Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1117 ggr
minitinijattor
11/29/16, 7:23 PM

Osäker i lägenheten

Enda sen jag flytta in i min lägenhet har jag känt mig osäker, nästan så jag gått på tårna och är spänd till och från och får rysningar. Även fått tvångstanken att jag måste kolla om dörren är låst hela tiden även fast jag vet att jag låst den. Sett någon person då och då, någon brukar även fråga mig Vad gör du? Har även jättesvårt att lyssna på musik med hörlurar måste hela tiden kolla upp som att jag skulle se någon. Bestämde mig för att göra en läsning i förrgår via bild. Denna person började med läsningen tidigare en vad hon sa och jag märkte inte det så jag satt och lyssna på musik. Helt plötsligt kollar jag upp och ser en svart massa framför mig och tappar nästan andan. Trodde det var en människa men det var det inte. Det var samtidigt som hon hade påbörjat läsningen. Efter denna läsning känns det värre? Känner mig ännu mer osäker i lägenheten och ännu mer spänd. Hon berättade att jag hade en glad och sprallig energi i lägenheten. Har bett han att gå flera gånger men det tycks inte hjälpa. Vad ska jag göra?

Annons:
Dioramabyggare
11/30/16, 4:06 AM
#1

#0: vad är en "läsning" för något?

Själv har jag varit med om en händelse jag inte är "bekväm" med; en 6 centimeter stor handdukskrok med sugpropp lossnade vid ett tillfälle för flera månader sedan från sin plats på väggen, och sedan är den försvunnen. Jag har lyft på tvättmaskinen, till och med flyttat den för att se om den hamnat under maskinen. Jag har tittade under badkaret och under toalettstolen, och där var den inte heller. Jag undrar "vem" som tagit den där handdukskroken, och varför…

Häromdagen när jag behövde min hårtrimmer som jag alltid förvarat i en 1,5 literslåda med lock så lyckades jag inte hitta den… (förhoppningsvis är den bara "bortstädad")

Någon "massa" som du skrev om, eller annan "skepnad", har jag inte sett eller känt av här i lägenheten, men däremot var jag med om en otäck upplevelse när jag bodde i en stad i annat län för ett tjugotal år sedan.

minitinijattor
11/30/16, 12:34 PM
#2

Någon läser av en, man kan få en annan syn och vinkel på hur man kan tänka på saker. När saker försvinner hos mig brukar jag lägga en öppen sax och en nyckel i fönstret. Brukar funka, det sägs att dom som tagit grejerna ser hur desperat man är att få tillbaka dom igenom det.

Dioramabyggare
11/30/16, 3:22 PM
#3

#2: hur funkar det då, att få tillbaka de sakerna? Varför just en sax och en nyckel?Måste saxen och nyckeln ligga i samma rum som sakerna försvann från, och hur länge? Funkar det med vilken sorts nyckel som helst? Vad händer när man lägger en sax och en nyckel i fönstret?  "Känns" närvaron av någon sorts "energi" i rummet? Jag tycker det känns ruskigt att testa den metoden… 😐

[ljusmirakel]
11/30/16, 5:22 PM
#4

# 0 Många gånger kan våra  egna rädslor spela oss stora spratt och andevärlden kommer enbart med renaste kärlek och ljus. En fråga, har någon i din närhet nyligen lämnat jordelivet ? det kan vara en anhörig eller vän vem som helst som du haft god relation till.

Jag tänker också att det kan vara en guide och är man öppen för andevärlden men inte vet hur man ska hantera kommunikationen så kan det te sig skrämmande och man vet inte riktigt hur agera eller bete sig när närvaron är påtaglig.

Saker som försvinner är ett exempel av många att dom vill ha våran uppmärksamhet, skuggan som du såg när du fick en läsning är egentligen inget konstigt alls eftersom en läsning öppnar upp kanalerna och andevärlden ser ljuset hos oss och så dras dom till oss för att visa att dom är med oss på alla plan.

Dörren, är det dina egna tankar eller känns det som om någon annan säger till dig som med frågan vad gör du ? känns det lika, hör du lika för det här är så enkelt att dom bryr sig om oss och vill oss så innerligt väl men vi själva kan frammana rädsla om vi inte är vana eller förstår hur deras kommunikation går till.

Dörren kan vara så enkelt att du är rädd om din bostad och undermedvetet påminns om att kolla dörren en gång till vilket inte alls är något märkligt för så gör dom flesta men går det överstyr och man måste hem igen bara för att kolla så får man så lov att släppa den tanken om den blir till ett tvångsbeteende som man själv lider av. Här vill jag säga orden lita på dig själv, har du kollat dörren ett par gånger så kan jag garantera dig att den är låst. 

Du behöver inte känna obehag eller någon form av rädsla eftersom andevärlden enbart består av godhet och kärlek men ibland kan dom göra saker för att få våran uppmärksamhet som  vi kopplar samman med rädsla.

Det går tyvärr väldigt mycket Skrock i det här och har gjort i alla tider vilket beror på människan själv att hon antingen inte förstår eller skapar sin egen rädsla om närvaro infinner sig.

Låt oss tänka på att andevärlden vid en manifestering använder sig av metoder som för många känns väldigt främmande, en del av oss är vana och bara känner ro och lugn med närvaron medan andra får en rädsla en obefogad rädsla vi absolut inte behöver bära med oss eftersom dom kommer med ren värme och kärlek till oss alla sen att vi tolkar in fel är en naturlig reaktion på något som vi inte förstår.

Du har bett energin lämna och gå men det är så enkelt att har någon något att förmedla så vill dom som oss nå fram och vi går ju inte bara iväg om vi inte fått vårt sagt tvärtom så ger vi oss inte,.

Mediet du anlitade borde  har vart mer noggrann med information och förmedlat inte bara sagt du har en sprallig glad energi snarare borde mediet ha länkat er samman med en kommunikation så vem än det är som besöker dig får säga sitt och att ni båda fått känna igen varandra.

Dom är som oss för vill vi ha något sagt så ger vi inte upp innan vi fått ordet och samma med andevärlden dom vill förmedla sig och här tolkar många in rädslan när en närvaro blir påtaglig.

Var inte rädd för det finns inget att vara rädd för med andevärlden tvärtom däremot kan du behöva ett medium som verkligen kan länka mellan världarna och på så vis avtar närvaron och åter min fråga har någon lämnat jordelivet som du kan tänka dig vill ha kontakt med dig ?  för där kan du ha det enkla svaret på det som du upplever.

[Hukanson]
11/30/16, 5:40 PM
#5

Om jag har förstått dig rätt har du ringt till en sk medial person som kan "läsa av dig" på avstånd och ge ett omdöme om dig som person via telefon…han har talat om för dig att din bostad är ljus och trevlig men när du pratade med honom märkte du att hans närvaro hemma hos dig var som en svart skugga…du blev rädd och osäker…du undrar om detta är rätt? Kanske du gjorde ett misstag som började med detta…kanske han börjar ta fördel av din osäkerhet och situationen för sina egna maktanspråk…? Hur ser du på detta..?

[ljusmirakel]
11/30/16, 6:01 PM
#6

# 5 Men fy vilken pessimistisk syn på andevärlden, mörka andar vad är det för något påfund  jo en ren vanföreställning ur jordiska perspektiv där vardagen kan se mörk ut medan våra liv i evigheten är enbart ljus.

TV, hmm inte tillförlitligt det minsta för dom dramatiserar med ljus, ljud, musik med mera medan andevärlden inte behöver dramatisera något alls i sin vardag.

Flytta till en renare plats, hur vore det om man lärde sig att leva sida vid sida istället med ande vänner för att skapa vanföreställningar om en värld som bara vill oss  väl.

Någon lär ju bo i lägenheter, hus med mera så ska alla flytta menar du ??? Vad dumt !

Annons:
Dioramabyggare
7/23/17, 12:16 AM
#7

#2: Igår kväll var jag med om en överraskande händelse, på tal om den där handdukskroken… jag hittade den i tvätttunnan när jag skulle lägga in tvätt i tvättmaskinen. Men hur kroken hamnade där har jag ingen aning om…

🤔

Upp till toppen
Annons: