Annons:
Etikettandlighet
Läst 1165 ggr
mr.ehrenholm
12/21/16, 10:31 AM

Tar in andras känslor

Jag jobbar som kyrkvaktmästare och jobbar således mycket själv i kyrkan men även på många begravningar. Jag tar ofta "in" känslor från den avlidne under begravningar. Svårt att förklara känslan mer än att den känns utomkroppslig som om känslorna inte är mina utan att jag blir något slags resonansredskap. Förstår att det låter fruktansvärt flummigt, men undrar om någon känner samma saker? Tilläggas bör kanske att jag var med om en stor hjärtoperation när jag var fem där jag "drömde" att jag såg operationen ifrån operationssalens ena takhörn. Jag upplever ofta fenomen ( steg, nysningar, känslor & lampor på kyrkläktaren som släcks och tänds mm) i min vardag på jobbet. Försöker ha ett kritiskt tänkande till detta, men det är svårt när man är insyltad i det. Ska tillägga att några av mina kollegor också upplevt dessa steg från läktaren och röster mm. Jag söker inga förklaringar från någon här om mina upplevelser utan jag vill mest lära känna likasinnade. Allt gott, M

Annons:
Sommarek
12/21/16, 10:35 AM
#1

Det låter som att du lider av en liten släng av empati, vilket gör att man kan känna av andra och även andra sorters energier. Om det blir jobbigt kan du alltid prova att tänka en stor bubbla omkring dig, som innesluter dig och inte släpper in något, eller i alla fall sådant du inte vill känna.

Annars låter det som att du har långa "känselspröt", vilket är enormt häftigt.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Dioramabyggare
12/21/16, 10:39 AM
#2

#0: en liknande kännsla fick jag när jag var i Stockholm, vid ett av Gamla Stans mest kännda "spökhus" för några år sedan, och också en tid senare när jag var i Östergötland på geocaching till ett ödetorp utanför Mjölby.

mr.ehrenholm
12/21/16, 1:44 PM
#3