Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 1237 ggr
Killen
2016-11-24 21:41

ametist

Köpte igår en ametist kristall. De sa att man skulle lägga den under huvudkudden så skulle den hjälpa en att sova bättre och drömma mindre. Men jag sov verkligen skit. Så undrar om det stämmer att man ska sova bättre m ametist? Och räcker det m en sten eller behövet man fler?

kissmekate.blogg.se

Annons:
fossingen
2016-11-25 15:39
#1

Vad jag vet ökar Ametist drömmar. Men det ska avfärda negavitet alternativt lugna. Men samtidigt är det en väldigt kraftfull variant för Meditation och öppnande för det tredje ögat. Själv skulle jag inte använda den för sömn och ro.
Om du inte rengjort den eller laddat den innan du började använda den råder jag dig att göra det.

Ett tips är annars en drömfångare. :)


Killen
2016-11-25 22:26
#2

Nej har ej rengjort. Hur gör man? (Kan absolut inget om kristaller). Jag har alltid sovit dåligt, så hoppades att detta skulle hjälpa. Men har de 2 senaste nätterna (de nätterna jag har haft kristallen) drömt och sovit mycket dåligt, men det händer mycket dåligt privat så kan ju vara det

kissmekate.blogg.se

fossingen
2016-11-26 15:39
#3

#2 Man kan skölja av i rinnande vatten, men det bästa är exempelvis bäckar i naturen. Men vanligt vatten funkar. Sedan kan man låta den "vädras/laddas" i sol/månljus eller helt enkelt stå ute en stund. Du kan pröva det och se om du märker någon skillnad.

Annars råder jag dig att prova annan sten eller drömfångare.


Killen
2016-11-26 16:10
#4

Tack ska testa det.

kissmekate.blogg.se

fossingen
2016-11-26 17:20
#5

#4 Du får hojta till hur det går. Hoppas det ska funka för dig :)


Killen
2016-11-27 19:40
#6

Sov bättre faktiskt, vet inte om det var pga rensningen eller att jag var helt slut efter de andra nätterna, får se hur jag sover i natt.

kissmekate.blogg.se

Annons:
älvornas dal
2016-11-27 20:38
#7

Tror att det finns en sajt här på iFokus som handlar om kristaller. Stenar.ifokus kanske? De kan säkert mycket om ametist.

Men annars ametist är lugnande på så sätt att du får lättare att slappna av när du ska mediter t.ex. och inte så mycket för att du ska somna.

Killen
2016-11-27 20:47
#8

#7 aha kände ej till den sidan, ska kolla. Ok, jag läste bara på vad det stod för info på en sida där jag köper rökelser och hon i affären sa det till.mig, att man skulle ha den under kudden osv. Jag kan som sagt inget själv utan vill bara kunna sova bättre (har prövat sömntabletter receptbelagda men det hjälper ej).

kissmekate.blogg.se

fossingen
2016-11-27 23:19
#9

#6 Hoppas det fortsätter funka. Många ggr man köper en sten eller krystall har folk rört på de så många ggr att vissa energispår finns kvar av ex dem, eller att stenen/kristallen är full av neg energi att den behöver ny energi eller renas så att säga. :) Därför rengör/laddar man de innan användning. Många som säljer sådana saker kan  eller nämner aldrig sådant, men det är ganska viktigt.


Choklad
2016-11-28 11:32
#10

#0 

En ametist gör att man drömmer mer, eller rättare sagt, kommer ihåg fler drömmar än vanligt, den hjälper till att öppna upp mot andevärlden mm , har man en bergkristall med ametisten, så förstärks det hela. 

Vad gäller drömfångare så tänk på att köpa en drömfångare som är tillverkad på rätt sätt, de med t ex dukar i mitten och "livets träd" mm funkar inte.

 En äkta drömfångare har ett "spindelnät" inuti ringen, med en sten ,  fjäder, eller pärla t ex -   de goda drömmarna släpps igenom så att du bara drömmer dem, så en drömfångare hindrar enbart de onda drömmarna,  du kan fortfarande drömma ändå.  Och en drömfångare ska egentligen hänga fritt i vinden eftersom indianerna trodde att det var från vinden som drömmarna kom, men den kan också hänga i fönstret så att morgonens första solstrålar kan bränna sönder de onda drömmar som har fastnat i nätet. 

Man kan också ta med sig sin drömfångare ut i nattens månsken, skaka om den och då försvinner de onda drömmar som har fastnat i nätet. Men de goda finns kvar. Om du inte redan har drömt dem. 

Allt enligt legenden 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: