Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1212 ggr
braaanji
10/17/16, 3:57 PM

Storseans

Hej! För förstå gången i mitt liv tog jag kontakt med ett medium. ja, eller jag bokade biljetter till en storseans med ett känt medium. Mina förväntningar var faktiskt ganska höga och jag hade förväntat mig att mina anhöriga skulle stiga fram. Typ att dom skulle "skrika" efter att bli hörda 😊 Ja kände i hela rummet när de "vibrerade" och kände mig så förväntansfull! att snart så kommer han till oss. Men nej de gjorde han inte. Var många andra som han inte heller kom till såklart så egentligen ingen konstigt med det. Jag var bara bergssäker på att mina skulle stiga fram. Nu när dom verkligen hade chansen! Jag tror väldigt mkt på andevärlden men ja skulle så gärna vilja få ett bevis på att de faktiskt existerar. För efter den här storseansen så blev jag faktiskt inte mer övertygad utan bara mer och mer skeptisk. Inte på att den inte existerar utan på om ngn ens har kunskapen att förmedla mellan liv och död. Dom döda som trädde fram till sina släktingar gav hen inga speciella eller utförlig beskrivningar av utan mera sånt som hade kunnat passa in på många. Kändes som att hen enbart körde med Cold reading och jag var inte speciellt imponerad men då har jag ju inte heller pratat med dom som hen faktiskt pratade med. Men som sagt Cold reading. Men vad tycker ni? Hur fungerar sånt där? Vill gärna höra era tankar och kunskap inom sånt här. För jag var verkligen inte nöjd med detta. Kändes som mkt reklam om dyra telefonnummer och att man skulle boka sittningar med denne. Som att hela stor seansen enbart var en reklam som skulle göra att man kom tillbaka om och om igen. Jag gick därifrån med en tomhet och med en känsla att aldrig ta kontakt med ett medium igen.

Annons:
utlandssvensk
10/17/16, 8:49 PM
#1

Det ar som med mycket annat att det finns bra och daliga medium. Min erfarenhet ar att INTE ga till "butiker" som har ett medium som typ sitter dar och tar emot kunder. Dom basta medium jag pratat med sitter i sitt egna hus/lagenhet och kan i princip bara ta emot 1 eller kanske 2 per dag for dom sager dom sager att det tar aldelles for mycket energi for att orka mer.

Det ar iallafall min erfarenhet. Sa aven om den du gick till inte fungerade sa skulle kan rekommendera att du prova nagon annan.

Lycka till!  :)

katsy
10/17/16, 10:58 PM
#2

Jag har inte varit så "storseans" men väl en liten i grupp. Hoppades oxå såklart, det var ju därför jag gick dit. Först var det beskrivningar som kunde passa in på många men sedan blev detaljerna fler och den som fick sin kontakt kände igen sig och fick höra mer. Spännande!

Jag tror ändå att om du verkligen vill få kontakt med "dina" så bör du boka en privat sittning. Det har jag varit på 2 ggr och det lär bli fler 👻

[kroppochsjäl]1
10/18/16, 12:09 AM
#3

Medium är  människor och vi människor är mycket olika och arbetar på olika sätt. Jag brukar säga så här" när man pratar med ett medium eller helar så ska man få ett bra intryck av människan, om man inte får det så skulle jag nog inte söka mig till en sådan person". Människor som lever i harmoni med sig själva och sysslar med andlighet "på ett äkta sätt"  försöker inte sänka andra utan lyfter upp andra d.v.s efter ett samtal ska du må bättre. Nästa alla medium kan kanalisering ( skapa kontakt med andevärlden) men det är inte de ( medium) som  bestämmer vem ska få dyka upp på seansen. Det kan vara så enkelt att det  finns någon annan i publiken som behöver mer "akut" hjälp i form av information.Du förstår säkert vad jag menar.  Det är högre krafter som styr detta.

 Ge inte upp andevärlden finns :) Det som är ämnat för dig kommer alltid fram till dig på något sätt.

Det har ingen betydelse om seansen äger rum i en lokal eller hemma.

 Du får mer privat information på en privat sittning ( du beställer en tid hos en medium) än du får på en seans. Men det är oxå en skillnad i själva priset.

Hoppas denna information var till lite hjälp.

Med kärlek till omvärlden "kroppochsjäl"

braaanji
10/18/16, 1:39 PM
#4

Tack snälla ni för era kommentarer <3

drömmare
10/19/16, 4:51 PM
#5

Var hos en synskmedium.se  som inte gör ngn reklam för sig. Bevisen  kom men har svårt gå vidare med mig själv. Vill gärna erhålla kontak till andevärlden.

braaanji
10/19/16, 7:44 PM
#6

Ja även om han ja var hos gör reklam för sig så är han ändå en av dom mest kända. Men saker ha sa kan stämma in på många. En gång t.ex så beskrev han precis en av mina anhöriga som gått bort samt att han beskrev tjejen han pratade med precis som mig själv. Allt stämde tyckte jag. Funderade på att gå fram till henne å höra om de stämde in på henne, tänkte mediumet hade gått fel hehe..men besinnade mig som tur var. Sen hände det en gång till men då var det bara den han beskrev som avliden som stämde in, och de var då jag förstod att vi människor är så himla lika varandra och även om det låter som att de han säger är fantastiskt så är de sådant de flesta kan relatera till utan att veta att de han säger inte är speciellt personligt. Men vi tar de så konstigt nog. Så jag vet inte om man söker efter ngt å famlar i mörker så tror jag inte man ska kontakta ett medium. Tror inte man blir hjälpt av de men när man något sånär vet var man hör hemma så tror jag att de är en bättre idé

Annons:
Upp till toppen
Annons: