Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1779 ggr
Helkyr
10/10/16, 1:30 PM

Brandvarnaren larmar! Och konstiga saker händer.

Idag står jag och en vän och pratar i källaren. Står och pratar om hennes mor som gick bort igår morse. Mina barn kommer ner från övervåningen 2 trappor upp och helt plötsligt börjar alla brandvarnare tjuta. (De är seriekopplade) Springer i panik upp och tror att barnen satt igång något uppe. Ingenting där, inget på första våning och inte nånting i källaren heller. Va fasen detta är tredje gången på drygt ett år som brandvarnaren går igång helt utan orsak. Dessutom så sover min son väldigt dåligt, vaknar varje morgon i panik och man riktigt hör på skriket att det är inget vanligt skrik. Utan mer att han har sett något han inte vill se. Och nu de senaste två dagarna har jag fått två märken på höger hand och insidan på handleden som jag inte heller kan förklara. Dags att ta hem ett medium?

Annons:
Helkyr
10/10/16, 1:32 PM
#1

Ska tilläggas att jag oxå hör fotsteg på våningen ovanför. Ingen är hemma mer än jag och barnen som är med mig i källaren.

Helkyr
10/10/16, 9:59 PM
#2

Och nu gick brandlarmet en gång till utan anledning. 😞

Magi-cat
10/11/16, 7:50 AM
#3

Jag skulle nog börja med att byta batteri i brandvarnarna. Om batteriet börjat ta slut kan de ge falsklarm i bästa fall. I värsta fall slutar de fungera.

Då har man i alla fall eliminerat en felkälla, för det måste vara jobbigt när de sätter igång. 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Lindis81]
10/12/16, 1:05 PM
#4

Vi hade det så med med brandvarnaren men vi byte batteri hjälpte inte. En natt slog jag ner den. För barnen vaknade. Vi bodde i en lägenhet där det spökade de 6 åren vi bodde där. Oftas börjar brandvarnaren. Sen kan det komma tillfälliga strömavbrott i delar av lägenheten. När vi flyttade in hörde jag fotsteg i hallen men tänkte inte så mycket på det sen någon Dag började brandvarnaren. Oftas var det full aktivitet från kl 2100-0700 på morgonen var jag själv hemma så fick jag inte vara ifred. Man märker om man har en ande i sitt hus/lägenhet pga om ni sitter vid tven eller datorn o ha det mörkt typ bara tven på så kan man se med ögonvrån skuggor i hallen eller bakifrån en. Det e inte svårt o missa. Vår tv kunde sättas på på natten full volym. Tills slut drog vi ur kontakten. Eftersom jag hade en bebis var jag tvungen gå upp på natten o alltid fungerade det ej o tända. Ibland var det tänt o sen kunde lampan bara stängas av. Barnens leksaker kunde börja spelas mitt i natten fast de var avstängda. Jag sa aldrig detta till min ena son på 4 år en dag satt han o kollade på tv mitt på ljusa dagen o sa där e en elak farbror i hallen så sa jag bara det e något i din fantasi o han blev jätte ledsen. En kväll när han skulle sova sa han att farbror slog han i magen. Detta pågick i 7 år ca det var endast 2 tillfällen min son stördes. Barnen sov ofta hos min mamma Pga de sov dåligt på nätterna vet ej varför kanske de stördes av något Hos mamma sov de hela natten alltid. 'Jag sa det till henne men hon trodde ej på sånt o min man jobba borta om veckorna så han blev aldrig störd inte ens när han var hemma. Iaf en natt sov mamma Över o jag vaknade till över Minsta barnen var ledsen som sov brevid min säng i spjälsängen. O hörde något som skakade men tänkte ej mer på det. 'Mamma gick o jobbade dagen efter alltså barnens mormor. Sen några timmar på dagen skickar hon ett sms det spökar i er lägenhet…jag sa det har jag ju sagt hela tiden att det e jobbigt psykiskt för man blir stressad o får ångest att någon ständigt övervakar en. O det e liksom inget man berättar för vem som helst för då tror de Man e knäpp haha. Men hon sa soffan började skaka o någon buffa henne på magen fram O tillbaka hon såg ingen utan bara kände det efter var jag tvungen gå upp o tända lampan pga min minsta behövde Tills slut ammas. O hon skrev strax innan jag tände lampan såg hon en svart skugga typ moln ovanför soffan där Hon låg som försvann… efter 2 år senare fick jag nog/ inte bara av det som Pågick utan sa till min sambo vi måste flytta. Men han vägra. Tyvärr Flytta jag med barnen för det hade påverkat de kanske senare i livet. Efter har det spökar i en annan lägenhet men bodde där 3 månader visserligen hade en gubbe dött där sen i min andra lägenhet har jag inte märkt något. Sån befrielse lugnt o skönt. Måste säga där det spökade alla åren hade legat ett kloster men min ens granne där sa att munkar ska vara fredliga o ingen hade dött i lägenheten/ dock spökade i hennes med vi bodde på 3 våning o hon bodde på 1 våning dock 3 ingångar ifrån oss. Fast hört andar kan vandra. Jag brukade säga till mamma det var kanske Min pappa som spökade jag träffade han när jag var 4 år O aldrig någon kontakt. Men jag alltid saknat den delen av mitt Liv att inte ha en pappa. Men hade det varit han så hade det antagligen följt efter mig till nästa lägenhet. Om Någon har frågor så fråga gärna har en del erfarenhet. 😃

[Lindis81]
10/12/16, 1:11 PM
#5

Jag kom förresten på innan vi flyttade till den lägenheten så bodde vi i en 2a jag väntade mitt första barn då såg jag en man i hallen men det var enda tillfället där.

Mia-45
10/12/16, 6:51 PM
#6

Har också haft brandvarnare som gått igång.
Bytte batterier men det hjälpte inte.
Fick ta dit han som satte dit de,  nån brandsnubbe, och han kunde inte ens hitta några fel på den.
Men så bodde vi i ett hus som vart hemsökt med.

Annons:
Helkyr
10/14/16, 6:59 AM
#7

Jag bytte alla batterier i början på sommaren på alla 4 brandvarnare. Men nu har jag blåst ur dem och än så länge har det varit lugnt. På måndag kommer en medial person hit och i början på november kommer ett riktigt medium. Så får man se om de hittar nåt.

mikal
10/16/16, 8:49 PM
#8

Brandvarnare för hemmabruk är av väldigt skiftande kvalitet och onödiga larm kan ha flera orsaker då själva brandvarnaren inte bara reagerar på rök från brand. Det går heller inte att se eller hitta fel på en brandvarnare. Är dom dåliga så är dom, och inget som "brandsnubben" kan se annat än om han provar byta ut den mot en ny. Hälsningar Micke, brandlarmingenjör

Upp till toppen
Annons: