Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1165 ggr
LilMe
11/28/16, 2:28 AM

Kan någon hjälpa?

Hej allihopa! Jag har läst olika inlägg här och jag tycker det är så härligt att det finns många av oss som tror och vet att 'vi inte är ensamma'. Jag själv har ingen vidare djupare kunskap kring andevärlden och hur man kontaktar den, men jag känner att jag verkligen vill lära mig att öppna mina sinnen.. Men det jag skulle vilja ha hjälp med är att tolka något som hände mig för någon månad sen.. Jag satt i en park och drack någon öl med goda vänner och några jag inte känner så väl. Och plötsligt säger en äldre dam till mig, " Du borde få till ett medium. Dom har ett meddelande till dig från andra sidan". Jag hajade till och tyckte det var intressant då jag faktiskt skulle vilja få kontakt. Jag nämnde att jag ringt ett medium/tarotkortläggare förut å att denne sagt att jag har en äldre glad å busig man vid min sida. Det stämmer in på beskrivningen av min morfar på pricken om man ska tro min mamma. Han skämtade alltid å sa att hon fått mig för sina synder å sen skrattade han, han var en humoristisk man. Det har iallafall mamma sagt, han gick tyvärr bort när jag var för liten för att minnas honom överhuvudtaget. Den gamla damen sa då att min morfar var vid min sida just då (när vi satt där). Den värme och kärleken jag kände sprida sig i kroppen; det går inte att beskriva! Det var en himla mysig och fantastisk uppevelse. Har aldrig varit med om den känslan förut.. MEN av någon anledning ville hon inte berätta för mig vad det var för meddelande någon/några på andra sidan hade åt mig. Min morfar verkade inte vara involverad.. hon sa att hon skulle låta mig träffa hennes barnbarn som tydligen är ett medium men nu har månaderna gått och det vart inget då vi inte setts eller hörts sen dess. Jag har en olustig känsla över meddelandet. Jag vill så gärna veta om det stämmer eller om det bara var någon som försökte spela mig ett spratt. Jag är nog lite väl godtrogen ibland. Finns det någon som kan hjälpa mig ? Hur ska jag göra? Har bara en känsla av att det är bråttom. Eller är det min nyfikenhet? Är som sagt inte så bra på de här så all hjälp vore jag hjärtligt tacksam över! Jag drömmer inget vad jag kommer ihåg å har inte upplevt något vad jag lagt märke till. Hoppas det finns någon där ute som vet hur jag ska göra! Med vänliga hälsningar LilMe

Annons:
[NeferNefer]
11/28/16, 2:29 AM
#1

Låter som att hon försöker ragga kunder åt sitt barnbarn.

LilMe
11/28/16, 4:20 AM
#2

Dock sa hon att det inte skulle kosta något då jag faktiskt frågade om hon trodde att hennes barnbarn ville ha någon ersättning. Och hon antydde att "hon trodde det skulle vara bra för mig". Den äldre damen hade viss medial förmåga hon också. Men av någon anledning ville/kunde hon inte säga något mer än så om det.. Hon tyckte också att jag skulle träffa hennes barnbarn själv så jag vet inte om det var p.g.a att jag var i sällskap med flera andra. Därför jag känner mig lite som ett levande frågetecken.

[NeferNefer]
11/28/16, 7:29 AM
#3

Det är svårt att säga för mig, jag var ju inte med, men jag vill uppmana dig att gå på magkänslan. När du tänker på att gå till damens barnbarn, känns det lätt eller tungt? Om det känns tungt ska du absolut inte gå.

LilMe
11/28/16, 7:59 AM
#4

#3 Det är just det, jag kände mig upprymd och lättad på något vis. Trodde att jag skulle få svar på frågorna som gnagt i mig så länge. Men jag vet att det inte kommer bli något av det hela med hon och hennes barnbarn då jag inte känner någon av dom. Barnbarnet har jag aldrig träffat men bekanta till mig säger att hon ska vara medial. 

Jag vill bara veta om det stämde att det finns ett meddelande till mig från någon i andevärlden. Ett meddelande jag kanske inte är mottaglig nog för att själv kunna ta emot, tolka eller förstå. 

Jag har levt ett väldigt händelserikt liv trots min unga ålder, dock tyvärr många många dåliga händelser.

Och jag står idag som i ett svart rum och vet inte vart jag ska ta vägen riktigt. Jag mår skit dåligt och upplever så mycket ångest inom mig. Jag är tveksam om jag är i ett sunt förhållande och jag oroar mig för min mor och min fars hälsa av olika skäl..

Och jag vet att mormor pratade med mamma strax efter att mormor gått bort, hon hade smekt mamma på armen å sagt;"Du måste hjälpa din syster C. Du måste hjälpa A!" Mamma hade blivit livrädd, men det visade sig att moster just då levde med en man som slog henne sönder å samman - utan att någon visste det.

så ja.. Jag vet ju inte om det kanske faktiskt är så att någon släkting eller någon annan har något att säga mig, varna mig för, råda mig till eller vadsom. Jag är ju i en situation i livet då jag verkligen skulle behöva vägledning.

Så det kändes mer tungt att det inte vart av att träffa hennes barnbarn än för att gå dit.

MVH 🌺

Huygens
11/29/16, 9:52 PM
#5

Jag skulle fråga själv när jag har det lugnt runt mej. Jag skulle nog bestämma några frågor i förvägen så att jag var förberedd. Kanske ta en längre stund och känna efter vad jag får för svar.

Jag skulle använda någon valfri metod, som passade mej. Olika människor har nog olika metoder för att få kontakt och svar.

LilMe
11/30/16, 2:15 AM
#6

#5 det är bara det, jag har aldrig gjort det förut. 🤔 Jag vet liksom inte hur jag ska göra?  vet inte vilka metoder som finns. förstår att man måste försöka skingra sina tankar å det är något jag sällan lyckas med.. Brukar bli förbannad på mig själv på kvällarna när jag ska sova å tankar bara fortsätter svämma över inom mig. Jag kan liksom aldrig få det sådär" helt svart och tyst". Det är i princip omöjligt för mig :/

Annons:
Amandla
11/30/16, 9:34 AM
#7

Prova att läsa igenom Hjälptråden som är full med olika slags tips (klicka på länken).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Huygens
11/30/16, 11:00 AM
#8

#6 Jag har inte heller upplevt att det funkat att få det helt svart och tyst. Jag tycker tvärtom att det har hjälpt om jag kunnat visualisera något och bilder kommit till mej. Alla metoder är olika och det kan vara bra att prova sej fram.

Jag brukar välja något tillfälle då jag är utvilad på dagen. Sen kan jag visualisera något vanligt. Jag går i affären och ska köpa något. Plockar ner ett paket från hyllan och tittar på det. Funderar på hur paketet känns, är det en mjuk påse ris eller ett hårt paket kaffe? Till min överraskning möter jag någon i affären. Det kommer helt automatiskt vem denne är. Ibland återkommer bilden eller "filmen" och ibland kan jag inte få något ur innehållet, ibland känner jag att jag får tankar till mej osv. Plötsligt byter scenen och jag står på en strand, osv.

Jag har nog delvis hittat på min egen metod.

Upp till toppen
Annons: