Annons:
Etikettövrigt
Läst 1958 ggr
jessR
12/11/16, 1:05 AM

Vad händer med oss när vi dör?

Hej! 

Har inte låst så många trådar härinne så det ämnet kanske redan är avklarat men om inte så undrar jag vad andra, ni tror händer när vi dör?  Finns det någon fortsättning eller tar det slut?  Jag själv tror på spöken men är tveksam om ett liv efter detta…. så jag är minst sagt motsägelsefull.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Annons:
Agda
12/11/16, 1:32 AM
#1

Jag tror på att själen vandrar vidare. Till något trevlig och vackert ställe.

När min tant dog så kom ett blått energifält och hälsade på mig (vid ganska exakt den tidpunkt som hon somnade in), jag tror det var hennes själ som sa farväl till mig. Det stod vid fotänden av min säng och lyste en kort stund innan den försvann.

[Lukasgraham]
12/12/16, 11:27 PM
#2

Jag tror att själen fortsätter att leva. 

Jag tror inte bara att man bara dör och allt blir svart och sedan ingen mer än så.

Det känns så konstigt att allt bara ska bli svart, att man bara slocknar och allt försvinner. Det känns verkligen som att det finns en själ ( min själ/andras själar) och att dessa själar kommer fortsätta att leva och lämna detta människoskal och bli något annat. Kanske försvinna till en annan dimension, eller någon underbar plats, eller att man får ett nytt liv i form av en annan skepnad. 

Jag önskar verkligen att man får träffa sina nära och kära som gått bort när man själv lämnar jordelivet, det känns tryggt att man har någon där på "andra sidan" som finns där och att man inte är alldeles ensam. Jag hoppas verkligen jag får träffa min farföräldrar och andra ur min familj.

Så ser jag på detta :-)

jessR
12/14/16, 4:08 PM
#3

Jag är som jag skriver i min fråga ambivalent. Jag har varit med om 2 saker som får mig att tro att det finns något efter detta. Vad dessa är vill jag inte skriva om här för då känns det inte som de är "mina" upplevelser. Dock känns det som att det vore för "enkelt" om vi bara slutade existera helt, vi är gjorda så komplexa och det finns så mycket mysterier i universum så det vore lika troligt som att vi skulle vara den enda levande planeten i universum.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

setfree
1/16/17, 1:32 PM
#4

#0 Jag tror på evigt liv. Så som bibeln beskriver.

Då blir det inte svart och go natt. Det är väl hoppfullt.🙂

tarantass
1/16/17, 11:41 PM
#5

Även folk som säger sig ha fått veta hur det är säger olika saker, så vem ska man tro på, ens om man själv tycker sig ha fått veta? Den som dör får se. Om det nu blir kvar någon som kan se.

Kanske alla har rätt? Kanske får alla det hen tror på?

Den som tror på ett himmelskt Jerusalem med gator av guld reserverat för de frälsta kommer dit och aldrig får se någon ofrälst mer (åtminstone förrän hen tröttnar på den bländande gatubeläggningen och ständiga saligheten); den som inte tror på något alls bara upphör (eller kanske upplever att hen upphör, eller att allt runtomkring hen upphör); den som tror att man tar en paus (med eller utan utvärdering av vad man har gjort hittills och beslut om nästa uppgift) och sedan går ner i nästa liv får uppleva det; den som tror att olika delar av ens person tar olika vägar får – ja, om man nu kan säga "uppleva" det; den som tror att vi får bygga våra egna världar kommer att finna sig leva i ett gigantiskt helvärldslajv eller kosmiskt lego; kanske händer flera av dessa eller andra saker efter varandra?…

Kanske ingen har rätt och något händer som vi inte kan ana härifrån?

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
1/17/17, 10:31 AM
#6

#5 Kanske ingen har rätt och något händer som vi inte kan ana härifrån?

Ligger nog mycket i det. Kanske. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
drömmare
1/17/17, 11:11 AM
#7

Ingen kan veta vad som händer efter. Ingen kan bevisa det , men man kan spekulera om det. Jag "tror" anden går vidare, för det är ett med det den kommer ifrån.

ogre79
1/18/17, 2:39 PM
#8

jag trpr på ett pararellt plats för oss efter vi har gjprt vårt här på jorden

EvyKiwy
1/21/17, 10:36 PM
#9

Hmm jag tror man inte vet men tror okså att det ligger i en själv tex jag tror att en ande är en själ som i te velat gå vidare och därav blev kvar på gränsen mellan vår verklighet och andarnas "overklighet" och att om man förlåter det som hänt hamnar man i en annan värld samtidigt är jag smått tveksam till världen då jag funderar på att om vi ser anar i människor form katt från och hund form varför ser vi inte Råttor? Varför inte Kor? Eller Får? Eller kanske Myggor? Det äe det ända som får mig att tveka. Fast det va inget

[Devya]
2/6/17, 4:36 PM
#10

Jag tror på att allt blir svart och mörkt. Med andra ord att man slutar att existera. Det är en jättestor tröst för mig åtminstone.

Upp till toppen
Annons: