pass mörka så pass mörka så är randen inget man ser på långt håll men om man är nära ser man de lite. ) 

Jag tänkte höra med er om ni har någon erfarenhet att ögon ändrar färg i senare ålder (barns ögon brukar ju ändras upp till 5 års ålder, men aldrig hört talats om så mycket äldre än så). 

Kommer mina ögon ändras mer eller kommer de gå tillbaka till sina blå? (Men älskar gröna ögon så vill så gärna ha de kvar/merKär.)

Vad beror ögonfärgs skiftning på? Har sökt överallt men hittar inget svar varken exakt denna färg jag har eller någons ögon som förändras i samma ålder som jag är i.

Kan även lägga till att mitt hår har blivit extremt mörkt de senaste halvåret… hehe

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Amandla
2017-03-03 17:02
#1

Eftersom din fråga inte har ett dugg med det övernaturliga att göra så flyttar jag den till kategorin Off Topic.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2017-03-03 19:17
#2

Frågan om ögonens färg är komplex, men visst kan färgen förändras.

Sedan ser färgen också olika ut beroende på ljusförhållanden etc.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: