Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1636 ggr
LilMe
12/2/16, 5:11 AM

Vad XXX händer?!? *HJÄLP!!!*

Detta hände mig nyss då jag skulle gå och lägga mig efter att ha försökt mig på lite olika saker från hjälp tråden. Bland annat "jordning"(hoppas jag minns rätt nu) och frågat om någon finns här men omformulerade mig snabbt till om  nära och kära finns här. och tänkte att det bara isåfall e dessa jag vill få kontakt med. Inget hände, inga inre bilder eller någonting. 

Så trött som jag var tänkte jag gå å lägga mig bredvid sambon. Han ligger ju så klart i kolsvart sovrum. När jag håller på att klä av mig för å lägga mig säger han plötsligt (med en väääldigt konstig tillgjord röst, liksom ivrig och obehaglig)

"Jag kan besöka dig i skuggorna om du vill, jag gillar dig!" och så lägger han armen med handen riktat mot mig där jag står precis bredvid.

Jag känner GENAST ett STARKT obehag då min sambo brukar kunna mumla/skrika i sömnen men INTE med sån röst (det lät verkligen INTE som honom…). ALDRIG hört och vi har hållt ihop över 4års tid.. Jag känner hur det till å från börjar svarta lite framför ögonen.

(är inte svimfärdig eller något)

Jag frågar min sambo "Varför säger du så?"

Då svarade han med något mer normal röst "jag vet inte"

(han sover under hela tiden)

Då svarar jag att " Näe okej. Men det vill jag inte iallafall"

Sätter på mig kläderna och "går raka vägen" hit. 

Vad XXX kan det ha varit?!?

Jag vet att min sambo försökte sälja sin själ till djävulen när han var yngre, men han är en av de som inte tror på andar och övernaturliga saker utan hittar gärna en "naturlig" förklaring på allt..

Detta kändes verkligen obehagligt!

Är det en slump å att han prata ivrigt,konstigt å sa så i sömnen eller vad är det som händer??

Jag tog bort några svordomar/Amandla

Annons:
LilMe
12/2/16, 5:18 AM
#1

TILLLÄGG: När jag säger att; "Näe okej, men det vill jag inte iallafall"

Låter det som ett besviket(?)läte vill jag minnas.. Vart så himla obehagligt så tänkte inte så mkt på exakt vilket läte det var, eller om jag minns fel. Skrev bara ner exakt de han hade sagt, men kommer inte ihåg om det var en suck, eller ett annat läte..

Meta4
12/2/16, 7:14 AM
#2

Han pratade bara I sömnen. Take it easy…

LilMe
12/2/16, 7:21 AM
#3

#2 Hur förklaras just de ordvalen å den rösten isåfall?

borde ju hört de sättet han pratade på förut under dessa år tänker jag. Å han brukar inte säga såna skumma saker. (han brukar mest vara förbannad å skrika fula ord i sömnen eller tvärtom; vara ledsen.) Men han brukar aldrig "göra till" rösten på detta sättet. Därför de kändes så creepy.

setfree
12/2/16, 8:28 AM
#4

#0 Detta hände mig nyss då jag skulle gå och lägga mig efter att ha försökt mig på lite olika saker från hjälp tråden. Bland annat "jordning"(hoppas jag minns rätt nu) och frågat om någon finns här men omformulerade mig snabbt till om  nära och kära finns här. och tänkte att det bara isåfall e dessa jag vill få kontakt med. Inget hände, inga inre bilder eller någonting. 

Vad ville du uppnå med detta? Sökte du kontakt med "någon"?

Magi-cat
12/2/16, 8:55 AM
#5

#0 Ta det lugnt! Du säger själv att din sambo brukar skrika fula ord, vara ledsen osv under sömnen, det vill säga att han inte är som när han är vaken, han drömmer. Den här gången reagerade du extra mycket eftersom du gjort övningar innan och du var klarvaken.
Ta det lugnt med övningarna och tänk inte mer på det som hände än vad du skulle tänka på en vanlig dröm.

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

LilMe
12/2/16, 11:29 AM
#6

#4 Ja, jag försöker öva på "min förmåga" som flertalet andra sagt att jag har, bara att jag inte "vetat om det". Sökte kontakt med nära bortgångna släktingar, men utan resultat.

Annons:
LilMe
12/2/16, 11:36 AM
#7

#5 Jo, men aldrig att hela hans SÄTT att prata på ändras eller att han som sagt pratar med "annan" röst. Lät inte ens likt honom överhuvudtaget, de är just därför jag reagerade som jag gjorde, för sättet han pratade på var så 100% inte han, Han gör aldrig till sin röst i sömnen annars å aldrig annars heller för den delen. (ja, om han inte jävlas med mig då, då kan det ju bli lite pluttinuttit) och självklart också p.g.a att jag försökte mig på de två väl beskrivna övningarna från hjälp-tråden.

Det var första gången jag testade dessa övningar och absolut ska jag handskas med dessa på ett respektfullt och kärleksfullt sätt. 🌺

Magi-cat
12/2/16, 11:44 AM
#8

#7 Han drömde och du var extra uppmärksam efter övningarna. Betrakta det som en dröm, släpp det och var inte orolig. 🌺

Om du vill göra övningar, vänta tills allt känns helt bra igen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

LilMe
12/2/16, 11:50 AM
#9

#7 Okej, tack för din tid och dina lugnande ord!🌺 🙂 absolut, tänkte inte göra det på ett tag mer än bara själva "rotnings-övningen" för den lugnade mig verkligen och jag är i en sådan period i livet med mycket stress och för mycket i huvudet just nu. Så får nog försöka meditera och hitta mitt sätt att finna inre lugn och vänta tills saker lugnat sig innan jag försöker mig på själva kontakten igen.

The_pearl
12/2/16, 11:50 AM
#10

Min sambo har också gjort som du beskriver om din sambo. Han har aldrig pratat i sömnen innan han träffade mig, men när vi flyttade ihop så började han prata om en massa konstigheter. Han brukade peta på mig, sen vände han sig om o pratade med någon annan. Jag är väldigt öppen och min sambo var tydligen det på natten. Jag o mitt medium kom fram till att han fick kontakt på nätterna. Ibland pratade han till mig, ibland till någon annan. Och hans röst var annorlunda när det var andligt besök. Han drömde o pratade såklart i sömnen annars också, men det var jättetydligt när inte var vanligt snacka i sömnen prat. Du behöver bara vara lugn när det händer. Fråga honom om det är oklart när han pratar sådär. :)

LilMe
12/2/16, 12:03 PM
#11

#10 Vad skönt att det finns någon som kan förstå och framförallt verkligen veta vad det är jag pratar om! 😊 Har fått samma förklaring som du ger nu av en som är jätteduktig inom det andliga och han sa också att det kunde vara så att han får kontakt i sömnen. Och att det kunde varit någon som kanske faktiskt svarade på min övning och pratade "via" honom men inte som att han skulle vart besatt just då eller något sånt, utan bara liksom "lånat talförmågan" litegrann. (tror det var ungefär så han menade iallafall) men är inte hundra.

Jo det sa han också haha 😃, jag är ju mörkrädd sen barnsben så jag kopplar ju mörker till läskiga saker. Jag är ju så ny inom det här och vet inte hur jag ska använda förmågan än, men jag hoppas på att jag ska lära mig i min takt så jag kan känna mig trygg så jag inte visar någon form av respektlöshet när jag ber om kontakt och får det å så avfärdar jag den som vill säga hej. Det känns ju rentav skitelakt ju. 

Tack så jättemycket för att du ville ta dig tid å dela med dig av dina upplevelser!🌺 Ska absolut försöka att inte bli lika rädd om det händer igen. Var nog mkt p.g.a att det är första gången just detta händer mig om det nu var så, och så var jag verkligen inte beredd då jag hade "gett upp" övningen för den gången och skulle gå och lägga mig 😃

fossingen
12/2/16, 3:40 PM
#12

#11 Ta det i lugn takt med övningarna, andevärlden och en själv kan även spela ett spratt ibland. Börja sakta men ta en dag i taget och försök inte för mycket i början. Jorda dig är väldigt bra övningar. Ett tips är att försöka ett tag tidigare så du inte ska sova precis efteråt så du blir rädd :)


[ljusmirakel]
12/2/16, 5:24 PM
#13

# 0 Du kan vara alldeles lugn i det här och The Pearl skriver nåt väldigt viktigt eftersom andevärlden kan använda vår röst, vår fysisk som redskap för att kunna förmedla sig i ord och man kan jämföra det med en form av trance.

Trance är ett avslappnat tillstånd som en del av oss jobbar med på olika sätt vilket ger andra sidan en möjlighet att nå fram till oss på ett djupare plan.

Att din sambo skulle sålt sin själ till djävulen i unga år handlar mer ett sökande som så många unga gör antingen av ren nyfikenhet, spänning, pubertet  eller egen bitterhet men det där är inget alls att lägga någon som helst vikt vid eftersom den formen av andlighet enbart består av egna rädslor och destruktivitet alternativt nyfikenhet i unga år där många ska prova på det mesta. Det är ingen verklighet utan ett eget skapande av spänning  men ingen som helst existens.

Under sömn sker så mycket med oss och beträffande dina övningar så öppnade du upp dina kanaler och får en annan känslighet som sen skapade din rädsla en rädsla som du kan släppa omedelbart och komma ihåg att våra ande vänner alltid kommer med renaste kärlek till oss och ingenting annat.

Rädsla den kan spela oss många spratt så bara andas ut och försök stressa ner som du skriver så ska du se att allt lägger sig och du blir omsluten av harmoni från andevärlden. för det är det enda som dom vill ge oss, kärlek och harmoni.

Annons:
LilMe
12/4/16, 6:31 PM
#14

#11 Det var ett väldigt bra tips, att inte ta det precis innan läggdags! Det där med logiskt tänkande är inte alltid min starkaste sida 🤐 Det ska jag absolut göra! Tack för din omtanke! 🌺

#12  Jo jag har börjat blivit införstådd med det nu, alla är så fina och berättar på lugna och fina sätt så att man förstår, utan att klanka ner på en när man e så ny som jag faktiskt e. Himla snällt av dig att lägga ner energi och skriva dina lugnande och uppmuntrande ord. Jag ska absolut ta med mig det ni sagt och försöka att inte bli rädd när något sådant här händer. Jag var nog bara väldigt väldigt oförberedd då jag faktiskt inte visste att det kunde hända! 🌺

Upp till toppen
Annons: