Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1485 ggr
Ingrid79
2017-02-13 22:23

Hur kan man vara säker?

Har varit med om en del saker sedan min man gick bort 2015. Diskuterade lite med en god vän som är kristen och hon menade att de döda kan inte ta kontakt utan risken finns att det är annat som vill ta kontakt. Hur ser ni på detta? Jag har också funderat i dessa banor tidigare, att andra andar kan imitera de döda och på så sätt få en att tro att man fått kontakt i syfte att störa ens liv osv. I övrigt är min vän en öppen person som är mottaglig för Tecken (fjärilar, drömmar etc) men just kontakt med döda vill hon inte ha med att göra.

Annons:
flocken
2017-02-14 06:03
#1

För mig är det självklart att om man misst någon man älskade djupt så kan de komma tillbaka. Människor, djur. Haft besök av både min pappa och min själsfrände Axel, en hund. Tror du att din man kommer tillbaka, Då gör han det. Beklagar sorgen. Måste vara ett helvete att förlora sin andra halva

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Denna kommentar har tagits bort.
kustland
2017-02-14 14:47
#3

jag undrar samma som ingrid ,  men om man blir tröstad av att fått kontakt med en avliden och börjar må bättre av det . vad  är då farligt

med den kontakten .

Denna kommentar har tagits bort.
kustland
2017-02-14 15:39
#5

ok

[gladahäxan]
2017-02-14 18:11
#6

Får jag fråga, vad är det som skrämmer dig ? är det tanken på andras tro och religion som får dig tveksam inför möten med nära och kära som alltid har vart en del av allas liv ?

Vi är inte rädda för dom när dom lever mitt ibland oss så varför skulle dom vara mer farliga i andevärlden än dom var under sina jordiska liv ? 

Religion har skrämt i alla tider och byggt upp en onödig oro men om du tänker efter i ditt hjärta å har du svaren där direkt för du är den enda som känner din man och du är också den enda som kan avgöra om det är Tecken från honom och så enkelt är det andliga ❤️

Annons:
annsofairy
2017-02-14 20:22
#7

@ Ingrid79

Helt rätt, risken finns! Tänk på Skrivregler, man får inte tar upp detta ämne här i övernaturligt!

tarantass
2017-02-14 21:24
#8

De som hävdar att saker är farliga eller falska, har de något ideologiskt intresse av att säga det? Som att ens variant av kristendom stipulerar att döda inte kan komma och hälsa på därför att de bara vet att man kommer någon annanstans då?  Och så som de tror, så är det bara, allt annat tror du på egen risk?

Eller går de på egna traumatiska upplevelser utan att ifrågasätta om deras eget psyke eller egen oförsiktighet gjorde dem inte mogna för dem och utan att försöka anlägga ett större perspektiv som också tar in andras upplevelser, även när de skiljer sig från ens egna?

I den sortens fall skulle jag tro att det de säger säger mer om dem själva än om någon yttre verklighet.

Att inte veta säkert förrän man själv är död (om man då finns kvar så att man kan veta något) får man nog stå ut med. Innan dess kommer man nog inte runt att det bästa är att försöka bilda sig så mycket man kan och bedöma dem som säger saker vaket och kritiskt utan att falla i farstun för någon.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Denna kommentar har tagits bort.
Ingrid79
2017-02-18 10:55
#10

Hej alla och tack för era svar.

Läste skrivreglerna och förstår att detta är något man inte ska diskutera här, ber om ursäkt för det. Min vän som jag nämnde i inlägget pysslade en del med djurkommunikation innan och fick sig en del negativa erfarenheter därifrån och tillsammans med hennes kristna tro så baseras hennes åsikt om kontakt med avlidna på detta.

Givetvis måste jag bilda mig en egen uppfattning. Jag blev bara så osäker när en vän som jag tycker om och litar på har denna inställning. Jag tror personligen att min man försökt komma i kontakt med mig, för vad skulle syftet vara om det inte är han? Jag har bett om Tecken och de har jag fått så sent som förra veckan när min mamma fick ett meddelande till mig av en kvinna på fb att min man sitter bredvid mig när jag gråter och att han är med mig och barnen.. Min mamma bad inte om detta utan det var kvinnan som mitt i en diskussion om annat sa att hon hade någon som ville komma i kontakt.

tarantass
2017-02-18 17:49
#11

#10: då tycker jag det låter som om du reder dig bra egentligen?

Som #6 antyder, det här är inget nytt precis. "Förfädersdyrkan" är väl en av de vanligaste andliga företeelserna i historien. Djurkommunikation är heller inget nytt.

Och allt är farligt om man har otur. Maten kan vara dålig, bilen eller bussen kan krocka och så vidare. Man får väl anropa kärleken och sitt omdöme, göra vad man förmår och försöka känna sig trygg (men inte naiv) med resten.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Frida Bergqvist
2017-02-20 21:49
#12

Om det är något negativt som en själ kommer med, så känner en det. Kommunicera med dina guider. Det är tröstande och ger glädje att se Tecken av sina kära.

Upp till toppen
Annons: