Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1866 ggr
Lilla Gumman
2016-12-20 13:19

Få bort spöke för gott

Spöket vi har hemma fortsätter att visa sig för mig ibland. En gång stod han vid diskhon som om han skulle dricka vatten. En gång stod han i dörrhålet mellan vardagsrummet och sovrummet och jag kände starkt att spöket sa "vad gör du?" med barsk stämma. Det är inte första gången. Jag känner mig otrygg hemma. Finns det inget sätt att få bort spöket för gott? Jag har bett till Gud men det hjälper bara för stunden. Spökets aktivitet har ökat sedan vi fick badrummet renoverat för ett år sedan. I samband med det köpte vi en låg badrumshylla med tre hyllor på en loppis. Jag har hört att spöken kan följa med prylar, vet inte om det stämmer. Spöket har ju funnits innan vi skaffade hyllan, men bara någon gång ibland stått vid hyllan i vardagsrummet och vakat över mig när jag ligger i sängen. Nu känner jag av spöket flera gånger i veckan. Och jag är inte ensam om att känna av spöket. När jag googlar på att få bort spöken så får jag tips om att tända rökelse, använda salvia, göra en sopkvast och sopa ut spöket och sånt. Svårt stt veta vad som fungerar. En del tips verkar tokiga och andra seriösa. Anlita ett medium kostar några tusenlappar så alla tips på vad man själv kan göra är mycket välkomna.

Annons:
Sommarek
2016-12-20 13:29
#1

Ofta när man har objudet besök hemma så är det för att någon vill en något. Har du provat att fråga din gäst vad det är han vill eller varför han är där? Vad vet du om platsen där du bor; kan det vara någon som bott där innan som blivit kvar?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Lilla Gumman
2016-12-20 14:03
#2

Det är en hyreslägenhet. Innan oss bodde det en ensamstående mamma med tre barn som flyttade till en större lägenhet. Vi har bra kontskt med grannarna och jag kan inte minnas att någon sagt att det dött i vår lägenhet. Spöket verkar inte vilja något. Det är som om spöket tror att det bor här, och vill ha bort oss.

Sommarek
2016-12-20 14:25
#3

#2 Det kan ju vara en äldre närvaro, från en tid när det fanns hus och gårdar på platsen.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

_Fisken
2016-12-20 14:49
#4

De brukar komma när man gör om nåt hemma….snickrar o renoverar. 
Jag kanske skulle ha googlat på "hur man stänger sig för andevärlden".  Kanske inte hjälper…men värt att googla iaf.

J-Artur-K
2016-12-20 17:23
#5

Det bästa är ju att du tar hjälp av ett medium. Salvia hjälper inte att få bort anden. Är något en del använder efter man tagit bort anden för få bort energier som är kvar. Men även en gräs sort kommer inte ihåg vad den sorten heter men ger ifrån sig bra energier bra kombination. Salvia apiana är salvia sorten som är bäst. Men inget av det jag nämnt får bort anden. Tussenlappar kostar det inte att ett medium tar bort anden. Ligger nog på runt 500-1000 kr . Men finns ju dom som kan hjälpa till gratis med. Någon här på sidan kan säkert hjälpa till gratis.

Ny dag nya möjligheter

Lilla Gumman
2016-12-20 22:40
#6

Jag är som sagt inte mörkrädd. Behöver ha bort spöket per omgående om jag ska kunna få det lugnt och skönt igen. Hade jag kunnat, så hade jag flyttat. Men jag trivs här och spöket ska inte få vinna.

Annons:
Sommarek
2016-12-21 09:27
#7

#5, #6 Det där med att andar är av ondo och måste bort har kommit med tvångskristnandet. Det kan ju faktiskt vara så att den har något att säga eller lära ut. Förr trodde somliga att den första person som dött i ett hus blev till husets tomte, alltså en varelse som höll koll på att saker och ting funderade och blev skötta som de skulle på gården. Att inte behandla dom väl kunde gå illa.

#6 Varför inte prova med att be den förklara vad den vill? Du kan till och med tala om att den skrämmer dig, och att du bara vill bo ifred utan att vara rädd. Ni kanske kan bli sambos?   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Lilla Gumman
2016-12-24 00:58
#8

Att bli sambo eller vän med spöket kommer inte på fråga. Förut ikväll vred spöket på en platta på spisen. Vad som helst kan ju hända. Spöket måste bort.

Huygens
2016-12-24 17:51
#9

Jag skulle prata om saken med spöket.

J-Artur-K
2016-12-25 17:14
#10

#7 Har inte påpekat att anden eller andar är av ondo o den måste bort. Du har nog missuppfattat det jag skrivit. Hon tog upp om att få bort en ande för gott. Är det jag skriver om som tråden handlar om i min åsikt hur man får bort anden. Men är mycket missuppfattat om att en ande kan vara ond allt det där. Är mycket ifrån kristendomen det blivit så. Människor kan missuppfatta en frustrerad ande som ond men bara för anden är frustrerad betyder det inte att den är ond. Har stött på många väldigt frustrerade andar men aldrig en ond (jag själv tror en ande som någon anser är ond är har personen missuppfattat anden. På grund av de känslor man får ifrån anden. O inte är trevliga alls ) Men sedan är det ju ifrån person o person vad man deffinerar vad ond är. Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

Dioramabyggare
2016-12-25 20:26
#11

Sedan två, tre dagar känns det som att vi fick det mycket lugnare i bostaden, sedan jag sade till spöket att det ska lämna oss i fred, att det är vi som bor här.

The_pearl
2016-12-26 11:47
#12

Prova att be mer än gud om hjälp att få bort anden? Du har egna andar och väsen runt dig, tex änglar. Be de om hjälp att rensa bort det som du inte vill ha där! Det kan med hjälpa.

Dioramabyggare
2016-12-26 17:57
#13

#12: vad finns det mer för sorts väsen och andar?

Annons:
Dioramabyggare
2016-12-26 21:35
#15

#14: katter har vi redan, två stycken.

The_pearl
2016-12-27 08:46
#16

Det finns skyddsdjur, änglar, dina egna andar, det finns tomtar å vättar osv. Änglar är effektiva att be om hjälp! :)

Dioramabyggare
2016-12-27 09:11
#17

#16: ja, änglar tror jag på sedan jag "kom till tro" för ett trettiotal år sedan. Tomtar och vättar har jag enbart sett i julkalenderprogram och liknande. Vilka mina egna andar är vet jag inte. Hur fungerar skyddsdjur?

Amandla
2016-12-27 09:57
#18

#17 De kan även kallas för Kraftdjur (klicka på länken) och ibland totemdjur, vissa menar att Kraftdjur och totemdjur är samma, andra att de skiljer sig åt. Det finns en hel del gamla trådar, så använd sökfunktionen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: