Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1494 ggr
[lovvann]
2/15/17, 11:40 AM

Mystisk och skrämmande människa m. negativ energi

Hej! Jag blev precis medlem här för att jag har en fråga jag inte vet vart jag kan få svar på annars.

Det är så att det har börjat en ny person på jobbet. Jag jobbar som lärare och en ny lärare har anställts efter jul. Denna kvinna är fruktansvärt mystisk och sprider väldigt negativ energi. 

Redan första gången jag såg henne visste jag att det var något mystisk. Hon skapar en obehagskänsla och jag undviker gärna ögonkontakt. Det är inte bara jag som känner detta utan även tre till på jobbet.

Den här kvinnan är oerhört manipulativ, hon kräver hela tiden att man ska skjutsa hem henne, om hjälp med hennes katt och allt man kan tänka sig. Hon frågar konstant om man är arg eller sur på henne fast man inte gjort någonting över huvudtaget?

Jag har redan sedan första dagen känt att jag har träffat denna människa förut, fast att jag aldrig har det. En annan kollega känner likadant. 

Jag drömmer ofta konstiga drömmar om henne och inbillar mig att hon ska stå utanför mitt fönster på kvällen eller att hon ska sitta i bilen på morgonen när jag ska åka till jobbet, trots att hon aldrig gjort något liknande. Jag vill undvika all kontakt med henne då jag bara vet att det är något konstigt med henne. Hon sprider en sån otroligt konstig och obehaglig energi. 

Jag och mina tre andra kollegor har bestämt oss för att rena vårt arbetsrum (som vi delar med denna människa) men vit salvia och även lägga ut bergskristaller. 

Men det konstiga är ju att det är en levande människa detta, det är ju ingen ande utan hon är ju en riktig människa. Jag vet att jag är medial och  relativt "öppen" men det är sällan jag känner såhär om andra människor.

Vad kan det vara och vad kan man göra? Någon här som har något tips?

Annons:
OlgaMaria
2/15/17, 12:00 PM
#1

Det enda jag tänker är att jag tycker synd om den här nya läraren som fått tre så konstiga kollegor som snackar så mycket skit om henne och vill rena rummet pga henne m.m. Inte konstigt att hon frågar om man är arg eller sur på henne. Ni kan ju inte hålla på som ni gör utan att hon skulle märka av det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2/15/17, 12:02 PM
#2

Det var min första tanke också. Ni har alltså bara känt henne i en och en halv månad och redan bestämt er för att hon är obehaglig.

Ni har uppenbarligen pratat en del om henne och har ni överhuvudtaget försökt få med henne i gemenskapen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
2/15/17, 12:38 PM
#3

Stackars nya kollegan/kvinnan! Inte konstigt att hon hela tiden undrar vad ni hsr emot henne. Som ni piskat upp era fsntasier och ideer om henne låter ni som om ni bildat någon sorts sekt och utsett henne till fiende. Snacka om mobbing! Jag hoppas du kan vakna till när du läser det du själv skrivit och se gur galet ni resonerar! Ännu hellre, jag hoppas du skämtar eller försöker driva med oss snarare än att detta du skriver är sant hur ni behandlar er stackars nya kollega!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2/15/17, 12:42 PM
#4

Det enda negstiva ni känner av är ju uppenbarligen er egen självbedrägeri och hennes rädsla och obehag som ny och inför er så som ni beter er och behandlar henne!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[lily99]
2/15/17, 4:10 PM
#5

Jag är överkänslig och påverkas mycket av andra människors energier. Det är en kille i min grupp i skolan som HELA TIDEN följer efter mig och mina två kompisar. Mina två kompisar och jag gillade inte detta såklart. Men jag  har mycket visdom och är mycket öppen för medialt som dig. Så det jag gjorde var att försöka se ljus i denna kille. Jag började tänka till och han har inga vänner, han är väldigt "mystisk" och han är väldigt kortfattad och kan uppfattas som väldigt obrydd och dryg.  När jag såg försökte se ljus i honom så gick de lite bättre, då fick jag en insikt. Ha inga åsikter. Alltså, när du ser denna kvinnan på jobbet så dras du lätt in i det pga dina kollegor. Tänk dig om du hade varit ensam på jobbet, då hade du försökt trycka bort dina åsikter.

Maria
2/15/17, 4:12 PM
#6

Ser att TS redan avslutat sitt konto.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[lily99]
2/15/17, 4:16 PM
#7

Hon fick nog lite för mycket mot henne tror jag… Synd, ingen menade ju något illa

[gladahäxan]
2/16/17, 6:06 PM
#8

Nämen fy vilken fördömande tråd , oj jag blir helt slak och ledsen när jag läser så det gör faktiskt ont i mig.

Ni som påstår att mobbning pågår har ni någonsin blivit utsatta för en energitjuv som tar all kraft från er så ni står som fån och inte förstår vad som hänt ?

Det här är ett vanligt fenomen och väl känt inom psykologin med vetenskapliga studier och bevis inom ämnet för det är vad ni berör i era fördömande inlägg mot TS .

Tänk efter nu innan ni dömer för alla har vi vart med om och alla kommer vi att möta energitjuven men det gäller att tackla dom på rätt sätt .

Vänligen Malin ❤️

Dioramabyggare
2/16/17, 9:47 PM
#9

Kanske ni andra som svarat lovvann i denna tråden blir arg på mig nu, men som jag ser det efter att ha läst hennes inlägg så har hon enbart beskrivit hur hon upplever sin situation sådan den blivit sedan den andra läraren började jobba på skolan.

Jag kan inte på något sätt tänka mig att lovvann "satt en stämpel" på sin lärarkollega. Hoppas ni som skrivit svar i tråden förstår hur jag menar.

Till dig lovvann skickar jag massor av varm omtanke nu. Jag har själv erfarenhet av hur det är att arbeta ihop med olika sorters "energitjuvar".

Maria
2/17/17, 8:25 AM
#10

#8 #9

Så här skrev TS

Redan första gången jag såg henne visste jag att det var något mystisk. Hon skapar en obehagskänsla och jag undviker gärna ögonkontakt. Det är inte bara jag som känner detta utan även tre till på jobbet.

Hon dömde ut sin nya arbetskamrat från det att hon såg henne första gången. Det är nog det som de flesta reagerat på i denna tråden. Uppenbarligen har hon snabbt med tre andra arbetskamrater hunnit prata om detta under den korta tiden vilket talar för att den nya arbetskamraten blivit utanför ganska tidigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2/17/17, 8:39 AM
#11

Ja, det jag reagerar starkast på är att de är fyra personer som delar denna uppfattning tillsammans och att de redan kommit fram till att placera ut salvia och kristaller. Då tänker jag att de måste ha hunnit med att prata väldigt mycket om denna kollega. Det är väldigt svårt att se med sunda ögon på en människa som man har bestämt i en grupp vilken uppfattning man ska ha om. Jag ser det som skitsnack och det borde inte vara ok på någon arbetsplats. Och det här är lärare som ska vara goda föredömen för barn i hur man beter sig mot andra! Hjälp! Ni som visar sympati och pratar om hur jobbigt det är med "energitjuvar" tänker jag är personer som skulle reagerat liknande eller kanske gör så i er vardag. Jag har märkt genom livet att vissa tror att man "inte gjort något dumt" mot en person för att man aldrig sagt något elakt till personen men kanske snackat skit i timmar om den personen. Sen får den personen skulden för osämja för att den frågar om de andra är sura osv. Det är naivt att tro att man kan frysa ut en person och tala illa om den utan att det ska märkas. Vem märker inte sånt egentligen? Och sen ger ni henne skulden för att hon frågar om ni är sura på henne! Den frågan borde få er att granska er själva och ert beteende, inte hennes.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tjeja
2/17/17, 10:52 PM
#12

Ingenstans i inlägg #0 uppfattar jag att det handlar om en energitjuv utan kvinnan beskrivs som "mystisk" och "obehaglig", vilket inte alls är kriterierna för en energitjuv i min mening i alla fall. Snarare tvärt om så är energitjuvar sällan speciellt "mystiska" utan snarare väldigt "på" istället så man inte får ro att hinna tänka själv liksom.  Dvs en energitjuv TAR energi, emedan den här kvinnar sprider, dvs GER energier som beskrivs om "negativa" och som "obehagliga"

Även om också en "mystisk" person kan varar sådan så är det inte något som utmärker just energitjuvar. Jag uppfattar inte alls att det är en energitjuv TS beskriveri #0 utan snarare någon som bakom en mask fördolt försöker infiltrera negativa energier, vilka förstås skapar känslor av oro, obehag och orenhet liksom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: