Annons:
Etikettövrigt
Läst 1216 ggr
zakkris
2016-10-10 17:18

Arg häst

Jag behöver hjälp med min häst, kanske någon här kan hjälpa mig?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Choklad
2016-10-12 12:12
#1

Behöver ha en bild på din häst då

U R us

Sommarek
2016-10-15 22:25
#2

Har du uteslutit mundana förklaringar, såsom smärta eller ändrade förhållanden?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

RoxannaS
2016-10-16 12:22
#3

Första jag tänker på är rädsla. Han har blivit skrämd? Kan de finnas något i närhet han där han står såsom en ande eller dylikt han känner av som skrämmer honom?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aleya
2016-10-16 23:57
#4

Kolla först så hästen inte är sjuk. Och sen kan du ju komma på hjälp här är mitt förslag. Och det är i tråden för avläsning som du ska lägga din förfrågan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
2016-10-17 11:36
#5

Nu har det ju gått en vecka sedan du skrev, hur har det gått?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Choklad
2016-10-17 13:16
#6

Är det hästen på din Avatar du frågar om ? Jag tycker också att du ska ta hästen till veterinär om du tror att den mår dåligt. För hästens egen skull 🙂 Eler har den andliga besökare? Isåfall får du gärna pm:a mig så kan jag kolla. Behöver en bild också.

U R us

Annons:
zakkris
2016-10-17 14:08
#7

Har inte kunnat fixa en bild som är nytagen, då jag sällan är på datorn. Hästen är 100% frisk, vi har tappat kontakten han och jag. Vi arbetar varje dag

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Choklad
2016-10-18 10:33
#8

Om det är hästen på din Avatar, så känns det som att den har tråkigt, han orkar liksom med att vara glad, vet inte om man kan säga att djur är deprimerade, men den känslan får jag från honom, och han behöver något att göra.  Eller- om det är du som är lite deppig, och hästen känner och förmedlar det, han delar på din känsla.

U R us

allhealing
2016-10-18 12:04
#9

#7,

när du skiver att du och hästen har tappat kontakten. Betyder det att hästen finns på ett annat ställe som du inte har möjlighet att besöka. Eller betyder det att du inte kan få kontakt med hästen?

Du skriver även att hästen är 100% frisk. Betyder det att din fråga i inlägg #0 är löst? Eller betyder det att hästen är fysiskt friskförklarad av en veterinär? Eller betyder det någonting annat? T.ex att hästen är fullt frisk men ändå uppvisar arghet?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

zakkris
2016-10-18 18:08
#10

Jag har honom på min egna gård han är nästan ordagrant utanför dörren.
Haft honom ett år, under hela tiden har han vart sjuk eller skadad till och från. 
Och i juli var nära att dö, för att jag inte trodde han skulle klara att bli frisk igen. 
Vi har alltid innan haft bra kontakt, mycket busande mycket kel och pussar och alltid njutit av att bara vara med varandra. 

Efter att han blev sjuk sist flyttade vi och jag kände att det blev en nystart för oss båda och att vi äntligen skulle kunna umgås varje dag obegränsat. Han visade sig stark och visade mig sidor han aldrig visat innan. Jag var så stolt över honom, över hur fin han hade blivit, vilka snygga muskler han satt. 

Men kort där efter ändrades hans humör, han har alltid varit väldigt tuff i sin personlighet men  jag har alltid kunnat hantera honom, men helt plötsligt kunde jag inte hantera min egna häst. Han började rymma ur hagen flera gånger om dagen, han började bråka när vi red. Vilket gjorde att jag tappade lusten för att fortsätta. Och det gick så långt att han skadat mig riktigt illa vid träning som jag idag 3 veckor senare än inte är fullt återställd från. 

Vi måste varje matning bråka med varandra, han tar över och går på en och jag som 164cm/70kg tjej vill inte bli övergången av en 160cm/650kg häst, vilket gör att matningen som innan tog 1 minut tar allt från 5 min och uppåt bara för att jag ska få utrymme att kunna göra mitt jobb.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

allhealing
2016-10-18 21:15
#11

#10

vet du om det har funnits varg i närheten av där ni bor?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

zakkris
2016-10-18 22:34
#12

#11 inget som någon sett i så fall. Tror att vi hade blivit av med våra djur då. Har katter ute, höns och kaniner, grannen har kor andra grannen hästar. Därmot finns det vildsvin

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Magi-cat
2016-10-19 07:43
#13

#10 Det låter minst sagt jobbigt och man kan ana lite av din besvikelse i vad du skriver. När allt vände så blev det liksom inte bra och du blir t.o.m. skadad!

Kanske du ska ta upp en tråd inne på Natural Horsemanship här på iFokus? De brukar ha bra synpunkter. Kanske finns det redan några trådar du kan tillämpa.

Lycka till, du och din häst! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
zakkris
2016-10-19 11:18
#14

#13 vi har börjat om från start, ingen ridning (då många hästmänniskor säger att det är belöning för hästen) vi ska bara ta promenader där vi tränar på att stanna när jag säger de och gå när jag säger de osv för att "jag" skall få tillbaka min auktoritet

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Magi-cat
2016-10-19 11:28
#15

#14 Det kan många gånger vara bra att börja om väldigt basic med arbete från marken.

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Forest]
2016-11-12 13:53
#16

Och eran hund har inte vart på hästen? tänker på det som 11 tog upp och ditt inlägg om att hunden går på andra djur även hästar. 

Jag vill gärna se en bild på hästen, själv tror jag mer på att hästen inte är helt frisk därmed visar upp mindre bra sida.

zakkris
2016-11-13 15:57
#17

Problemet finns inte längre. Han är nu tillbaka i sitt gosiga jag igen.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: