Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1350 ggr
LilMe
2016-11-28 05:16

Finns han hos mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

För lite mer än 4år sedan fick min bästa vän och soulmate somna in. Min lycka i livet, min fina fina vän. Vi hade ett speciellt band mellan oss och det fanns ingen jag litade på mer. Vi kände varandra utan å innan. Han var mitt allt från 9 års ålder tills han fick somna in 05.11.2012. Fritte vart 31år gammal. Jag undrar om någon kan känna av om han kommer å tittar till en emellanåt? Och om han hatar mig för att jag lät det hända. När han skulle avlivas fick pappa hålla i honom. Jag stod ca 2m framför. Gubben som skulle sköta de hela satte slaktmasken mot hans huvud, men Fritte drog upp huvudet, upp över pappas huvud å la huvudet på hans axel å kollade på mig.. jag sa; "det är okej, var inte rädd! Jag kommer hitta dig igen och då är det vi föralltid". Han tog sakta ner sitt huvud och stod still tills det var klart.. Det gör ont i mig att skriva detta. Men det är bilder i huvudet som aldrig försvinner. Han föll ner på höger sida. Jag sprang fram å kastade mig ner å bara grät, sittandes i den blodblandade leran och smekte hans ganasch och försökte stänga ögonlocket. Efter en liten liten stund fick pappa och en annan lyfta bort mig å vi började gå. Jag vänder mig om och ser hur gubben skär upp strupen på Fritte så blodet ska rinna ut (fick förklarat för mig att dom måste göra så och att det inte var meningen att jag skulle se det). Jag bara skrek rätt ut och föll ihop.. . Jag har aldrig blivit hel igen efter det. Å jag kan idag säga att jag för första gången sedan han dog är ren och nykter sedan några veckor tillbaka. Jag gick in för att förstöra mig själv totalt efteråt. Och visst har det varit nära.. Men idag ser jag positivare på många saker men det här är något jag aldrig kan släppa om jag inte kan få någon form av "avslut".. Han var verkligen mitt allt. Har aldrig älskat något levande så mycket.. Jag har drömt lite olika drömmar om honom men nu var det ett bra tag sen, å jag vet inte om drömmarna bara var just drömmar eller om de hade någon betydelse. Jag drömmer ibland att vi är ute å rider. Det är sommar. Högt grönt gräs. Vi rider på en stig jag aldrig sett förut. Jag är lycklig! Men det värsta är att när jag vaknar tror jag fortfarande att han lever.. å när jag vaknar till å kommer ihåg att han är borta sedan mer en fyra år sen, det är som att förlora honom igen. Gång på gång på gång. Finns det någon som kan känna av någonting? Det här har hållit mig i en deprission i så många år..

Annons:
[NeferNefer]
2016-11-28 07:23
#1

Min erfarenhet, och jag har fått höra samma från många, många vänner, släktingar och bekanta, är att våra kära djur är med oss även efter att de har gått över till andra sidan. Djuren är inte arga på oss om vi måste avsluta deras liv, för de förstår att det måste ske. Tvärtom, de känner vår sorg och förtvivlan och besöker oss i andeform för att trösta oss. När du känner Frittes närvaro så ska du lita på det.

En annan sak, som jag själv har upplevt med mina djur och som jag också har hört från flera vänner, är att djuren som vi har ett speciellt band brukar reinkarneras nära oss. Kärleksbandet oss emellan bryts inte av döden och de vill gärna komma tillbaka till oss, så de gör det om det går. Jag vet inte om de kan födas som ett annat djur än de var sist, men det är möjligt. Själv har jag bara upplevt att de kommer tillbaka som samma sort (hund blir hund igen, katt blir katt igen och så vidare), men det betyder ju inte att Fritte inte skulle kunna tänka sig att komma tillbaka som till exempel en kanin. Ert band verkar vara väldigt starkt och nära, så jag skulle inte alls bli förvånad om han en dag återkommer till dig eller någon nära dig så ni får träffas igen i fysisk form. Du känner igen honom på att det nya djuret beter sig på samma sätt som Fritte och har samma blick i ögonen. 

All lycka önskar jag dig nu och i framtiden 🌺

LilMe
2016-11-28 07:46
#2

#1 Tack så hjärtligt för ditt svar NeferNefer!❤️

Det är just det, att jag inte vet om jag känt av hans närvaro någon gång. Jag är inte så insatt i de här med att öppna sig å tolka saker som drömmar, känslor som kanske inte är ens egna osv. Det enda jag har att gå på isåfall är mina drömmar, att de ibland kan kännas så verkliga som när vi i drömmen är ute å rider. 

Hade även en dröm om att jag var på en tågstation någonstans, vet inte var, men  på perrongen fanns såna där gamla el/telefon ledningar som fanns uppe i luften förr (om du förstår hur jag menar?) och att Fritte var uppe på elledningarna och gick eller om han bara stod där, minns inte riktigt. Men känner att de kan väl inte betyda mer än att hjärnans fantasi inte har nån gräns när vi sover.

Blev väldigt berörd av dina ord, och jag hoppas bara att han mår bra och är mätt och belåten, är frisk å stark och varm! Skulle han, som du sa, komma tillbaka i någon ny fysisk form hoppas jag att jag skulle känna igen honom! Blicken skulle jag nog känna igen, hans ögon tröttnade jag aldrig på, de va så vackra, varma och kloka! Och om han besöker mig i andlig form, hoppas jag att jag kommer kunna uppfatta hans närvaro, det hade gett mig en inre ro på någe vis.

Tack så hjärtligt! Jag önskar dig all lycka också, är så otroligt tacksam att du orkade lägga din dyrbara tid på att berätta om dina och dina nära och käras upplevelser. Tack! 🌺❤️

flocken
2016-11-28 07:50
#3

Jag kan bara säga att han är med dig. 1 aug fick jag låta min tvillingsjäl Axel somna in. En stor svart hund. Alla som lärde känna honom så att han var en på miljonen. Vi var tillsammans dygnet runt. Det vi hade kommer jag aldrig uppleva med någon annan igen. Dagen efter var jag ute o gick i skogen med mina dagishundar. Då gick Axel vid min sida o knuffade på mitt ben. Han har suttit i mitt knä. Han visar vår nya hund saker som han ska göra. Något som bara Axel gjorde. Men som nu dexter gör. Blundar jag så är det inte Dexter som gör dessa saker. Det är Axel. Sorgen är olidlig när man misst sin livskamrat. Prata med fritte. Han hör. Kanske han ger dig ett Tecken att han är med dig. Sist jag pratade med Axel o sa att nu får du visa dig igen. Då gick axels koppel sönder i haken. Det som nu dexter använde.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[NeferNefer]
2016-11-28 07:54
#4

Klokt och bra svarat av dig, Flocken 👍🌺

LilMe: ett lätt och enkelt sätt för våra kära på andra sidan (djuren och även människor!) att träffa oss är faktiskt genom våra drömmar, för när vi sover är vårt kritiska, analyserande sinne avstängt. Då kan vi lättare se dem. Så jag tycker att du ska göra som Flocken tipsar om, be Fritte om Tecken på att han är nära, men be också Fritte att fortsätta besöka dig i drömmarna. Och faktum är att jag tror att varje gång du vaknar och tror att han lever, så är han där med dig just då. Du känner hans närvaro så starkt att du tror att han är levande fortfarande. Så du är mer känslig än vad du har förstått.

LilMe
2016-11-28 08:08
#5

#3 Jag förstår vad du menar med att det bandet har man bara en gång med en annan varelse, jag känner exakt likadant! 🌺 Men vad mysigt att han följer dina steg å lär din nya hund saker och visar att han finns med dig! Det måste ju kännas som en otrolig trygghet på nå vis och han måste verkligen ha älskat dig! Såna relationer är det inte ofta man får se med egna ögon.

Tack för tipset! Det ska jag absolut testa!  🙂

Tack så hjärtligt för ditt svar, din fina egna historia och din tid!🌺

LilMe
2016-11-28 08:16
#6

#4 Nu när du skriver det låter det ju faktiskt som att det kan stämma! För inga andra drömmar jag drömt har känts så verklig som just den när vi red på sommarängen/stigen som jag nämnde tidigare. Det var som att de senaste fyra åren inte existerat! 

Jag har nog bara blivit så förkrossad av att facea verkligheten varje gång att jag nästan ogillat drömmarna, men nu när jag fått lite nytt perspektiv på det blir jag nästan sur på mig själv istället. Jag ska absolut bara njuta av dessa drömmar i fortsättningen och jag ska försöka prata med honom, be honom visa sig i drömmarna och försöka vara öppen för de Tecken som ev. ges.

Begreppet känslig inom detta område, menas det med att man är mer mottaglig för andar än man kanske tror/vill erkänna?

Det händer mig ofta att jag helt plötsligt får gåshud, får plötslig huvudvärk som försvinner ganska fort igen (huvudvärken uppstår då som oftast bara i högra halvan av huvudet, jätteskumt) och att jag inte förstår mig på mina egna känslor. Senast igår natt låg jag å tvärtjöt i över en timme och visst att jag var lite ledsen över en grej, men inte så j*kla ledsen. 🤔

Annons:
[NeferNefer]
2016-11-28 09:01
#7

Ja, precis, du är mer mottaglig än vad du har trott eller velat erkänna. Så lita på den information och de känslor du får. Förmodligen är du som jag var när jag var yngre: du kan nog också ta upp andras känslor utan att veta om det. Så när du helt plötsligt blir jätteledsen eller arg utan orsak, fråga dig själv: är det här mina känslor? Lita på svaret du får. Om det inte är dina känslor, be att de återvänder dit de kom från. Det är också bra att ha lite havssalt i badvattnet om du badar i badkar.

Lycka till, jag tror allt kommer att vända för dig nu, sakta men säkert 🌺

LilMe
2016-11-28 09:24
#8

#7 Okej! Tack så jättemycket för dina råd och din information! 😛 de är just de känslorna jag tampas med som blir så överväldigande ibland, det är just sorg, ilska och andra negativa känslor. Hopplöshet också senare tid.

haha men va kul att du nämner just det!! Jag badar ALLTID 😃 älskar att bada å kan bada flera gånger om dagen! Får jag fråga vad havssalt är bra för? 

Tack, ja jag tror det jag också! 🌺

[NeferNefer]
2016-11-28 09:29
#9

Havssalt sägs rena auran, så har du det i badvattnet renar du dig själv från andras känslor och tankar 👍

LilMe
2016-11-28 09:31
#10

#9 Nu står havssalt på inköpslistan! 😃

tack så himla mycket för ditt engagemang! Det är fantastiskt ! 🌺👍

[NeferNefer]
2016-11-28 09:49
#11

Så lite så! 🌺🙂

Upp till toppen
Annons: