Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2513 ggr
Skitgalen
2017-01-12 21:58

Kan man bli medial?

Jag är totalt fascinerad av den andliga världen och allt som kretsar kring det. Men jag undrar om man kan bli medial på nåt sätt? Eller är det något man "råkar" födas med? Jag kan inte så mycket inom detta område men jag skulle så gärna vilja lära mig. 
Personligen är jag väldigt öppen, jag kan nästan känna av om det finns någon i närheten. Det har blivit mer sen jag flyttade till min lägenhet 2015, jag har hört saker, viskningar trots att det varit helt knäpptyst, jag tror jag har sett skepnader lite här och var, senast häromdagen hörde jag en tydlig viskning men jag kunde inte höra vad den sa men det var en kvinnlig röst, senare tyckte jag såg en skepnad i dörröppningen när jag hade gått o lagt mig. Sen får jag en klump i magen och verkligen känner att jag inte är ensam

Sen för ytterligare någon vecka sen satt jag ute på min altan, jag tittade i mitt fönster och såg i speglingen att någon gick förbi men när jag tittade ut så var det ingen där, tittade runt omkring men det syntes ingen på långa vägar. 

Jag vet inte vad detta betyder, men eftersom jag är så pass troende så känns det som jag blir mer mottaglig?

Annons:
[Hukanson]
2017-01-12 23:34
#1

Kan man bli medial på något sätt? Frågan uppfattar jag som en fråga om på vilka sätt man kan vara medial.

Det går att vara medial på olika sätt…det finns fysiska medier…det finns mentala medier…det finns emotionella medier…och det finns andliga medier.

Vad gör ett mentalt medium? Kan vara Klärvoajant, Kläraudient, Klärsentient. Det vill säga uppfatta visuellt, eller höra audiellt, eller förnimma och känna energi.

Fysiska medier sysslar med transfiguration, materialisering och automatisk skrift. Dessutom finns det fysiska transmedium, ektoplasmaformering och röståtergivning.

Att vara ett medium är att helt och fullt acceptera att det finns ingen död för människan…utom hennes biologiska kropp. Andesjälen fortsätter sin existens och tillvaro men i en annan miljö med andra lagar och miljöer. Men eftersom det är människans öde att hantera den fria viljan finns möjligheten att stanna kvar på jorden och skygga för den ljusa andevärlden därför att anden har ouppklarade relationer med ideer, känslor, personer och platser…eller är av den ideologin att den vill gömma sig på jorden. 

Att bli ett medium kräver att man börjar lära sig om allt detta. Andevärlden är tidlös och alla drivs av viljan. Man måste ta till sig en skolastisk undervisning och få en mentor för att som levande hantera detta.

En sanning som man får acceptera är att andevärlden harmonieras med hjälp av guider. Även levande människor har kontakt med guider. Det finns livsguider, hjälpguider, relationsguider, familjeguider. Det finns högre guider som den skyddande Portvakten och den inspirationsgivande inspirationsguiden. Den alltid närvarande healingguiden och platsorienterade historiska guider. Barnen har sina egna guider. 

Änglar är andliga budbärare och förmedlare av gudomlig vägledning, inspiration och beskydd.

Allt är energi…på olika frekvenser. Allt är också andesubstans vibrerande på olika frekvenser och med olika finhetsgrad.

Hur kan man veta att man som levande person är påverkad av andar? 

Tecken på att en person har fått lägre stående andar in i sitt energifält är: höra röster, plötsliga begär efter Droger, plötslig viktökning, rädslor, fobier, känslobetonade beteendeförändringar, allvarlig sjukdom utan orsak, energiförlust, minnes och koncentrationsproblem, fysiska problem, migränhuvudvärk, mardrömmar, mörkerrädsla, panik och ångestanfall,  multipla personligheter.

Auran är vårt försvar mot attacker, håll den stark!

Kringstrykande andar kan invadera en persons aura och påverka den fysiska kroppen i syfte att återuppleva fysiska upplevelser, tex poltergeister (bullerandar). Varningstecken är: stämningen i rummet blir tung som tjära, oförklarliga elektriska strömsprång, lampor som tänds och släcks, rummet har en konstig lukt, temperaturförändringar, känns som om någon tittar, känns som om något rör dig, knackande ljud, röster, musik, fladdrande ljus i ögonvrån, möbler flyttas, föremål försvinner, vattnet stängs av, husdjuren börjar stirra på något, inbuktningar på sängen och soffan, telefonen ringer död och bara sprakar, tankar kommer från ingenstans, begär efter Droger.

penke
2017-01-13 19:22
#2

 "troende" tycker jag är ..aning meningslöst att vara,
varesig du är vetenskaps-troende eller andligt troende,
blind tro. lydnad/underkastelse är mer en återvändsgränd

vara / bli medial, jag menar att vi alla är det, i viss mån
 jmfr med att, alla kan ..tjonga boll, några har lättare att träna sig bättre,
 och spelar fotboll i PSG eller ManU
resten fortsätter tjonga i Korpen.. eller lite högre 🙂

inte för vara ..elak, att vara *ÖPPEN* är det lätta,
viktigare är du lär dig ..stänga ned..
 så du får ro och vila, och öppna när du behöver det.

..en tanke, när du ..förnimmer en närvaro..
 säg Hej, och fråga : vad vill du?
 o lyssna med både höron och sinne

( och bli inte besviken om det inte  svaras just som på teve) *ler*
du ..kommer få det på ditt sätt

   penke

Ghosthunter
2017-01-13 20:59
#3

Går att svara kort på detta. Vi är alla mediala. Vi har det naturligt inom oss mer eller mindre. Gäller bara att tro på det, att vara medveten om det och öva upp det!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skitgalen
2017-01-13 21:17
#4

Eftersom jag är så okunnig inom detta så låter kanske nycker av det jag skriver "konstigt" men jag visste inte hur jag skulle få fram det. Poängen är bara att jag vill lära mig hur man känner av vad eller vem som är i närheten, att man kan sätta finger på vad det är, om det låter rimligt. Är som sagt väldigt okunnig, men jag vill lära mig.

wickedshadow
2017-01-13 21:38
#5

Om jag får hoppa in här, hur övar man upp det då? Vad finns för "övningar"?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Hukanson]
2017-01-13 21:43
#7

#5 Övningarna man kan göra är att stärka sin aura genom visualiseringar. Det är just visualiseringsförmågan som ett medium måste ha. Förmågan att med sin vilja bestämma att verka i ljuset.

Sen är ju kunskap om det andliga i största allmänhet ett måste. Man måste känna till chakra systemet i människokroppen etc etc Det är ju bra att börja med att studera dn mediala historien på sajter som wikipedia och paranormal.

Skitgalen
2017-01-13 22:20
#8

#6 Ja jag vill inte gå för långt så att det påverkar mig negativt. Men jag ska nog absolut försöka lära mig mer och läsa på om det :) Har du några tips på rak arm vad det finns får böcker man kan läsa om sånt? Tänkte dom borde väl ha rätt mycket på biblioteket.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2017-01-14 08:28
#11

#9, #10 Har du fått sajtledningens tillåtelse att göra reklam?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2017-01-14 08:38
#12

#5 Börja meditera. Jag har övat upp min medialitet genom att meditera o kombination med att tro på det, vara intresserad av andligt och envishet!

Att börja med att meditera rekommendera de flesta medium!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
drömmare
2017-01-14 12:38
#14

Visualisering är inom hypoteser, Det handlar mest att  man tror på det. eller tror att det finns möjligheten till det. 

Bästa vägen är att komma in sitt inre. Där finns ett minne som är nära det kausala. Det är begränsat hut långt man kan komma. Karma styr den till 100 %.

Ghosthunter
2017-01-14 15:10
#15

Vem är det som plockar bort inlägg i denna tråden? Det är ju meningslöst att skriva då och dessutom finns ingen förklaring till det!😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[NeferNefer]
2017-01-14 15:25
#16

#15: Det är tydligen så att några av inläggen har blivit bortröstade. Jag kollar upp det, men lägger bara tillbaka dem ifall jag bedömer att de inte bryter mot någon av våra regler.

Denna kommentar har tagits bort.
[Hukanson]
2018-01-25 16:19
#18

Det finns ett automatiskt system som tar bort kommentarer som bryter mot iFokus regelverk Inget att göra åt annat än att skriva trevligare och mer konstruktiva kommentarer.

Självklart måste man gå kurser för att bli medial. Det är absolut säkrast att lära sig av en lärare som vet vad det handlar om och kan lära ut till andra. Och så är det ju så roligt att jobba medialt i en grupp!

J-Artur-K
2018-01-30 00:17
#19

Man måste inte gå kurs för bli medial. Är du medial är du medial. Alla är ju mediala. Alla har andlig gåva. Men alla har inte knäckt ägget så det kommer fram.

Jag hade inte gått en enda kurs men kunde diskutera med andra sidan.

Men för vissa kan det vara fördel gå kurs. Jag går kurs men utvecklade mycket på egen hand innan.

Kurs är ju bra men går utveckla på egen hand. En som aldrig gått en kurs kan vara minst lika bra eller bättre än en som har 5 olika diplom ifrån kurser.

Lägger man ner mycket tid fast man inte går en kurs så händer det grejer.

Andra sidan är våra bästa lärare.

Men är ju ifrån person o person. Det kan ju vara man behöver hjälp o kurs nästan är ett måste om man inte kan få hjälp av någon.

Tro på sig själv är oerhört viktigt. Följa sitt inre lyssna på vad det inre säger som ex i känslor som kommer som blir ord och meningar o kan flytta på om det är utvecklat bra.

Harmoni i sig själv , vara lugn , avslappnad viktigt, stänga ute omvärlden kan vara ljud eller annat som kan störa , stänga ute det, att man är i sitt inre o omvärlden försvinner, Detta för säkra inga stör moment , o man är i lugnhet med sig själv och inte medvetenheten går ifrån sinnets tillståndet. Mycket viktigt.

andning viktigt, att man andas på bra sätt att det flyter på , på ett bra sätt.

Atmosfären ska vara trygg, man sitter skönt, (för man ska vara avlsappnad, harmonisk med mera)

Är fördel om man gjort något så man är uppe i varv , inte lugn , eller liknande,

Man varvar ner slappnar av gärna någon timme innan man gör det.

Sinnet ska vara lugnt, lugn i kroppen, o allt sådant.  Är mycket stor fördel. Annars kan det bli knas.

Igenom det jag nämnt är bra grund för gå ner i sitt undermedvetna och sitt inre för gå in i det andliga. 

Går ju skriva mycket mer en andlig person kan förstärka för stunden och man lättare få fram sin andliga sida. Bruka kunna vara personen kommer mer i harmoni med sig själv och saker som lättas upp och personen kommer in i rätt sinnes tillstånd. Kan bli renare kanal för personen med.  annan renhet. 

Det kan vara att den andra andliga personen håller i personen händer eller liknande o sedan går personen ner i sitt undermedvetna o bruka kunna vara att personen direkt får kontakt. 

Går även göra på distans  , 

Men är bara mina åsikter och uppfattningar.  Hur jag ser på det.  🙂

Ny dag nya möjligheter

ks172
2018-01-30 21:55
#20

För mig kom det bara ut tomma intet för ca 7 år sen. Jag hade aldrig varit intresserad av det mediala. Jag har hållit på med teater innan och jag tror att jag fick genom det. Det är bra och kunna stänga av för att inte ha kontakt hela tiden.  Jag lärde upp mig själv på detta område, det är mest och kunna känna av sig själv.


Annons:
ks172
2018-01-30 21:56
#21

ur*


Upp till toppen
Annons: