Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1684 ggr
sarann23
2016-11-27 13:11

Gestalt i dröm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag undrar över en gestalt som jag mötte i en dröm. Det var en lång, slank, allvarlig  gestalt draperad i typ brunt tunt tyg ex flor/tyll med en liten flätad krans av samma material. Den saknade kropp men hade ögon som var som djurs ögon i natten när de träffas av ljus, alltså reflekterande, kallt ljusgula, runda.
Jag mötte gestalten i en källare i mitt gamla familjehem, nedanför trappen, där det i drömmen fanns ett litet runt träbord med två stolar. Gestalten talade inte men ändå förstod jag att den ville att vi skulle sätta oss ner och att jag skulle öppna upp "till andra sidan". Vilket jag gjorde tror jag, samtidigt som jag tänkte att den här gestalten är rätt skräckinjagande, men ändå så var jag inte rädd. Jag kände energi från när jag "öppnade upp" som att det skedde på riktigt och slutade att bara var en dröm. Även gestalten känns som någon som finns och inte bara en dröm-metafor.
Någon som vet vem det skulle kunna vara som jag mötte? Eller om det finns någon tolkning? Bifogar en skiss på hur den såg ut. 

Hälsningar,
Sara

Annons:
[Hukanson]
2016-11-27 14:35
#1

Det kan vara en avliden släkting till familjen som vet om ditt teoretiska intresse men vill att du får en mer verklig förståelse av den riktiga andevärldens existens. Drömmar kan vara så intensiva att de känns verkliga…speciellt om det är på gränsen till Det Övernaturliga.

fossingen
2016-11-27 16:01
#2

#0 Är det något speciellt som du känner för huset eller källaren där?


[Hukanson]
2016-11-28 17:59
#3

Efter att ha sett teckningen får jag en bättre förståelse tycker jag om att detta är en litet otrevlig ande som försöker "komma hem till dig" i en undergång för att få gemenskap…men det är nog inte att rekommendera kanske när han är klädd så underligt och har så djuriska ögon….och du får inte någon känsla av vördnad alls vad jag förstår…men du är tydligen av intresse för denne andevarelse att kontakta och kommunicera med…men i vilket syfte? det är ju underligt att framstå som skräckinjagande men ändå vara "snäll"?

Choklad
2016-11-29 10:19
#4

Det här är inget farligt.

Det känns som din guide, eller en av dem- och denne kommer nu till dig därför att du är mogen att just öppna upp till andevärlden och h*n kommer att vägleda dig och beskydda dig.

Just att h*n är mörk, betyder inte att h*n är farlig. (ibland blir de mörka då de kommer på besök) 

Och de lysande ögonen är inte heller något Tecken på att det är något farligt

Vi tar ofta för givet att sådant vi ser från andevärlden är farligt bara för att det ser farligt ut, dvs sådant som vi har lärt oss av vuxna och annat då vi växer upp. 

Troligen har denna varelse redan öppnat upp dig och nu kommer du att uppleva saker som du inte har gjort förut, spännande detta.

Att ni möts i källaren, betyder troligen att nu kommer du att bli visad minnen som du har glömt, de kanske är jobbiga så du behöver guidens stöd. Ni börjar från grunden s.a.s. Lysande ögon kan visa på att du kommer att se med andra ögon, se sanningen t ex, och  att sådant som du varit rädd för kan bli sett i ett annat ljus.

Lycka till 🙂

Tänk på att rädslan förmörkar, man ska inte vara naiv, men inte för rädd heller. Försök att behålla ditt sunda förnuft.

U R us

J-Artur-K
2016-11-30 00:16
#5

#0 Kändes känslorna djupt o klart som att du var där på riktigt ? 🙂

Ny dag nya möjligheter

RoxannaS
2016-11-30 06:40
#6

Åh vad spännande. Hoppas de kommer fram mer. :) #0 Du får berätta om det händer något mer :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: