Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1122 ggr
[Blue_Lugia]
12/17/16, 1:03 AM

Någon rör vid mig när jag är ledsen?

När jag är ledsen eller t. o. m gråter kan jag ibland känna som om någon petar lite på mig som för att trösta mig, eller inbillar jag mig? Vem kan det vara? Nära anhöriga eller en främmande ande?

Annons:
Tjeja
12/17/16, 5:40 AM
#1

Med största sannolikhet är det någon nära anhörig/bekant som rör dig. Oavsett om du känner vederbörande från detta liv eller inte är det i alla fall någon som bryr sig om dig och vill ge tröst med en påminnelse om att du inte är ensam i din sorg! 💕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Blue_Lugia]
12/17/16, 10:09 AM
#2

#1 Jag tycker det är jobbigt och obehagligt. Ger mig inget positivt alls. Önskar jag kunde be den lämna mig ifred när jag känner så.

Tjeja
12/17/16, 1:46 PM
#3

#2 Men det kan du! Det är bara att säga till! Förklara att du förstår att personen menar väl men att du tycker det känns obehagligt istället och vill att de slutar röra vid dig. Prata till personen/anden som om den är där eller som när man ber helt enkelt. Den som rör sig vill ju bara väl och trösta egentligen och behöver få veta att de hjälper dig bättre om du får vara ifred istället. 💖

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Blue_Lugia]
12/17/16, 3:29 PM
#4

#2 Känns jättekonstigt att prata som högt för sig själv. Det kan komma på jobbet också och om jag vänder mig om och säger åt vad det nu är för något kommer ju kollegorna fundera på om jag är riktigt okej i huvudet…

Tjeja
12/17/16, 4:30 PM
#5

Förklara behöver du för hoppningsvis bara göra en gång och det behöver inte vara just när du är ledsen, utan det kan du göra hemma närhelst det passar dig. Händer det ändå någon mer gång och på jobbet då så behöver du bara säga något kort typ "sluta eller låt mig vara" tyst som om du pratar lågt med någon nära eller som när man mumlar lite för sig själv liksom. Så ta samtalet ungefär som en bönestund närhelst du känner dig bekväm att prata utan att andra runt dig hör på. Spela roll om det känns lite konstigt. Det är ju inget konstigt egentligen utan bara att du kanske är ovan Inte konstigare än att prata i telefonen eller skriva brev. Ja det är klart känns det bättre att skriva brev till anden kan du ju göra det istället förstås lika väl. Är du ensam finns ju ingen som tittar konstigt oavsett vilket ändå. ;-) Lycka till! Det kommer ordna sig ska du se! Den som rör dig vill ju hjälpa och kommer försöka hitta något sätt att trösta dig som inte skrämmer eller känns obehagligt för dig istället. 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

fossingen
12/17/16, 5:44 PM
#6

#0 Någon som vill trösta verkar det helt klart. Upplever du det obehagligt så säg ifrån. På jobbet antar jag att du inte är ledsen`? Och du säger det sker då också. Så då vill någon ha din uppmärksamhet.

Ibland brukar någon dra i min luva när jag diskar och lagar mat.


Annons:
[Blue_Lugia]
12/17/16, 8:45 PM
#7

#5 Om det visar sig vara någon som inte tillhör min släkt och inte förstår svenska då? ; )

Tant Grön
12/18/16, 12:54 AM
#8

Kan det vara ett djur du har haft, en katt eller hund?

Tjeja
12/18/16, 12:57 AM
#9

De på andra sidan förstår själens kommunikation bortom alla mänskliga talade språk. Så bara du uttrycker det du avser att förmedla så förstår dem det! De är lika obundna av den fysiska världens språk som de är bundna vid sin fysiska kropp de hade när de levde liksom. Dvs fysiskt obegränsade i den här världen av materia. Så för att svara kort sammanfattat: tala vilket språk du vill, en ande förstår vad din själ säger oavsett vilket språk din kropp talar! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Blue_Lugia]
12/18/16, 4:40 AM
#10

# 8 Min hund är med än men kanin och katt har jag bla. haft men det var som barn dock.

Upp till toppen
Annons: