Annons:
Etikettandlighet
Läst 1424 ggr
ladyrosette
2016-11-12 17:24

Rysningar

Hej! Jag får oförklarliga rysningar, så kraftiga att jag rycker till. Jag märker ingen "förvarning" till när dessa kommer, utan det kan komma när som helst. Detta händer ibland med flera veckors mellanrum och ibland flera gånger om dagen, så det är väldigt osammanhängande. Jag har aldrig hört något liknande och har försökt googlat mig fram men hittar inget. Till detta hör att jag som barn varit ganska öppen och märkt av andevärlden, men inte längre (på samma sätt). Någon som har en förklaring till detta? Andligt som icke-andligt förstås! :)

Annons:
J-Artur-K
2016-11-12 17:35
#1

Kan ju ha flera förklaringar men möjligt att man kan känna så som exempel en ande som man får obehaglig känsla av är något meter ifrån en och man känner av den.  Vi säger att vet av vad man känner att det är en ande o man får obehaglig känsla av den så kanske man inte får rysning men när man inte vet av vad man känner så blir det mer överraskande o igenom det blir det som en rysning ifrån ingenstans

Men är bara om det handlar om en ande kan säkert finnas flera andra förklaringar.

Ny dag nya möjligheter

ladyrosette
2016-11-12 18:00
#2

Tack för svar! Ja, så kan det vara. Detta började för ca 2 år sedan ganska kort efter ett dödsfall i familjen. Har förstås övervägt många alternativ till förklaringar men kommer aldrig fram till något. Det händer dock oftare när jag är med en specifik person och hemma hos honom, men det händer även när jag är själv. Luddigt förklarat av mig kanske…

J-Artur-K
2016-11-12 18:21
#3

#2 svårt att veta är nästan inga detaljer. Om ex du fick känslor förutom rysningen o du kan beskriva känslorna kan sådant berätta en hel del möjligt viss. Om det är på på mer är två olika platser det händer o sådant.

Ny dag nya möjligheter

ladyrosette
2016-11-12 18:35
#4

Oftast är det obehagskänslor eller att jag är iakttagen.

J-Artur-K
2016-11-12 19:57
#5

#4 Var det jag ville du skulle berätta utan att jag tog upp just det du berätta nu för var det jag kände .

Ny dag nya möjligheter

[ljusmirakel]
2016-11-14 18:16
#6

# 0 Det du är med om är inget ovanligt alls och visst det kan vara andligt men även rent fysiskt men att andevärlden kommer med rysningar, frysningar med mera är ett känt fenomen.

Kan du utesluta dom fysiska så kan det vara andligt men innan du gör det vad får du för känsla och vad ser du inom dig ? där har du svaren om det är andligt eller din egen tanke.

En ande som tar på oss är inte mer annorlunda än om en människa vidrör oss och det är också något att gå på för dom kommer aldrig med känslor av obehag, tvång eller annat snarare i all enkelhet precis som om våra nära och kära kramar om oss och har så alltid gjort i  alla tider där har vi ren kärlek.

Annons:
Upp till toppen
Annons: