Annons:
Etikettövrigt
Läst 928 ggr
[Lukasgraham]
2017-02-26 11:25

Har allt en själ?

Är jag den ända som tror att allt levande på jorden har en själ? Då menar jag inte bara vi människor, djuren, utan även träden, växterna, allt som lever. Jag kan inte vara den ända som känner energierna i träden och att krama ett träd är fantastiskt. Är det någon annan som har samma tankesätt som mig när det gäller detta?

Annons:
Honestyisdead
2017-02-26 11:48
#1

Vad är en själ?

retep
2017-02-26 12:24
#2

Jag tror självklart att det finns en själ i allt levande. Inte nog med det jag menar att allt, hela skapelsen är Medvetande, är Själ.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

_Fisken
2017-02-26 12:54
#3

Jag är böjd att tro på att allt tillhör samma "själ".  Sen som Hera säger så "Vad är en själ?".  "Jaget" har bestämt att jag ska göra den just nu meningslösa rörelsen med att räta ut mitt pekfinger, så själ finns men vad är det?

retep
2017-02-26 13:57
#4

Tänker att Själ är den Ande som ger liv åt allt. Det är den Universella kraft och energi som som ligger till grund för allt vi kan se och uppfatta i livet. Det, är själva Medvetandet bakom allt som är medvetet. I sitt eget väsen eller existens är den bortom det vi kan tänka oss till och förklara, likväl är det en verklighet. Själen som det Universella, som genomsyrar allt och själen som det individuella, som allas vårt eget grundtillstånd, ett medvetande och medvetenhet bortom det uppenbara yttre, bortom tanke och förnuft.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[NeferNefer]
2017-02-26 15:29
#5

Lukasgraham: googla på begreppet animism. Det finns många som tänker som du 🙂

Upp till toppen
Annons: